Seçil Yemen Karpuzcu
Dr. Öğr. Üyesi Seçil Yemen Karpuzcu

Kişisel

Eğitim Fakültesi
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Dumlupınar Üniversitesi Evliya Çelebi Yerleşkesi, 43100 Merkez/Kütahya, Türkiye
secil.karpuzcu@dpu.edu.tr
0 (274) 265 20 31

Eğitim Durumu

Projelerim

  • 2018 - 2006
    7. Sınıf Oran ve Orantı Konusunun Anlamlı ve Kapsamlı Olarak Öğretilmesi İçin Varsayıma Dayalı Öğrenme Rotasının ve İlgili Öğretimsel Etkinlik Dizisinin Geliştirilmesi
    Kurum  :    -Tübitak 3001
    Görevi  :    Araştırmacı
  • 2013 - 2012
    Ortaokul matematik öğretmenlerinin teknoloji destekli sınıf ortamında cebir öğretimine dair yansımalarının ve pedagojik içerik bilgilerinin incelenmesi
    Kurum  :    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
    Görevi  :    Araştırmacı

Ödüller & Burslar

  • 2018 - Üniversite / ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
    ODTÜ Yılın Tezi

Yayınlarım

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler

  • Yemen, K. S., Ulusoy, F. & Isıksal, B. M. (2017). Prospective Middle School Mathematics Teachers’ Covariational Reasoning for Interpreting Dynamic Events During Peer Interactions. International Journal of Science and Mathematics Education, 15 (1), 89 - 108. 10.1007/s10763-015-9668-8

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler

  • Yemen, K. S., Kandil, S. & Isıksal, B. M. (2017). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının ondalık gösterimlerle çarpma ve bölme işlemlerinde kullandıkları hesaplamaya dayalı stratejiler. SDU International Journal of Educational Studies, 4 (2), 96 - 109.

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında (Proceedings) Basılan Bildiriler

  • Ayan, C. R., Isıksal, B. M. & Yemen, K. S. (2019). Erken Orantısal Akıl Yürütmeye Yönelik Varsayıma Dayalı Bir Öğrenme Rotası Geliştirme, International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12.04.2019
  • Isıksal, B. M., Ayan, C. R., Yemen, K. S. & Baktemur, G. (2019). The Impact of an Authentic Intervention on Students’ Proportional Reasoning Skills, International Conference on Advance Research in Teaching and Education, 10.05.2019
  • Yemen, K. S., Isıksal, B. M. & Ayan, C. R. (2019). Orantısal akıl yürütmeye ilk adımlar: yedinci sınıf öğrencilerinin birimleri birleştirme ve yinelemedeki gösterimleri, International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12.04.2019
  • Yemen, K. S. & Isıksal, B. M. (2019). Mathematical practices of teachers in technology-enhanced classrooms: A case of teaching slope concept, The Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 6-10, 2019), 06.02.2019
  • Kandil, S., Yemen, K. S. & Isıksal, B. M. (2017). Prospective middle school mathematics teachers’ solution strategies regarding multiplication with decimals, European Conference on Educational Research 2017, 21.09.2017
  • Isıksal, B. M. & Yemen, K. S. (2017). The role of definitions on classification of solids including (non)prototype examples: The case of cylinder and prism, Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 01.02.2017
  • Isıksal, B. M. & Yemen, K. S. (2016). Prospective middle school mathematics teachers’ knowledge on cylinder and prism: Generating Definitions and Relationship, 13th International Congress on Mathematical Education, 24.08.2016
  • Yemen, K. S., Ayan, R. & Isıksal, B. M. (2014). Prospective middle school mathematics teachers’ computational estimation strategies for addition, International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 16.05.2014
  • Yemen, K. S. & Isıksal, B. M. (2014). A case study of in service mathematics teacher s use of knowledge in teaching algebra with dynamics software, 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education, 15.07.2014
  • Yemen, K. S., Ulusoy, F. & Isıksal, B. M. (2013). A case study on pre service mathematics teachers covariational reasoning in peer learning, 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 28.07.2013
  • Yemen, K. S. & Aygün, B. (2012). 6th grade students’ conceptions of reflective symmetry in a dynamic geometry environment, European Conference on Educational Research 2012, 17.09.2012
  • Özen, Ü. D., Yemen, K. S., Öner, A. T. & Keşan, C. (2008). The effect of technology assisted transformation geometry instruction on light and voice unit in science and technology., XIII. IOSTE Symposium on the Use of Science and Technology for Peace and Sustainable Development, 21.09.2008
  • Öner, A. T., Özen, Ü. D., Yemen, K. S. & Keşan, C. (2008). The effect of technology assisted algebra instruction to success on force and motion unit in science and technology, XIII. IOSTE Symposium on the Use of Science and Technology for Peace and Sustainable Development, 21.09.2008
  • Yemen, K. S., Öner, A. T., Özen, Ü. D. & Keşan, C. (2008). The opinions of students: The effects of technology assisted mathematics instruction on success in science and technology, XIII. IOSTE Symposium on the Use of Science and Technology for Peace and Sustainable Development, 21.09.2008

Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler

  • Yemen, K. S., Kandil, S. & Işıksal, B. M. (2016). Dikdörtgenler prizmasının hacmi: prizma tasarımı etkinliği, Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı-1, 30.01.2016
  • Kandil, S., Yemen, K. S. & Isıksal, B. M. (2016). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının ondalık gösterimlerle çarpma işlemine dair pedagojik alan bilgileri, 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 28.09.2016
  • Yemen, K. S. & Isıksal, B. M. (2015). Geogebra ile Cebir Öğretiminde Bir Ortaokul Matematik Öğretmeninin Matematiksel Uygulamaları ve Matematik Öğretimi Bilgisi, Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 2, 16.05.2015
  • Aygün, B. & Yemen, K. S. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının simetri eksenine ilişkin hatalarının ve zorluklarının incelenmesi, 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 11.09.2014
  • Yemen, K. S., Ayan, R. & Isıksal, B. M. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının kesirlerde çarpma işlemine dair pedagojik alan bilgileri, 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 11.09.2014
  • Ayan, R., Yemen, K. S. & Isıksal, B. M. (2014). Matematik öğretmen adaylarının alan bilgileri sabit çevre değişen alan sabit yüzey alanı değişen hacim, 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 11.09.2014
  • Aygün, B. & Yemen, K. S. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının sınıf düzeylerine göre yansıma simetrisi düşünme düzeylerinin ve hatalarının incelenmesi, 12. Matematik Sempozyumu: Toplumda Matematik, 23.05.2013
  • Yemen, K. S., Isıksal, B. M. & Ayan, R. (2013). İlkögretim matematik öğretmen adaylarının tam sayılarda çıkarma işleminde ögrenci hatalarını gidermeye yönelik ögretimsel açıklamaları, 12. Matematik Sempozyumu: Toplumda Matematik, 23.05.2013
  • Yemen, K. S., Ulusoy, F. & Isıksal, B. M. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik cisimler ile yükseklik hacim grafiklerini yorumlamaları üzerine bir çalışma, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27.06.2012
  • Yılmaz, S., Keşan, C., Turğut, M., Yemen, K. S., Öner, A. T. & Özen, Ü. D. (2008). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin ve geometrik düzeylerinin incelenmesi, VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27.08.2008
  • Yemen, K. S. & Keşan, C. (2008). Altıncı sınıf geometri öğrenme alanında kenarlarına ve açılarına göre üçgenler konusu için hazırlanmış etkinlik çalışması, VII. Matematik Sempozyumu, 13.11.2008
  • Keşan, C., Öner, A. T., Yemen, K. S. & Özen, Ü. D. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ve geometriye yönelik tutumları üzerine bir inceleme, VII. Matematik Sempozyumu, 13.11.2008

Kitap Bölümleri

  • Yemen, K. S. & Işıksal, M. (2015). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, Ankara: Pegem Akademi
  • Yemen, K. S. & Işıksal, M. (2013). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, : Pegem Akademi
* Bu içerik 19.01.2021 03:24 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.
Tweet