Kişisel
Kurumsal E-posta : sibel.mercan@dpu.edu.tr
Kişisel E-posta :
İş Telefonu : 0 (274) 443 46 88
Eğitim Durumu
-
1996 - 2000
Gazi Eğitim Fakültesi/ Coğrafya Öğretmenliği
Gazi Üniversitesi - Lisans-Anadal
-
2002 - 2003
Coğrafya Egitimi
Gazi Üniversitesi - Yüksek Lisans-Tezli
-
2009 - 2012
Coğrafya Eğitimi
Gazi - Doktora
İş Deneyimi
-
2000 - 2014
öğretmen
MEB
Öğretmen - Coğrafya
-
2014 - 2017
Yardımcı Doçent
Sinop Üniversites,
Eğitim Fakültesi - Türkçe ve Sosyal Alanlar Eğitimi
-
2017 - 2020
Dr. Öğrtim Üyesi ( Çalışma alanı: Coğrafya Eğitimi
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
Projeler
-
2017 - 2009
Kocaeli Sera Gazı Envanteri ve İklim Değişikliği İnisiyatifi Projesi
Kurum :
Avrupa Birliği
Görevi : Eğitmen
-
2015 - 2006
Coğrafya Öğretiminde Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanımı
Kurum :
ARAŞTIRMA PROJESİ
Görevi : Eğitmen
Yabancı Diller
-
2017 Yöksis
İngilizce - 74
Üye Olunan Dernek & Meslek Odaları
Çalışma Alanları
-
Afet Eğitimi
Afet Yönetimi
-
Günümüz Dünya Sorunları
Küresel Isınma ve Etkileri Özelinden
-
Sosyal Kooperatifçilik
Dezavantajlı grupların yaşam kalitesini artırmak üzere projeler geliştirip destek olmak alanında çalışmalar yapmaktayım
-
Coğrafya Eğitimi
Coğrafya eğitiminin daha etkili olması konusunda çalışmalar yapılmakta.
-
Çevre Eğitimi
Sürdürülebilir bir gelecek
Dersler
-
Lisans / Güz Dönemi / 2022-2023
Afetler ve Afet Yönetimi
-
Lisans / Güz Dönemi / 2021-2022
Çevre Eğitimi
-
Lisans / Bahar Dönemi / 2022/2023
Genel Beşeri Coğrafya
-
Lisans / Güz Dönemi / 2022/2023
Genel fiziki coğrafya
-
Lisans / Güz Dönemi / 2021-2022
Günümüz Dünya Sorunları
-
Lisans / Bahar Dönemi / 2022/2023
Türkiye‘nin Beşeri Coğrafyası
-
Lisans / Güz Dönemi / 2022/2022
Türkiye‘nin fiziki coğrafyası
Yayınlar
Kitaplar
Makaleler
-
, (2019). Işık, M. S. & Sarı, İ. (2019). GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI DERSİNİ ALAN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BU DERSE VE GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARINA BAKIŞI. Tarih Okulu Dergisi, (), - . http://dx.doi.org/10.14225/Joh1636. , (), - .
-
, (2019). Işık, M. S. & Er, T. H. (2019). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM UYGULAMALARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, (), - . . , (), - .
-
, (2019). Işık, M. S. & Sarı, İ. (2019). GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI DERSİNİ ALAN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BU DERSE VE GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARINA BAKIŞI, Journal of History School (JOHS). , (), - .
-
, (2019). Işık, M. S. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi BilişselBasamaklarına Göre Soru Sorma Becerilerinin İncelenmesi. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54 (1), 291 - 301. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi19.03.1083. , (), - .
-
, (2017). Işık, M. S. (2017). 5e Öğrenme Modeline Dayalı Etkinliklerin Coğrafya Dersi Çevre ve Toplum Konularının Öğrenme Sürecine Etkisi. Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks [ZfWT], 9 (3), 161 - 176. . , (), - .
-
, (2016). Eş, H., Işık, M. S. & Ayas, C. (2016). Türkiye için yeni bir sosyo bilimsel tartışma Nükleer ile yaşam. Turkish Journal of Education, (), 47 - 59. 10.19128/turje.92919. , (), - .
-
, (2016). Işık, M. S. (2016). COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE YARATICI YAZMA YÖNTEMİNİNETKİLİLİĞİ. ULUSLARARASI TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, (7), 131 - 140. . , (), - .
-
, (2014). Işık, M. S. &, E. M. (2014). Öğretmenlerin Branş Tutum İlişkisi. ULUSLARARASI TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, (2), - 225. . , (), - .
-
, (2013). Işık, M. S. (2013). Özel Çevre Koruma Bölgesi Kapsamına Alınmayan Bir Yer Kaz Dağları. American-Eurasian J. Agric. & Environ. Sci.,, (13), 1088 - 1097. . , (), - .
Bildiriler
-
, (2019). Işık, M. S. (2019). TÜRKİYE’DE TR DİZİNLİ DERGİLERDE YAYINLANAN COĞRAFYA EĞİTİMİ ALANINDAKİ NİTEL MAKALELERİN ARAŞTIRMA EĞİLİMLERİ (2000-2019), BİLTEKULUSLARARASI BİLİM, TEKNOLOJİ VE SOSYAL BİLGİLERDE GÜNCEL GELİŞMELERSEMPOZYUMU, 21.12.2019, ,
-
, (2019). Öner, S., Işık, M. S. & Demiralp, K. C. (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ATIK MALZEMELERİ GERİ DÖNÜŞÜMLE ÖĞRETİM MATERYALİNE DÖNÜŞTÜRME SÜRECİ (SİNOP ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ), İkinci Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, 03.10.2019, ,
-
, (2019). Işık, M. S. (2019). Öğretmen Adaylarının Tema Vakfı İle İlgili Algıları Üzerine Bir Çalışma ( Kütahya İli Örneği), 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 11.09.2019, ,
-
, (2018). Işık, M. S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının soru sorma becerileri ile ilgili bir araştırma, II. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 07.12.2018, ,
-
, (2018). Işık, M. S. (2018). Coğrafya Öğretiminde Soru Cevap Tekniğinin kullanımına yönelik bir çalışma, II. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 07.10.2018, ,
-
, (2016). Işık, M. S. (2016). Türk Eğitim Sisteminde Öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavındaki Başarısına Etki Eden Demografik Faktörlere Yönelik Bir İnceleme, III. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, 25.05.2016, ,
-
, (2016). Işık, M. S. & Demiralp, K. C. (2016). OKUL ÖNCESİ 6 YAŞ ÇOCUKLARINDA ŞEHİR ALGISI TÜRKİYE KOCAELİ İLİ ÖRNEĞİ, 14. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi22 – 23 Ağustos 2016 Gostivar / MAKEDONYA, 22.08.2016, ,
-
, (2016). Aydın, F. & Işık, M. S. (2016). Coğrafya Öğretiminde Sınıf Dışı Okul Ortamlarının Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri, International Conference on New Horizons in Education, 13.07.2016, ,
-
, (2016). Işık, M. S. & Demiralp, K. C. (2016). Drama Tekniklerinden Zihinde Canlandırma Yönteminin 6 Yaş OkulÖncesi Öğrencilerinin Türkiyeyi Algılama Düzeylerine Etkisininİncelenmesi Sinop İli Örneği, Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 01.12.2016, ,
-
, (2019). Işık, M. S. & Demiralp, K. C. (2019). FARKLI ÜLKELERDEN ÇOCUKLARIN RESİMLERİNDEN GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI ALGISI (10-14 YAŞ ÖRNEĞİ), ıı. UuluslararasıCoğrafya Eğitim Kongresi, 03.10.2019, ,
-
, (2019). Işık, M. S. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Türkiye’nin Jeopolitik Önemine Yönelik Metaforik Algılarının Siyasi Coğrafya Dersini Alıp Almamalarına Göre Eğilimi, 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 11.09.2019, ,
-
, (2018). Er, T. H. & Işık, M. S. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çağdaş Öğrenme ve Öğretme Tekniklerinin Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri, Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 28.09.2018, ,
-
, (2017). Işık, M. S. & Demiralp, K. C. (2017). Coğrafi Unsurlara Göre Şehir Algısının Okul Öncesi (6 Yaş) Ve İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinde Resim Analizi Yoluyla Karşılaştırılması: Türkiye (Kocaeli İli) Örneği, IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11.05.2017, ,
-
, (2017). Işık, M. S. (2017). Öğretmen adaylarının meslek etiğine bakışların incelenmes, IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11.05.2017, ,
-
, (2017). Işık, M. S. (2017). Öğretmen adaylarının meslek etiğine bakışların incelenmes. IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Öğretmen adaylarının meslek etiğine bakışların incelenmes., 11.05.2017, ,
-
, (2017). Işık, M. S. & Demiralp, K. C. (2017). Coğrafi Unsurlara Göre Şehir Algısının Okul Öncesi (6 Yaş) Ve İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinde Resim Analizi Yoluyla Karşılaştırılması: Türkiye (Kocaeli İli) Örneği, . IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11.05.2017, ,
-
, (2017). Işık, M. S., Özden, B., Özdemir, A. & Özpınar, P. (2017). Sinop Bilim ve Sanat Merkezine Devam Eden Özel Yetenekli Çocukların Mutluluk Kavramına İlişkin Metaforik Algılarında Doğal Coğrafi Faktörlerin Yansımaları, 3.Uluslararası Sosyal BilimlerSempozyumu, 26.10.2017, ,
-
, (2016). Demiralp, K. C. & Işık, M. S. (2016). ANALYSIS OF ENVIRONMENTAL PERCEPTION OF CHILDREN AGED 5-6: THECASE OF TURKEY (SİNOP, 11. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 01.08.2016, ,
-
, (2016). Işık, M. S. (2016). Analysis of teacher candidates‘ perceptions of environmental problems in Sinop in termsof city image, 11. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 01.08.2016, ,
-
, (2016). Işık, M. S. (2016). Analysis of teacher candidates‘ perceptions of environmental problems in Sinop in termsof city image, 11. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 01.08.2016, ,
-
, (2015). Eş, H. & Işık, M. S. (2015). Nükleer İle Yaşam Türkiye İçin Yeni Bir Sosyobilimsel Tartışma, The International Conference On The Changing World And Social Research I, 25.08.2015, ,
-
, (2015). Işık, M. S. (2015). Afet BölgelerindeMeydana Gelen Zararlara Edremit İlçesi Örneği, Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi, 21.05.2015, ,
-
, (2015). Işık, M. S. (2015). Coğrafya Öğretiminde Yaratıcı Yazma Yönteminin Etkililiği, Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi, 21.05.2015, ,
-
, (2015). Ayas, C. & Işık, M. S. (2015). Avrupa Birliği Eğitim Programlarına Katılan Öğretmen Adaylarının Çevreye yönelik Algıları, 4. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 23.04.2015, ,
-
, (2013). Işık, M. S. & Eğit, M. (2013). Çevre Konularının Müzikle Öğretimine Yönelik Bir Model, GEOMED, 10.06.2013, ,
-
, (2013). Işık, M. S. & Eğit, M. (2013). Coğrafya Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi, İnsite, 09.05.2013, ,
-
, (2013). Köşker, N. & Işık, M. S. (2013). Öğretmen Adaylarının Doğal Kaynakların Kullanımına İlişkin Farkındalıkları, Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi, 21.05.2013, ,
Editörlükler
* Bu içerik 18.05.2024 12:15 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.