Ülkelerin ekonomik ve sosyal yapılarındaki değişimler ile birlikte bireylerin finansal okuryazarlık düzeyleri, tüketicilerin satın alma davranışlarını doğrudan etkilemektedir. Özellikle ekonomideki en önemli barometrelerden biri olan döviz kurlarına ilişkin olarak, kur çevrimlerinde yaşanan zorluklar tüketicilerin satın alma davranışlarında değişime neden olmakta, doğal olarak para harcama önceliklerini de etkilemektedir. Bu çalışmada “döviz kuru değişkenliğinde fiyat ve kalite bilinçli satınalma tarzları”, Dumlupınar Üniversitesi akademik personeli (%5 Güven Aralığı için 382 kişi) üzerinde uygulanacak anket yardımı ile araştırılacaktır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular, farklı para birimlerinin göreli farkları ve etkileri çerçevesinde detaylı olarak yorumlanacak, satın alma davranışlarında kur değişimlerinin yarattığı sorunların çözümüne yönelik pratik finansal öneriler getirilmeye çalışılacaktır. Finans (davranışsal finans), ekonomi ve pazarlama (tüketici davranışları) alanlarında daha önce böyle bir çalışmanın yapılmamış olması, araştırmayı özgün kılmakta ve ilgili literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir.