Ayşegül Ergül
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Ergül

Kişisel

Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri
Kurumsal E-posta : aysegul.ergul@dpu.edu.tr
İş Telefonu : 0 (274) 443 43 43

Eğitim Durumu

  • 2000 - 2004
    İLKÖĞRETİM
    ANKARA ÜNİVERSİTESİ - Lisans-Anadal
  • 2004 - 2007
    TEMEL EĞİTİM
    ANKARA ÜNİVERSİTESİ - Yüksek Lisans-Tezli
  • 2007 - 2014
    ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
    Hacettepe Üniversitesi - Doktora

Akademik Görevler

  • 2020 - (devam ediyor)
    Dr. Öğr. Üy.
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2014 - 2020
    Arş. Gör. Dr.
    ANKARA ÜNİVERSİTESİ
  • 2005 - 2014
    Arş. Gör.
    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Dersler

  • Lisans / Güz Dönemi / 2020-2021
    Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme
  • Yüksek Lisans / Güz Dönemi / 2020-2021
    Erken Çocuklukta Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2020-2021
    Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi
  • Lisans / Güz Dönemi / 2020-2021
    Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2022-2023
    Okul Dışı Öğrenme Ortamları
  • Lisans / Güz Dönemi / 2020-2021
    Öğretmenlik Uygulaması I
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2020-2021
    Öğretmenlik Uygulaması II
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2020-2021
    Topluma Hizmet Uygulamaları

Yayınlar

Kitaplar

  • Ergül, &, A. (2023). Küçük Değişiklikler Büyük Farklılıklar: Kapsayıcı Okul Öncesi Sınıflar İçin Öğretimsel Uyarlamalar. Editör Dr. Öğr. Üyesi Betül Yılmaz Atman. Nobel Akademik Yayıncılık. , :

Makaleler

  • Ülkü,, , Ü. B., &. E. &, A. . (2023). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Koleksiyon Yapma Süreçlerinin İncelenmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0(5(2)),94 - 109.
  • Ergül, &, A. (2023). Okul öncesi çocuklarının geometri tahtası ile temel geometrik şekilleri oluşturma süreçlerinin incelenmesi.. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0(9(2)),51 - 67.
  • Karaman, B., , G. &. E. &, A. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarındaki çocuklarla kitap okuma öncesindeki hazırlık süreçlerinin incelenmesi. . Ana Dili Eğitimi Dergisi, 0( 11 (4)),888 - 910.
  • Ergül, &, A. (2017). Analysis of humor elements in illustrated story books for children. . Journal of Education and Future, 0(17),15 - 27.
  • Akgün,, , E. &. E. &, A. . (2015). 55-74 aylık çocukların resimlerinde aile algısının değerlendirilmesi. . Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(44 (2)),209 - 228.
  • Ergül, &, A. (2023). Analojik akıl yürütmenin biyomimikri ile desteklenmesi: Doğa ile öğrenen çocuklar. . Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 0(21(2)),879 - 904.
  • Ergül,, , A. &. A. &, İ. (2017). Children Explain Their Reasoning About Measurement: “Because It’s Big and Heavy!” . Journal of Education and Practice , 0(Vol.8, No.22.),47 - 57.

Bildiriler

  • Ergül, &, A. (2023). Matematik Alanı Süreç Standartlarından Temsil ve İletişim Başlıklarının Okul Öncesi Döneme Yansıması: Çiz-anlat, 8.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , 26.10.2023
  • Ergül, &, A. (2023). Foto-Ses Yöntemi İle Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul Dışı Öğrenme. , 8.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , 26.10.2023

Editörlükler

* Bu içerik 19.09.2025 02:50 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.
Tweet