Ahsen Öztürk
Dr. Öğr. Üyesi Ahsen Öztürk

Kişisel

Mimarlık Fakültesi
Endüstriyel Tasarım
Kurumsal E-posta : ahsen.ozturk@dpu.edu.tr
İş Telefonu : 0 (274) 443 43 43

Eğitim Durumu

  • 1998 - 2003
    ENDÜSTRİYEL TASARIM BÖLÜMÜ
    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - Lisans-Anadal
  • 2012 - 2014
    RESİM-İŞ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
    ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ - Yüksek Lisans-Tezli
  • 2015 - 2020
    ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI (DR)
    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - Doktora

Akademik Görevler

  • 2021 - (devam ediyor)
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2017 - 2021
    Öğr. Gör.
    Ondokuz Mayıs Üniversitesi
  • 2012 - 2017
    Akademik Uzman
    Ondokuz Mayıs Üniversitesi

İdari Görevler

  • 2016 - 2017
    Erasmus ve Farabi Koordinatörlüğü
    Ondokuz Mayıs Üniversitesi

İş Deneyimi

  • 2003 - 2004
    Serbest Endüstriyel Tasarımcı
    Bostan’s Mobilya
    Tasarım - Tasarım
  • 2004 - 2005
    Grafik Tasarımcı / Görsel Takım Lideri
    Siemens Business Services
    -
  • 2004 - 2005
    Serbest tasarımcı
    UNIX&NT/2003-Mäklarna/DCK
    Tasarım - Tasarım
  • 2005 - 2006
    Endüstri Ürünleri Tasarımcısı
    XtremeMAC
    -
  • 2007 - 2010
    Ürün Geliştirme Uzmanı
    Olmuksan-International Paper
    -
  • 2014 - 2014
    Eğitmen
    Pädagogische Hochschule Wien (University of Teacher Education Vienna)
    Erasmus Personel Hareketliliği - Moda Tasarımı
  • 2021 - 2021
    Hakemlik
    STAR Sanat ve Tasarım Dergisi
    -
  • 2024 - 2024
    Hakemlik
    New Design Ideas
    Dergi - Dergi

Projeler

  • 2023 - 2023
    ‘Matematik Öğretmenleriyle Tasarımdan Eğitime Matematikten Mühendisliğe‘‘ isimli TÜBİTAK 4004 projesi
    Kurum  :   
    Görevi  :    Eğitmen

Yabancı Diller

  • 2021 YÖKDİL
    İngilizce - 97,50000
  • 2021 YDS
    İngilizce - 93,75000

Ödüller & Burslar

  • 2023 - TUBİTAK
    TUBİTAK Yayın Teşvik 2023
  • 2017 - ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
    ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Doktora Programı En İyi Ders Performans Ödülü
  • 2008 -
    “Altın Ambalaj” ödülü

Çalışma ve Sorumluluk Alanları

  • Teknoloji ve Tasarım Eğitimi/Öğretimi
    Technology and Design Education/Training
  • Form Geliştirme Süreci
    Form-Development Process
  • Yapay Zeka
    Artificial Intelligence
  • Dijital Üretim Teknikleri
    Digital Fabrication Techniques
  • Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı
    Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı
  • STEM Eğitimi
    STEM Eğitimi
  • STEAM Eğitimi
    STEAM Eğitimi
  • Ambalaj Tasarımı
    Ambalaj Tasarımı
  • Endüstriyel Tasarım Eğitimi
    Endüstriyel Tasarım Eğitimi

Dersler

  • Lisans / 2020-2021
    Endüstriyel Tasarım I (Proje I)
  • Lisans / 2020-2021
    Endüstriyel Tasarıma Giriş I
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2024-2025
    Mimarlık ve Üretim
  • Lisans / 2021-2022
    Perspektif
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2024-2025
    Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı
  • Lisans / 2020-2021
    Temel Tasarım I

Yayınlar

Kitaplar

Makaleler

  • Öztürk, A. &, K. F. (2022). Design thinking customized to support STEM teachers: Co-developing and implementing STEM activities for fifth graders in Turkey. Springer Science and Business Media LLC, (), - . 10.1007/s10798-022-09790-x
  • Öztürk, A. (2021). Meeting the Challenges of STEM education in K-12 Education through Design Thinking. Design and Technology Education: an International Journal, 26(1),70 - 88.
  • Öztürk, A. & Ayvaz, T. Ö. (2017). The Effect of Digital Storytelling Project on Fine ArtsHigh School Students’ Teamwork Skills. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 7(4),46 - 56.
  • Öztürk, A. (2016). Tasarım Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar Çevrimiçi Tamamen Uzaktan Tasarım Eğitimi. Jret (Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi), 5(),314 - 326.
  • Öztürk, A. (2016). Tasarım Stüdyosuna Teknolojinin Entegrasyonu: Sanal Tasarım Stüdyosu. Jret (Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi), 5(1),255 - 262.
  • Öztürk, A. (2016). TASARIM EĞİTİMİNDE DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR ve TASARIMCI DÜŞÜNÜŞ MODELİ. Journal of Interdisciplinary and Intercultural Arts JIA JOURNAL (IJIIA), 1(1),57 - 72.

Bildiriler

  • Öztürk, A. (2022). Empowering Students with Disabilities for Inclusive STEM Education: Supporting the Universal Design for Learning with the Design Thinking Approach, EDUCONGRESS 2022, 17.11.2022
  • Öztürk, A. (2021). Empowering the Design Thinking Approach in STEAM Education in Turkey, ERPA Uluslarası Eğitim Kongreleri, 03.06.2021
  • Öztürk, A. & Korkut, F. (2020). Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi Etkinliği Geliştirme, UTAK 2020: 4. Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı, 08.09.2020
  • Öztürk, A. (2019). PhD Pit-Stop: Co-Developing STEM Activities by Using a Design Thinking Approach, DRS Learn X Design 2019: Insider Knowledge, 09.07.2019
  • Öztürk, A. (2018). Creating a start point for continuity of new educational approach by using design, BEYOND ALL LIMITS 2018: International Congress on Sustainability in Architecture, Planning, and Design, 17.10.2018
  • Öztürk, A. (2016). Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Disiplinlerarası Oluşumlar, 2. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyum ve Calıştayı (Disiplinlerarası Tasarım), 27.04.2016
  • Öztürk, A. (2014). Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Anadolu Uluslararası Sanat Eğitimi Sempozyumu (Sanat Eğitiminde Dönüşümler), 14.05.2014
  • Esen, K. & Öztürk, A. (2013). Ürün Tasarımında Tüketimsel Müdahale Form Fonksiyon ile İmaj Fonksiyonun Karşılaştırılması, Uluslararası Sanat, Tasarım ve Manipülasyon Sempozyumu, 21.11.2013
  • Öztürk, A. & Karadağ, e. (2013). Üretim ve Tüketimde Sürdürülebilirlik: Ürünün Reenkarnasyonu, 1. Ulusal Sanat ve Tasarım Sempozyumu ve Sergisi, 09.10.2013
  • Öztürk, A. (2024). Seramik Üretiminde Geleneksel Zanaat Uygulamasına Karşı 3B Baskı Teknolojisi / In Ceramic Production, Traditional Artisanal Practice Versus 3D Printing Technology, Sanatın Ritmi: III. ULUSLARARASI SANAT SEMPOZYUMU SEMPOZYUMU (Rhythm of Art: 3rd International Art Symposium) , 13.05.2024
  • Öztürk, A. (2024). Yapay Zekâ Araçlarının Tasarım Alanında Kullanımı: Tehdit Mi, Fırsat Mı? / USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE TOOLS IN DESIGN: THREAT OR OPPORTUNITY?, I. Uluslararası İletişim, Teknoloji, Sanat ve Tasarım Kongresi (Ist International, Communication, Technology, Art and Design Congress- ICTADC 2024) , 29.05.2024
  • Öztürk, A. (2022). What Does Design Thinking Mean in Turkey? Analysis of DT-related Books Published by Public Institutions, EDUCONGRESS 2022, 17.11.2022
  • Öztürk, A. (2020). Empowering DT approach in teachers’ education, STEM education and K-12 education, VIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE (International EJER 2020 Congress), 10.09.2020

Editörlükler

* Bu içerik 22.10.2025 02:36 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.
x 0
Tweet