Özet Metin
Temel Motor Beceriler, yaşam boyu hareket becerileri için yapı taşları olarak kabul edilir ve çocuğun motor gelişimi üzerinde bir ön koşuldur (58). Bu nedenle, temel hareketler dönemini içine alan okul öncesi dönemde çocukların temel motor beceri gelişimlerinin tam anlamıyla sağlanması uygulama boyutunda mümkün olmamaktadır. Ülkemizde teorik olarak mevcut okul öncesi e
Anahtar Kelimeler
Okul Öncesi Çağda Oyunun Temel Beceriler Üzerine Akut Ve Kronik Etkisi
Özet Metin
ÖNSÖZ Uygulamalı bir sosyal bilim alanı olan spor’un bir alt alanı olan iletişim, günümüz spor kulüplerinin farklılaşan sorun alanlarına çözüm getirmede kullanılabilecek en önemli araştırma alanlarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. İletişim, kaynak ve alıcı arasında geçen, davranış değişikliğini, temelinde alıcının kaynağa dair beklentileri, düşünce, fikir tutum ve duygu alış verişini, bireylerin mesajları anlamlandırma ve dönüt verme sürecini, bilimsel yöntemler kullanarak inceleyen bir araştırma alanıdır. Sporda iletişim bir sosyal disiplin olarak bilimsel yöntem kullanır, akademik olarak gelişmiştir, uygulamada ise nispeten zayıf kalmıştır. Uygulamadaki bu zayıflık sporcuların kulüp ortamında yönetici, teknik direktör, diğer sporcular veya işgörenlerle iyi anlaşamaması, kulübün beklentilerini karşılayamaması, kurumsallaşma, stres ve baskı altında performans düşüklüğü, davranışlarının anlaşılamaması gibi sorunların yaşanmasını kaçınılmaz kılabilir. Etkili iletişim yöntemleri, insan davranışlarını merkeze alan araştırmalar neticesinde kulüp ortamında anlama, anlaşılma, anlaşma, empati, konuşma ve dinlemeye yönelik bilimsel kanıtlar ortaya çıkararak, spor ortamlarında karşılaşılan sorunlara çözüm getirmede büyük öneme sahiptir. Sporda, şampiyon olmak madalya-kupa kazanmak elbette önemlidir, ama her şey madalya ve kupadan ibaret değildir. Bu süreçte kazanmak ya da arzu edilen performansı sergilerken “önce insan” felsefesini her ortamda herkese uygulamak daha anlamlıdır. İletişim bu anlamda, kişiler arası ilişkiler, işbirliği ve takım çalışması, paylaşma, etik davranış, arzu, istek ve yaratıcılık gibi değer üreten davranışları destekler. Sporda başarıya ulaşmak, istenilen hedefleri gerçekleştirmek ve performansın istikrarını sağlamada sözlü-sözsüz iletişim, dinleme, anlama, anlaşma gibi kavramların konuşulması rastlantı değildir. Bir yarışmada her türlü bir şampiyon çıkacaktır, ancak bu şampiyonluğun sorunlu insanlar tarafından, sorunlu bir şekilde olunmasına günümüz insanının tahammülü yoktur.
Anahtar Kelimeler
Sporda Etkili iletişim, saldırganlık ve şiddet, fair-play
Özet Metin
Günümüzde gittikçe büyük önem kazanan, h›zla yay›lan ve geliflen spor, kitleleri peflinden sürükleyen, onlar› disipline eden ve yönlendiren önemli bir olgudur. Bütün canl›lar›n, dolay›s›yla tüm insanlar›n hareket etme ihtiyac› vard›r. ‹nisanların, bu doğal ihtiyaçları karşılayabilmelerinde en büyük araç, spor faaliyetleridir. Bu ihtiyaçlar›n düzeyine göre, baz› insanlar spor faaliyetlerine uygulamal› olarak kat›l›rken, baz›lar› da dolayl› (seyirci) olarak kat›lmaktad›r. Ancak bu kifliler sportif faaliyetlere hangi yolla kat›l›rsa kat›ls›nlar, sonuçta, hareketlerinde bir benzerlik görülür. Çünkü seyirci de o anda sportif ortam içindedir. Temelde insanlar›n hareket ihtiyaçlar›n› karfl›lamaya yönelik sportif faaliyetler, günümüzde art›k bir hayat tarz› olmufltur. Bu sebeple sportif faaliyetlerin insanlar›n üzerindeki etkisi daha da artarak hayatî bir önem kazanm›flt›r. Kazanma amaç olunca, araçlar da buna dayal› olarak düzenlenir. Yenilgi abart›ld›¤› takdirde, bir yerde yok olma ile özdefl hâle gelir. Bireysel seviyede veya toplumlar›n bütün seviyelerinde bu zihniyet egemen oldu¤unda ve yenilgiler her fleyin kayb› olarak de¤erlendirildi¤inde korku ve ümitsizlik duygular› herkesi etkilemektedir. Bu alg›lama biçimi sporu sahada uygulayan futbolcu, tribündeki taraftar ve seyircilerin de davran›fllar›n›n daha sald›rgan ve fliddete yönelik olmas›na neden olmaktad› r. Bu çal›flmay› seçmemizdeki amaç toplumun, dolay›s›yla sporun üzerinde tehlikeli seviyeye gelmifl olan tribün fliddeti ve seyirci terörünü nedenleri ile birlikte ortaya koymak ve azalt›lmas› yönünde çözüm önerileri üretebilmektir.
Anahtar Kelimeler
Spor, saldırganlık, şiddet, holiganizm
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Beden Eğitimi, Spor, Tutum.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Spor, Serbest Zaman, Sosyal Beceri.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Beden eğitimi ve spor dersi, Beden eğitimi öğretmeni, olgu bilimi, metaforik
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Beden Eğitimi ve Spor Dersi, İmam Hatip Ortaokulu, Tutum.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Saldırganlık, Şiddet, Öz Eleştiri
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencileri, yaşam tatmini, stresle başa çıkma ölçeği
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Goalball, Communication Skills, Visually Impaired.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Seyirci,Öğrenci,Taraftar,Saldırganlık,Futbol.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Sporda Saldırganlık, Şiddet, erkek Öğrenci
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Öğretmen,Öz yeterlilik,Tutum
Özet Metin
Anahtar Kelimeler