Özet Metin
AMBALAJ TASARIMI EĞİTİMİ VE BİR UYGULAMA YÖNTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ambalaj bir ürünün koruyucusu ve ürünün tüketiciyle ilk yüzleşmesini sağlayan tasarım nesnesidir. Ambalaj tasarımlarının ürün hakkında yeterli ve doğru bilgileri vermesi yanında, farklı ve özgün tasarlanmalarının, iletişim açısından avantajlar sağladığı ve tüketiciler tarafından da her zaman tercih edildiği bilinmektedir. Ambalajın etkisi, tasarlayanın yaratıcılığına ve özgün buluşları ortaya koymasıyla doğru orantılıdır. Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 2008-2009 öğretim yılı güz döneminde “Ambalaj Tasarım I Dersi”’ne katılan grafik üçüncü sınıf öğrencilerine belirlenen ölçüler doğrultusunda bir program uygulanmıştır. Bu programın başlangıcında “sekiz adet mukavvadan küp a- Yüzey çalışması b- İçindekini dışına anlatım” başlıkları altında uygulama çalışması yaptırılmıştır. Bu çalışmanın genel amacı, öğrencilerin önceki yıllarda öğrendikleri bilgileri hatırlamalarını ve o bilgileri hangi alanlarda kullanabileceklerini görmelerini sağlamak olmuştur. Bu uygulamada öğrencilerin düşünmeyi, tasarlamayı, uygulamayı ve sonuçlandırmayı gerçekleştirebildikleri görülmüştür. Araştırma sonucunda Ambalaj Tasarımının başlangıcına Temel oluşturulması ve üç boyut kavramının algılanması.
Anahtar Kelimeler
Temel Sanat Eğitimi, Ambalaj, Endüstriyel Ambalaj, Ürün-Ambalaj İlişkisi, Grafik İletişim, Ambalajda