Kişisel
Mimarlık Fakültesi
Endüstriyel Tasarım
Kurumsal E-posta : ahsen.ozturk@dpu.edu.tr
İş Telefonu : 0 (274) 443 43 43
Eğitim Durumu
-
1998 - 2003
ENDÜSTRİYEL TASARIM BÖLÜMÜ
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - Lisans-Anadal
-
2012 - 2014
RESİM-İŞ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ - Yüksek Lisans-Tezli
-
2015 - 2020
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI (DR)
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - Doktora
İş Deneyimi
-
2003 - 2004
Serbest Endüstriyel Tasarımcı
Bostan’s Mobilya
Tasarım - Tasarım
-
2004 - 2005
Grafik Tasarımcı / Görsel Takım Lideri
Siemens Business Services
-
-
2004 - 2005
Serbest tasarımcı
UNIX&NT/2003-Mäklarna/DCK
Tasarım - Tasarım
-
2005 - 2006
Endüstri Ürünleri Tasarımcısı
XtremeMAC
-
-
2007 - 2010
Ürün Geliştirme Uzmanı
Olmuksan-International Paper
-
-
2014 - 2014
Eğitmen
Pädagogische Hochschule Wien (University of Teacher Education Vienna)
Erasmus Personel Hareketliliği - Moda Tasarımı
-
2021 - 2021
Hakemlik
STAR Sanat ve Tasarım Dergisi
-
Yabancı Diller
-
2021 YÖKDİL
İngilizce - 97,50000
-
2021 YDS
İngilizce - 93,75000
Ödüller & Burslar
-
2023 - TUBİTAK
TUBİTAK Yayın Teşvik 2023
-
2017 - ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Doktora Programı En İyi Ders Performans Ödülü
-
2008 -
“Altın Ambalaj” ödülü
Çalışma Alanları
-
Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı
Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı
-
STEM Eğitimi
STEM Eğitimi
-
STEAM Eğitimi
STEAM Eğitimi
-
Ambalaj Tasarımı
Ambalaj Tasarımı
-
Endüstriyel Tasarım Eğitimi
Endüstriyel Tasarım Eğitimi
Yayınlar
Kitaplar
Makaleler
-
Öztürk, A. &, K. F. (2022). Design thinking customized to support STEM teachers: Co-developing and implementing STEM activities for fifth graders in Turkey. Springer Science and Business Media LLC, (), - . 10.1007/s10798-022-09790-x
-
Öztürk, A. (2021). Meeting the Challenges of STEM education in K-12 Education through Design Thinking. Design and Technology Education: an International Journal, 26(1),70 - 88.
-
Öztürk, A. & Ayvaz, T. Ö. (2017). The Effect of Digital Storytelling Project on Fine ArtsHigh School Students’ Teamwork Skills. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 7(4),46 - 56.
-
Öztürk, A. (2016). Tasarım Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar Çevrimiçi Tamamen Uzaktan Tasarım Eğitimi. Jret (Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi), 5(),314 - 326.
-
Öztürk, A. (2016). Tasarım Stüdyosuna Teknolojinin Entegrasyonu: Sanal Tasarım Stüdyosu. Jret (Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi), 5(1),255 - 262.
-
Öztürk, A. (2016). TASARIM EĞİTİMİNDE DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR ve TASARIMCI DÜŞÜNÜŞ MODELİ. Journal of Interdisciplinary and Intercultural Arts JIA JOURNAL (IJIIA), 1(1),57 - 72.
Bildiriler
-
Öztürk, A. (2022). Empowering Students with Disabilities for Inclusive STEM Education: Supporting the Universal Design for Learning with the Design Thinking Approach, EDUCONGRESS 2022, 17.11.2022
-
Öztürk, A. (2021). Empowering the Design Thinking Approach in STEAM Education in Turkey, ERPA Uluslarası Eğitim Kongreleri, 03.06.2021
-
Öztürk, A. & Korkut, F. (2020). Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi Etkinliği Geliştirme, UTAK 2020: 4. Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı, 08.09.2020
-
Öztürk, A. (2019). PhD Pit-Stop: Co-Developing STEM Activities by Using a Design Thinking Approach, DRS Learn X Design 2019: Insider Knowledge, 09.07.2019
-
Öztürk, A. (2018). Creating a start point for continuity of new educational approach by using design, BEYOND ALL LIMITS 2018: International Congress on Sustainability in Architecture, Planning, and Design, 17.10.2018
-
Öztürk, A. (2016). Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Disiplinlerarası Oluşumlar, 2. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyum ve Calıştayı (Disiplinlerarası Tasarım), 27.04.2016
-
Öztürk, A. (2014). Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Anadolu Uluslararası Sanat Eğitimi Sempozyumu (Sanat Eğitiminde Dönüşümler), 14.05.2014
-
Esen, K. & Öztürk, A. (2013). Ürün Tasarımında Tüketimsel Müdahale Form Fonksiyon ile İmaj Fonksiyonun Karşılaştırılması, Uluslararası Sanat, Tasarım ve Manipülasyon Sempozyumu, 21.11.2013
-
Öztürk, A. & Karadağ, e. (2013). Üretim ve Tüketimde Sürdürülebilirlik: Ürünün Reenkarnasyonu, 1. Ulusal Sanat ve Tasarım Sempozyumu ve Sergisi, 09.10.2013
-
Öztürk, A. (2022). What Does Design Thinking Mean in Turkey? Analysis of DT-related Books Published by Public Institutions, EDUCONGRESS 2022, 17.11.2022
-
Öztürk, A. (2020). Empowering DT approach in teachers’ education, STEM education and K-12 education, VIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE (International EJER 2020 Congress), 10.09.2020
Editörlükler
* Bu içerik 20.04.2024 01:16 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.