Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimlsei Bölümü Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
2014 - (devam ediyor)
YARDIMCI DOÇENT
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
2003 - (devam ediyor)
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
İdari Görevler
2015 - (devam ediyor)
Enstitü Müdür Yardımcısı
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
2015 - (devam ediyor)
Bölüm Başkanı
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
2015 - (devam ediyor)
Müdür Yardımcılığı
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2014 - (devam ediyor)
Farabi Koordinatörü
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
2014 - (devam ediyor)
Anabilim Dalı Başkanı
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
İş Deneyimi
2001 - 2003
öğretmen
milli eğitim bakanlığı
-
2003 - 2013
Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
2014 - (devam ediyor)
Yard. Doç. Dr.
Dumlupınar Üniverstesi
Eğitim Fakültesi - Eğitim Bilimleri Bölümü Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
Projeler
2016 - (devam ediyor)
Okuma alışkanlığının motivasyonla geliştirilmesi
Kurum :
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
Görevi : Araştırmacı
2016 - 2017
Okuma Alışkanlığının Motivasyonla Geliştirilmesi BAP Yürütücü
Kurum :
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
Görevi : Araştırmacı
2016 - 2020
Improving Solutions for Student Absenteeism (ISSA) Öğrenci devamsızlığını önlemeye dönük çözüm geliştirme
Kurum :
Görevi : Araştırmacı
2015 - 2016
Finlandiya ve Türkiye Ana Dili Öğretim Ortamlarının Karşılaştırılması
Kurum :
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
Görevi : Yürütücü
2015 - 2016
İlkokul Öğretmenlerinin Meslektaş Koçluğu İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi ve Bir Model Önerisi
Kurum :
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
Görevi : Araştırmacı
2015 - 2015
İlkokul Öğretmenlerinin Meslektaş Koçluğu İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi Ve Bir Model Önerisi
Kurum :
Dumlupınar Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Komisyonu
Görevi : Araştırmacı
2014 - 2017
Çocukların Yaş Gruplarına Göre Animasyon Film İçeriklerine Verdikleri Tepkiler ve İçeriğe Yönelik Algılarının İncelenmesi
Kurum :
Görevi : Araştırmacı
2014 - 2017
Total Diz Protezinin Yürüme ve Günlük Yaşam Aktiviteleri Üzerine Etkisi
Kurum :
Görevi :
Yabancı Diller
2006 Üds
İngilizce - 67,5
2007 ÜDS
İngilizce - 67.5
Üye Olunan Dernek & Meslek Odaları
2014 - (devam ediyor)
Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme Ve Değerlendirme Derneği (Epodder)
Çalışma Alanları
Ölçme Ve Değerlendirme
öllçme ve değerlendirme alanında öğretmen yeterlikleri, ölçekleme teknikleri, çok değişkenli istatistik, test geliştirme, sınıf içi ölçme uygulamaları
Dersler
Yüksek Lisans / 2014-2015
biyoistatistik
Doktora / 2014-2015
eğitim istatistiği
Doktora / 2014-2015
eğitimde ileri istatistiksel analizler
Yüksek Lisans / 2014-2015
eğitimde istatistik
Yüksek Lisans / 2014-2015
sosyal Bilimlerde İstatistik Uygulamları
Yayınlar
Kitaplar
Arık, R. S. (2019). Bilim ve Araştırma Etiği, Ankara: Pegem Akademi
Arık, R. S. (2019). Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi
Arık, R. S. (2019). Gelişim Psikoloji 1, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Arık, R. S. (2018). An Overview of Technology, Guidance and Leadership in Terms of Education,, : Cambridge Scholars Publishing,
Arık, R. S. (2014). eğitimde ölçme ve değerlendirme, ankara: nobel
Makaleler
Okur, Ö. A. & Arık, R. S. (2018). Methodological and Contextual Investigation of Metaphor Analysis Studies in the Field of Educational Administration. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3),965 - 974. 10.24106/kefdergi.413395
Okur, Ö. A. & Arık, R. S. (2018). Okul İklimine İlişkin Öğretmen ve Müdür Davranışları İle Örgütsel Bağlılık İlişkisinde İşkolikliğin Aracılık Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(2),295 - 338. 10.14527/kuey.2018.008
Demirli, Y. A., Türkmen, M. & Arık, R. S. (2015). Investigation of Dispositional and State Hope Levels Relations with Student Subjective Well Being. Social Indicators Research, 120(2),601 - 613. 10.1007/s11205-014-0607-9
Kubiatko, M. & Arık, R. S. (2014). Comparison of the Effects of Gender Variable on Attitudes Towards the Teaching Profession by Random and Fixed Effects Model Meta Analysis. Educational Process: International Journal, 3(1-2),52 - 64. 10.12973/edupij.2014.312.4
Arık, R. S. & Kutlu, Ö. (2013). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Alanı Yeterliklerinin Yargıcı Kararlarına Dayalı Ölçeklenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2),163 - 196.
Arık, R. S. &, K. F. (2010). Content analysis of the principles books in the field of measurement and evaluation published in Turkey and in the world. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9(),1400 - 1406. 10.1016/j.sbspro.2010.12.341
Arık, R. S. (2008). Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. ı. eğitimde ölçme ve değerlendirme kongresi bildiri kitabı, (237),369 - 376.
Arık, R. S. (2008). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının Belirlenmesi. ı. eğitimde ölçme ve değerldendirme kongresi bildiri kitabı, (237),399 - 410.
Arık, R. S. (2008). Content Analysis of Specified Concepts Content Analysis of Specified Concepts in the Education of Democracy and Civil Liberties Course Book. wcci kongre kitabı, (2),555 - .
Bildiriler
Arık, R. S. & Eren, J. B. (2016). Veri Zarflama Analizi ile Dumlupınar Üniversitesi Bünyesindeki Okulların Verimliliklerinin ncelenmesi, V. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONGRESİ, 01.09.2016
Bahçeci, f. & Arık, R. S. (2016). Öğretmen yönetici bağlamında dershaneden okula dönüşüm süreci üzerine bir durum çalışması, 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 21.04.2016
Arık, R. S. & Dalkın, n. (2015). Sınıf öğretmenliği bilim dalı alanında yapılmış tezlerin incelenmesi, 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 16.04.2015
Kezer, F. & Arık, R. S. (2011). An examination and comparison of the revisions of the WechslerIntelligence Scale for Children, Procedia - Social and Behavioral Sciences 46 ( 2012 ) 2104 – 2110, 04.12.2011
Arık, R. S. & Türkmen, M. (2009). Eğitim Bilimleri Alanında Yayınlanan Bilimsel Dergilerde Yer Alan Makalelerin İncelenmesi, kongre, 01.05.2009
Arık, R. S. (2020). Eğitim Alanında Yapılan Liderlik Ölçekleri ile İlgili Makalelerin Meta Değerlendirmesi
, International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi/16-19 Eylül 2020, 16.09.2020
Arık, R. S. & Türkmen, M. (2018). Ergenlerin Anne Baba Tutumları ve Öznel İyi Oluşlarının Özsaygı ve Algılanan Sosyal DestekEtkisinden Bağımsız Olarak İncelenmesi, 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18.04.2018
Yeşildere, S. H., Çiçek, S., Yiğit, D. & Arık, R. S. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçimi İle Sağlık Algısı Arasındaki İlişki, 1. ULUSLARARASI SAĞLIK BİLİMLERİ VE YAŞAM KONGRESİ, 02.05.2018
Yılmaz, K. & Arık, R. S. (2018). Öğretmen Adaylarının Eğitsel Düşünce ve Uygulamalar Hakkındaki Görüşleri, International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), 23.03.2018
Arık, R. S. & Okur, Ö. A. (2018). İlk ve Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgüt İklimine İlişkinAlgılarının Cinsiyet Branş ve Kıdem Değişkenine Göre İncelenmesi, International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), 23.03.2018
Yılmaz, K. & Arık, R. S. (2017). Dönüşümcü bir entelektüel olarak öğretmen., II. Uluslararası Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 03.05.2017
Yılmaz, K., Çelik, M. & Arık, R. S. (2017). Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile okul farkındalıkları arasındaki ilişki., 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu - EYFOR 8., 19.10.2017
Yılmaz, K., Arık, R. S. & Çelik, M. (2017). Öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık davranışlarının okul etkililiği açısından değerlendirilmesi, 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu - EYFOR 8., 19.10.2017
Yılmaz, K., Arık, R. S. & Çelik, M. (2017). Kamu okullarının yenilikçi okul olma durumları ile okul iklimi arasındaki ilişki, 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu - EYFOR 8., 19.10.2017
Yılmaz, K., Arık, R. S. & Çelik, M. (2017). Kamu Okullarının Yenilikçi Okul Olma Durumları ile Okul İklimi Arasındaki İlişki, 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu - EYFOR 8, 19.10.2017
Yılmaz, K., Arık, R. S. & Çelik, M. (2017). Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılık Davranışlarının Okul Etkililiği Açısından Değerlendirilmesi, 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu - EYFOR 8, 19.10.2017
Yılmaz, K., Çelik, M. & Arık, R. S. (2017). Öğretmenlerin Mesleki Profesyonellikleri ile Örgütsel Farkındalıkları Arasındaki İlişki, 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu - EYFOR 8, 19.10.2017
Arık, R. S. & Çelik, M. (2017). Öğretmenlerin Öğrenen Örgütlere İlişkin Algıları, I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14.09.2017
Kalfa, O. M. & Arık, R. S. (2017). Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Araştırma Kaygısı İle İlgili Görüşleri, ICPESS, 19.05.2017
Arık, R. S. (2017). Lisanstüsü eğitime başvuran adayların başvurma nedenleri ve görüşlerinin belirlenmesi, İCPESS, 19.05.2017
Editörlükler
Akyol, H., Halipayeva, İ. A., Demircioğlu, İ. H., Bektaş, Ö., Eler, N. & Arık, R. S. (2023). Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. Eğitim ve Bilim Politikaları Araştırma Derneği, . 20.01.2021,
Arık, R. S. (2018). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. Dumlupınar Üniversitesi, . ,
Yılmaz, K. & Arık, R. S. (2019). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi, . 01.01.2019, 10.14527/9786052415320
Yılmaz, K. & Arık, R. S. (2019). Bilim ve Araştırma Etiği. Pegem Akademi, . 01.09.2019, 10.14527/9786052418314
* Bu içerik 29.04.2024 09:18 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.