2016 - 2017
İyi bir iletişim kurabilmek için bireydeki anlama ve anlatma becerilerinin gelişmiş olması gerekir Anlama becerisi dinleme ve okumayı anlatma becerisi ise konuşma ve yazmayı kapsar Anlama için temel beceri olan okuma becerisinin kazandırılması ve alışkanlık haline getirilmesi bireylerin anlatma becerilerine de katkı sağlayacaktır Çünkü iyi konuşmacı olmanın temelinde de bilgi birikimi ve donanım yer alır Donanımı sağlamanın temel koşulu ise okumaktır Bu sebeple okuma önem kazanmış ve okuma alışkanlığı kazandırma ve motivasyon kavramı çalışmanın konusunu oluşturmuştur Akademik başarı için öğrenmek öğrenmek için de okumak gerekmektedir Okuma aracılığıyla öğrenciler dil becerilerini kelime hazinelerini ve genel bilgi düzeylerini zenginleştirebilirler Bu durum öğrencilerin okuyarak akademik bilgi kazanmalarına ve akademik başarılarına olumlu katkı sağlar Çocuklar okul sınıf aile gibi ortamlarda öğretmen ebeveyn ve arkadaşlardan oluşan sosyal çevreyle etkileşim içindedir Çocuklara okuma alışkanlığının kazandırılmasında toplumsal ve kültürel etkenler eğitim öğretim süreciyle ilişkili faktörler ve bireysel özellikler Akyol 2010 Yılmaz 2012 gibi birçok içsel ve dışsal süreç rol oynamaktadır Yani farklı birçok sebepten çocukların okumaya ilgisi artabilir Örneğin çocuğun ebeveyni okuma becerisine önem veriyorsa çocuk okuma becerilerini geliştirmek için okumaya ilgi duyabilir Aynı zamanda çocuk okuduklarını aile bireyleriyle veya arkadaşlarıyla paylaşmaktan hoşlandığı için okumaya zaman ayırabilir Wang ve Guthrie 2004 Çalışmada İlköğretim ikinci kademede öğrencileri çalışma grubunu oluşturmaktadır İlköğretim ikinci kademe 2006 Türkçe Öğretim Programı nda Okuma Beceri Alanı amaçlarında Okuma alışkanlığı kazanma MEB 2006 29 amacına özellikle yer verilmiştir Buradan hareketle bu becerinin alışkanlık haline getirilmesinde özellikle 5 6 7 ve 8 sınıf öğrencileri seçilmiştir Burada kazandırılan alışkanlık lise üniversite ve daha sonra toplum hayatında devam ettirilirken temelden başlandığı için pekişmiş olacaktır