Eğitim Fakültesi - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2020 - (devam ediyor)
Arş. Gör. Dr.
Dumlupınar Üniversitesi
Eğitim Fakültesi - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Projeler
2017 - 2017
Tübitak Alan Uzmanlarıyla Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Kültürüne Yolculuk
Kurum :
Uludağ Üniversitesi
Görevi : Katılımcı
2017 - 2017
Tübitak Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk
Kurum :
Uludağ Üniversitesi
Görevi : Katılımcı
Yabancı Diller
2012 ÜDS
İngilizce - 80
2012 KPDS
İngilizce - 82.5
2020 YÖKDİL
İngilizce - 91.25
Üye Olunan Dernek & Meslek Odaları
2012 - (devam ediyor)
International Literacy Association (ILA)
2016 - (devam ediyor)
International Association for Research in L1 Education
Ödüller & Burslar
2014 - TÜBİTAK
2228-B Doktora Sırası Öğrenim Bursu
Çalışma Alanları
Türkçe Eğitimi
Anlama (Okuma, Dinleme) ve Anlatma (Yazma, Konuşma) Becerileri Eğitimi, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Araştırma Yöntemleri
Yayınlar
Kitaplar
Bayat, N., Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2019). PISA ve TIMSS Mantığını ve Sorularını Anlama, Ankara: Pegem Akademi
Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2019). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Kaldırım, A., Tavşanlı, Ö. F. & Memiş, M. R. (2017). Research on Education, : E-BWN Publications
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2015). Education At The Beginning Of The 21st Century, Sofia: St. Kliment Ohridski University Press
Makaleler
Graham, S., , T. Ö. F. &, K. A. (2021). Improving Writing Skills of Students in Turkey: a Meta-analysis of Writing Interventions. Educational Psychology Review, (), - . 10.1007/s10648-021-09639-0
Tavşanlı, Ö. F., , K. A. &, G. T. E. (2021). Enhancing Permanence on Vocabulary Learning in 2nd Grade Students’ Through Music. GIST – Education and Learning Research Journal, 22(1),51 - 73. 10.26817/16925777.843
Kaldırım, A. &, T. Ö. F. (2021). A thematic review of using digital teaching technologies in Turkish language teaching. Journal of Educational Technology and Online Learning, 4(2),70 - 95. 10.31681/jetol.898014
Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2020). Grafik Örgütleyicilerin Türkçe Eğitiminde Kullanımını Konu Edinen Araştırmaların İncelenmesi: Bir Tematik Analiz. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3),839 - 873. 10.19171/uefad.728921 G
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2020). Türkiye’de süreç temelli yazma yaklaşımı: Bir tematik analiz çalışması. Cumhuriyet International Journal of Education, 9(1),108 - 138. 10.30703/cije.543600
Tavşanlı, Ö. F., Sadioğlu, Ö., Onur, S. G. & Kaldırım, A. (2020). An Investigation into How Parental Literacy Experiences are Reflected in Literacy Tendencies and Experiences of Preservice Teachers. International Journal of Progressive Education, 16(5),138 - 159. https://doi.org/10.29329/ijpe.2020.277.9
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2020). Critical Discourse Analysis of Elementary School Teachers’ Writership Identities. International Electronic Journal of Elementary Education, 13(1),77 - 88. 10.26822/iejee.2020.174
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Metin Türlerine Ve Metinlerin Türkçe Derslerinde Kullanımına İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim, 48(221),397 - 414.
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2018). Perceptions about Literacy in Primary School Student Drawings. Journal of Education and Future, 14(),87 - 105. 10.30786/jef.415358
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2018). İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Süreç Temelli Yazma Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(3),859 - 876. 10.16916/aded.436344
Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2018). The Effect of Collaborative Learning Approach on Students’ Academic Achievement in Turkish Courses in Turkey: A Meta-Analysis Study. Education and Science, 43(194),185 - 205. 10.15390/EB.2018.7553
Tavşanlı, Ö. F., Kozaklı, T. & Kaldırım, A. (2018). The effect of graphic organizers on the problem posing skills of 3rd grade elementary school students. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(2),377 - 406.
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2017). Examining the reading habits, interests, tendencies of the students studying at the faculty of education and analyzing the underlying reason behind their preferences. European Journal of Educational Research, 6(2),145 - 156. 10.12973/eu-jer.6.2.135
Kaldırım, A. & Degeç, H. (2017). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Dinleme Esnasında Karşılaştıkları Sorunlar. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi ‐ Journal of Educational Sciences Research, 7(1),19 - 36.
Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2015). 21 YÜZYILDA BİR MEDENİYET VE BİLİM DİLİ OLARAK TÜRKÇE SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (),269 - 284.
Özbay, M. & Kaldırım, A. (2015). OKUMA ÇEMBERİ TEKNİĞİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL OKUMA ÖZ YETERLİK ALGILARINA ETKİSİ. International Journal of Languages' Education, 1(Volume 6),222 - 234. 10.18298/ijlet.504
Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2015). THE EFFECT OF THE PROCESS BASED WRITING APPROACH ON WRITING SUCCESS AND AXIETY OF PRE SERVICE TEACHERS. Anthropologist, 22(2),318 - 327. 10.1080/09720073.2015.11891883
Bildiriler
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2019). Digital Writing Tools in Terms of Primary School Teachers Candidates, 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26.10.2019
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2019). The Effect of Argumentative Writing on Second Grade Primary School Students’ Attitude towards Writing., 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26.10.2019
Tavşanlı, Ö. F., Sadioğlu, Ö. & Kaldırım, A. (2018). Facebook Destekli Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi, 1st International Conference on Basic Education, 29.03.2018
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe Derslerinde Kullanılan Metin Türleri ve Bunların Kullanımına İlişkin Görüşleri, 1st International Conference on Basic Education, 29.03.2018
Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2018). Türkçe Eğitimi Alanında Gerçekleştirilen Nicel Araştırmalara Yönelik Tematik İçerik Analizi, X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27.04.2018
Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2018). Türkçe Eğitimi Alanında Gerçekleştirilen Nitel Araştırmalara Yönelik Tematik İçerik Analizi, X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27.04.2018
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2017). Ekrandan Okuma ve Klasik Basılı Kaynaktan Okumanın Okuduğunu Anlama Başarısı Yönünden Karşılaştırılması, III. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, 20.04.2017
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2017). İlkokul Öğrencilerinin Resimlerindeki Okuryazarlık Algısı., 4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11.05.2017
Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2017). İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Türkiye’deki Öğrencilerin Türkçe Derslerindeki Akademik Başarılarına Etkisi, II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim ve Sanat Tarihi Sempozyumu, 03.05.2017
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Yazarlık Kimliklerinin İncelenmesi: Eleştirel Söylem Analizi., II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim ve Sanat Tarihi Sempozyumu, 03.05.2017
Kaldırım, A., Degeç, H. & Tavşanlı, Ö. F. (2017). Investigation of pre Service Turkish Teachers’ Teaching and Learning Consciousness in Term of Several Variables, International Congress on Afro-Eurasian Research II, 17.04.2017
Tavşanlı, Ö. F., Kaldırım, A. & Degeç, H. (2017). Problems Encountered in the Process of Teaching Reading and Writing, International Congress on Afro-Eurasian Research II, 17.04.2017
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Yazarlık Kimliklerinin İncelenmesi: Eleştirel Söylem Analizi, II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim ve Sanat Tarihi Sempozyumu, 03.05.2017
Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2017). İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Türkiye’deki Öğrencilerin Türkçe Derslerindeki Akademik Başarılarına Etkisi, II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim ve Sanat Tarihi Sempozyumu, 03.05.2017
Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2017). İlkokul Öğrencilerinin Resimlerindeki Okuryazarlık Algısı, IV International Eurasian Educational Research Congress, 11.05.2017
Ulu, M. & Kaldırım, A. (2017). The Predıctıon Level of Primary School Students’ Comprehension Skills For Mathematical Skills In TIMMS, Internatıonal Congress on Afro - Eurasian Research III, 19.10.2017
Tavşanlı, Ö. F., Kozaklı, T. & Kaldırım, A. (2016). Grafik örgütleyicilerin ilkokul 3.sınıf öğrencilerinin problem kurma becerileri üzerine etkisinin incelenmesi, XVIII. AMSE-AMCE-WAER Congress, 30.05.2016
Kaldırım, A., Tavşanlı, Ö. F. & Memiş, M. R. (2016). Going out of the borders: reading habits, Interests and tendencies of students living in villages, Going out of the borders: reading habits, Interests and tendencies of students living in villages., 19.05.2016
Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2015). BİR MEDENİYET VE BİLİM DİLİ OLARAK TÜRKÇE VE GELECEĞE İLİŞKİN BEKLENTİLER, Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyum, 12.11.2015
Kaldırım, A. & Turgut, S. (2015). OKUMA MOTİVASYONU İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİK DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ, INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON GLOBAL PERSPECTIVES ON SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES THEORY AND PRACTICE, 16.09.2015
Tavşanlı, Ö. F., Kaldırım, A. & Yozgatlı, M. (2015). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTRONİK OKUMA HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ, 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21.05.2015
Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2014). A SOLUTION TO THE TURKEY S LITERACY PROBLEM NATIONAL READING AND WRITING CENTERS, V. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCİAL AND BEHAVİORAL SCİENCES, 11.09.2014
Arıcı, A. F. &, K. A. (2014). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA STRATEJİLERİNE İLİŞKİN ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIKLARI İLE OKUDUKLARINI ANLAMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ, I ST EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 24.04.2014
Kaldırım, A. &, A. A. F. (2014). SÜRECE DAYALI YAZMA YAKLAŞIMININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAZMA BECERİSİNE VE YAZMA KAYGILARINA ETKİSİ, I ST EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 24.04.2014
Degeç, H. & Kaldırım, A. (2013). TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI DİNLEME ENGELLERİ, 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND APPLIED LINGUISTICS, 03.05.2013
Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2013). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SOSYAL MEDYA KULLANIM ALIŞKANLIKLARIYLA YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ, VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 03.10.2013
Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2012). BAZI MEŞHUR NASREDDİN HOCA FIKRALARININ EĞİTSEL İLETİLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ, 5. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, 19.12.2012
Editörlükler
Turgut, S., , T. Ö. F. &, K. A. (2022). Academy Journal of Educational Sciences. Dergipark, . 24.11.2017, 10.31805/acjes
* Bu içerik 03.04.2025 12:53 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.