2014 - 2017
Uluslararası Başarılı Okul Müdürleri Projesi International Successful School Principals Project ISSPP ilgili tarafların İngiltere de Nottingham Üniversitesi nde 2001 yılında toplanması ile başlamıştır Proje ilk etapta Avusturya Amerika Çin Kanada Danimarka İngiltere Norveç ve İsveç gibi ülkelerle başlamış olup zaman içinde yayılarak eğitsel açıdan avantajlı ve dezavantajlı toplulukları incelemeyi amaçlamıştır Proje iki basamakta planlanmıştır Projenin birinci basamağında okul örnek olay incelemelerinin düzenlenmesine ülkelerarası benzerlik ve farklılıkların belirlenmesine çok sayıda müdüre uygulanacak anketin sonuçlarının analiz edilmesine düzenlenmesine ve yönetilmesine sonuç olarak başarılı müdürlerinin gözlemlenmesine karar verilmiştir Söz konusu bu projenin ikinci basamağında ise en az üç yıl ara ile aynı okulların ve aynı müdürlerin aynı araçlarla tekrar incelenmesini içermektedir Türkiye 2007 yılında projeye üye olmuş ve söz konusu proje 2010 yılı itibariyle toplam 15 ülke ortaklı proje olarak yürütülmektedir Türkiye deki başarılı okul müdürlerine ilişkin araştırmalar Türkiye nin yedi bölgesinden Çanakkale Aydın Malatya Çorum Gaziantep Mersin Eskişehir olmak üzere toplam 7 ilde gerçekleştirilmek üzere tasarlanmıştır 2007 2012 yılları arasında Çanakkale Aydın Malatya Çorum Gaziantep Mersin ve Eskişehir illerinde bulunan ortaöğretim okullarında araştırmalar gerçekleştirilmiştir Söz konusu araştırma sonuçları Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi olarak yürütülen proje aracılığı ile raporlaştırılmıştır Böylelikle Uluslararası Başarılı Okul Müdürleri Projesi International Succesful School Principals Project ISSPP nin birinci basamağı tamamlanmıştır Bu proje aracılığı ile Uluslararası Başarılı Okul Müdürleri Projesi International Succesful School Principals Project ISSPP nin ikinci basamağı olan tekrar araştırması nın tamamlanması amaçlanmaktadır Söz konusu bu projenin Türkiye boyutundaki ikinci basamağının iki farklı araştırma ile gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır Bu doğrultuda ilk araştırma en az üç yıl ara ile aynı okulların aynı araçlarla tekrar incelenmesini içermektedir İkinci araştırma ise daha önce araştırma konusu edilen müdürlerin atandıkları yeni okulların aynı araçlarla analiz edilmesine yöneliktir Böylece okulların başarılarının gerçekten okul müdürlerinden kaynaklanıp kaynaklanmadığı bu başarıyı açıklayan başka faktörlerin olup olmadığı somut verilerle ortaya konulmasına olanak sağlanacaktır Proje kapsamında 2012 2013 Öğretim Yılı Bahar ve 2013 2014 öğretim yılı güz ve bahar döneminde Çanakkale Aydın Çorum Eskişehir Gaziantep Malatya Mersin illerinde birinci basamakta incelenen ortaöğretim okullarında görev yapmakta olan müdürlerin yeni atandıkları okullarının incelenmesi planlanmaktadır