2020 - 2021
Türkiye‘deki üniversiteler, eğitimde uluslararasılaşma hedefi doğrultusunda farklı stratejiler geliştirmektedir. En önemli stratejilerden biri, üniversitelerin hem lisans hem de lisansüstü seviyede öğrenim görmek üzere yabancı uyruklu öğrenciler için bir çekim merkezi haline gelmesidir. Bu yönde yapılan girişimlerle Türkiye son zamanlarda çok farklı ülkelerden gelen ve sayıları gittikçe artan yabancı uyruklu öğrenciye ev sahipliği yapmaktadır. Türkiye‘deki eğitimde uluslararasılaşma faaliyetlerinin yanı sıra Kütahya Dumlupınar Üniversitesi‘nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrenci sayısı da gittikçe artmaktadır. Bu nedenle, yabancı öğrencilerin eğitim ve sosyal uyumlarının anlaşılması, varsa yaşadıkları sorunların tespit edilmesi ve bu sayede sorunlara çözüm önerisi oluşturma yolunda atılacak adımlara bir zemin hazırlanması son derece önemlidir. Yabancı uyruklu öğrencilerin uyumları bütünsel bir bakış açısıyla alınmalıdır. Bu çalışmanın amacı, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi‘nde eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin, eğitim ve sosyal uyumlarının mevcut durumu ve bu konudaki sorunların tespit edilip çözümler üretilmesidir. Bunu gerçekleştirmek için, çalışmada yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim deneyimlerinin, Üniversite ve şehir ile kurdukları ilişkilerin, Türkiye ve köken ülkeye ilişkin algıları ve gelecek yönelimlerinin ortaya konulması hedeflenmektedir. Böylece, araştırma, uluslararasılaşma hedefleri olan Kütahya Dumlupınar Üniversitesi için, yabancı öğrencilerin eğitim uyumları, eğitim hayatında yaşadıkları sorunların, üniversite ve şehirle kurdukları bağın anlaşılmasında önemli bir veri kaynağı olmayı hedeflemektedir. Yabancı öğrencilerin eğitim hayatlarında karşılaştıkları sorunları anlayarak ileriye dönük iyileştirici uygulamalar hazırlanmasına rehberlik etmesi amaçlanmaktadır. Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim uyumlarını güçlendirici çözüm önerileri oluşturmak, üniversite ve şehrin cazip ve olumsuz yanlarını ortaya koyarak ünivers...