Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Peynir
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Yerli ve yabancı turistler tarafından sıklıkla tercih edilen Eminönü’nde önemli bir sokak lezzeti olan balık ekmek destinasyon kimliğinin oluşmasında ve destinasyonun pazarlanmasında önemli bir çekicilik unsurudur. Bu araştırma İstanbul’da oldukça fazla turist ağırlayan bir semt olan Eminönü’nde balık ekmek tüketen tüketicilerin deneyim öncesi, deneyim sırasında ve deneyim sonrası davranışlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak tüketicilerden sokak lezzetleri tüketim alışkanlıkları, balık ekmek yemeye iten motivasyonlar, balık ekmek tüketimi sonrası davranışlar ve balık ekmek yeme davranışları hakkında veri toplanmıştır. Görüşme formunda sorulan her bir soru için alınan cevaplar incelenmiş ve bu doğrultuda bazı tema ve alt temalar oluşturularak içerik analizi ve betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmada Eminönü’nde balık ekmek tüketen kişilerin genel olarak sokak yiyeceklerini sık sık tercih ettiği, balık ekmeğin de sokak lezzetleri içerisinde önemli bir yerinin olduğu, lezzet ve fiziki çevrenin kalitesi nedenleri ile Eminönü’nü tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, bir arkadaşı, eşi veya akrabası ile gelen katılımcıların balık ekmek deneyimi sonrası memnun oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Bu nedenle kendi sosyal çevrelerine de bu deneyimi yaşamaları için tavsiyede bulunacaklarını belirtmişlerdir. Katılımcılar, sokak lezzetlerine ilişkin hijyen ve temizlik ile ilgili bazı endişe ve tereddütlerini de paylaşmışlardır. Araştırmanın sonuçları dikkate alınarak bazı öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
sokak lezzetleri, balık ekmek, Eminönü.
Özet Metin
Turizm destinasyonları turistleri daha fazla ağırlamak ve bölgeyi pazarlamak amacıyla kendi farklılıklarını gösteren özgün ürünleri ortaya çıkarmaya çalışmaktadır. Bu ürünler turistin birincil ve ikincil deneyimlerini ve ziyaret kalitesini oldukça güçlü bir biçimde etkiler. Turistlerin ziyaret öncesinden gidilecek destinasyon hakkında sosyal medyayı ve daha önce o destinasyonu ziyaret etmiş diğer turistlerin deneyimlerinden faydalandığı bilinmektedir. Aynı Şekilde Destinasyonu ziyaret eden turistler fotoğraflar yoluyla deneyimlerini diğerleriyle paylaşmak eğilimindedirler. Çalışma geleneksel Türk tatlılarının restoranlarda kullanımını ve yerel kültürle olan bağlantılarını irdelemesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma Türkiyenin en çok ziyaret edilen turizm merkezlerinden biri olan Sultanahmet bölgesinde bulunan restoranlar üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada turistlere içerik sağlayan 2 farklı web sitesinde en çok puanı alan 15 restoran belirlenmiş, turistlerin bu restoranlarda çektikleri fotoğrafla r “Photovoice Tekniği” kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarında restoranların oldukça sınırlı sayıda ürün ile satış yaptığı, geleneksel tatlılara gerektiği seviyede yönelmedikleri, ürün geliştirme ve keşifçi anlayış ile çalışmadıkları ortaya çıkmıştır. Ulaşılan sonuçların yapılacak diğer çalışmalara bir kaynak olabileceği düşüncesinin yanısıra, çalışmanın önerileri söz konusu bölgedeki gastronomik imajın geliştirilmesine yönelik olarak yapılacak faaliyetlere ışık tutacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Türk Tatlıları, Gastronomi Deneyimi, Destinasyon İmajı, Turizm.
Özet Metin
Gıda hijyeni ve güvenliğinin sağlanabilmesi için gıda üretim yerlerinde çalışan iş görenlerin, bu konudaki bilgi düzeylerinin yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ileriki dönemlerde sektörde istihdam edilme olasılıkların fazla olduğu Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile Aşçılık bölümü öğrencilerinin, gıda güvenliği ile ilgili bilgi, tutum ve uygulama düzeylerini belirlemektir. Belirlenen bu amaç doğrultusunda farklı üniversitelerde gastronomi ve mutfak sanatları ile aşçılık bölümlerinde eğitim gören toplam 386 öğrenci ile gıda hijyeni ve güvenliği, besinlerin bozulmasına neden olan etmenler, besinlerin saklama koşulları ve bazı patojenlerin ne gibi problemlere sebebiyet verebileceği ilgili bir anket yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çapraz bulaşma, yiyecek ve içeceklerin zaman ve sıcaklık koşullarına göre doğru depolanması, hastalık riskini arttıran gıdalar ve gıda kaynaklı hastalık ölçeğinde en çok hastalık riski altında kalan gruplar konusunda katılımcıların bilgi ve uygulama düzeylerinin orta seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ancak öğrencilerin, patojenler ve ilişkili oldukları gıdalar ile ilgili bilgi düzeylerinin oldukça düşük olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Hijyen Sanitasyon Gıda hijyeni Gıda güvenliği Gastronomi ve mutfak eğitimi