Çınar Kaya
Doç. Dr. Çınar Kaya

Kişisel

Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri
Kurumsal E-posta : cinar.kaya@dpu.edu.tr
İş Telefonu : 0 (274) 443 43 43

Eğitim Durumu

  • 2005 - 2009
    EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ - Lisans-Anadal
  • 2012 - 2013
    EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER (YL) (TEZLİ)
    SAKARYA ÜNİVERSİTESİ - Yüksek Lisans-Tezli
  • 2015 - 2019
    REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (DR)
    MARMARA ÜNİVERSİTESİ - Doktora

Akademik Görevler

  • 2024 - (devam ediyor)
    DOÇENT
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2020 - 2024
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2018 - 2020
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
    BARTIN ÜNİVERSİTESİ
  • 2015 - 2015
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
    BARTIN ÜNİVERSİTESİ
  • 2015 - 2018
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
    MARMARA ÜNİVERSİTESİ
  • 2012 - 2015
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
    SAKARYA ÜNİVERSİTESİ

İdari Görevler

  • 2022 - (devam ediyor)
    Anabilim Dalı Başkanı
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2021 - 2022
    Bölüm Başkanı
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2021 - 2024
    Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

İş Deneyimi

  • 2010 - 2012
    Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
    -

Projeler

  • 2017 - 2020
    Kardeşi Engelli Olan Ortaokul ve Lise Öğrencilerine Yönelik Psikoeğitim Programı: Karma Bir Araştırma
    Kurum  :   
    Görevi  :    Bursiyer
  • 2015 - 2017
    Ortaokulda Etkili Değerler Eğitimi Programları: Çoklu Durum İncelemesi
    Kurum  :    BARTIN ÜNİVERSİTESİ
    Görevi  :    Araştırmacı
  • 2013 - 2015
    Sosyal İyi Olma Düzeyini Arttırmaya Yönelik Öz-Duyarlılık Odaklı Bir Psiko-Eğitim Programı
    Kurum  :   
    Görevi  :    Araştırmacı
  • 2013 - 2013
    Öğrenci Tükenmişliğini Azaltma ve Başa Çıkma
    Kurum  :   
    Görevi  :    Araştırmacı

Yabancı Diller

  • 2010 KPDS
    İngilizce - 95
  • 2025 YDS
    İngilizce - 97,50000

Üye Olunan Dernek & Meslek Odaları

  • 2013 - (devam ediyor)
    Association for Contextual Behavioral Science

Çalışma ve Sorumluluk Alanları

  • Pozitif Psikoloji
    Pozitif Psikoloji, ikinci dalga pozitif psikoloji, pozitif psikoloji müdahaleleri, pozitif kariyer danışmanlığı,

Dersler

  • Lisans / 2022-2023
    Çocuk Psikolojisi
  • Lisans / 2021-2022
    Çocuk Psikolojisi
  • Lisans / 2022-2023
    Çocuk Psikolojisi (Bahar yy)
  • Lisans / 2021-2022
    Çocuk Psikolojisi (Bahar yy)
  • Lisans / 2022-2023
    Educational Psychology- İlköğretim Matematik Öğr.(%30 İngilizce)
  • Lisans / 2022-2023
    Eğitim Psikolojisi - İlköğretim Mat. Öğr.
  • Lisans / 2022-2023
    Eğitim Psikolojisi - Okul Öncesi Öğr.
  • Lisans / 2022-2023
    Eğitim Psikolojisi - Sınıf Öğr.
  • Lisans / 2022-2023
    Eğitim Psikolojisi - Sosyal Bilgiler Öğr.
  • Lisans / 2022-2023
    Eğitim Psikolojisi - Sosyal Bilgiler Öğr. Eski plan
  • Lisans / 2022-2023
    Eğitim Psikolojisi - Türkçe Öğr.
  • Lisans / 2022-2023
    İnsan İlişkileri ve İletişim
  • Lisans / 2021-2022
    İnsan İlişkileri ve İletişim
  • Lisans / 2021-2022
    İnsan İlişkileri ve İletişim (Bahar yy.)
  • Lisans / 2022-2023
    Okullarda Rehberlik - Fen Bilgisi Öğr.
  • Lisans / 2022-2023
    Okullarda Rehberlik - Fen Bilgisi Öğr. Eski plan
  • Lisans / 2022-2023
    Okullarda Rehberlik - İlköğretim Matematik Öğr.(%30 İngilizce)
  • Lisans / 2022-2023
    Okullarda Rehberlik - Okul Öncesi Öğr.
  • Lisans / 2021-2022
    Okullarda Rehberlik - Okul Öncesi Öğr.
  • Lisans / 2022-2023
    Okullarda Rehberlik - Okul Öncesi Öğr. İÖ
  • Lisans / 2021-2022
    Okullarda Rehberlik - Okul Öncesi Öğr. İÖ
  • Lisans / 2022-2023
    Okullarda Rehberlik - Sosyal Bilgiler Öğr.
  • Lisans / 2021-2022
    Okullarda Rehberlik - Sosyal Bilgiler Öğr.
  • Lisans / 2021-2022
    Okullarda Rehberlik-Fen Bilgisi Öğretmenliği
  • Lisans / 2021-2022
    Okullarda Rehberlik-İlköğretim Matematik Öğr.(%30 İngilizce)
  • Lisans / 2021-2022
    Okullarda Rehberlik-Türkçe Öğr.
  • Lisans / 2021-2022
    Öğretmenlik Uygulaması II.- Okul Öncesi Öğr.
  • Lisans / 2021-2022
    Öğretmenlik Uygulaması- Okul Öncesi Öğr.
  • Lisans / 2021-2022
    Pozitif Psikoloji
  • Lisans / 2021-2022
    Rehberlik - Sosyal Bilgiler Öğr.
  • Lisans / 2021-2022
    Rehberlik-İlköğretim Matematik Öğr.(%30 İngilizce)
  • Lisans / 2022-2023
    Special Education and Inclusion- İlköğretim Matematik Öğr.(%30 İngilizce)
  • Lisans / 2022-2023
    Special Needs Education - İlköğretim Matematik Öğr.(%30 İngilizce) Eski Plan

Yayınlar

Kitaplar

  • Kaya, Ç. (2023). Pozitif Psikolojide Yeni Yönelimler: Bağlam Odaklı Grupla Psikolojik Danışma, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kaya, Ç. (2022). Applied Positive Psychology, New Delhi: Global Books Organization
  • Ekşi, H., , K. Ç. &, O. N. (2022). Manevi Yönelimli Psikolojik Danışma, Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Sevim, E. &, K. Ç. (2021). Özel Kardeşimle Yaşamak, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kaya, Ç. (2020). Psikolojik Danışmada Kuramsal Anlayış: Bilgi, Tutum, Davranışsal Beceri, Ankara: Pegem Akademi
  • Kaya, Ç. (2016). Manevi Yönelimli Psikoterapi ve Psikolojik Danışma, İSTANBUL: Kaknüs Yayıncılık
  • Ekşi, H., Kaya, Ç. & Çiftçi, M. (2016). Manevi Yönelimli Psikoterapi ve Psikolojik Danışma, İSTANBUL: Kaknüs Yayınları
  • Kaya, Ç. (2015). Psikolojide Kullanılan Güncel Ölçme Araçları (Genişletilmiş 2. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kaya, Ç. (2013). Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kaya, Ç. (2013). Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kaya, Ç. (2020). İkinci Dalga Pozitif Psikoloji: Yaşamın Karanlık Yanını Kucaklamak, İSTANBUL: Kaknüs Yayınları
  • Kaya, Ç. (2020). İkinci Dalga Pozitif Psikoloji: Yaşamın Karanlık Yanını Kucaklamak, İSTANBUL: Kaknüs Yayınları

Makaleler

  • Söylev, Ö. F., Kaya, Ç. & Okan, N. (2025). Spiritual orientation and mental health: an SEM analysis of meaning and death attitudes as mediators in Turkish religious officials. BMC Psychology, 13(),1 - 14. 10.1186/s40359-025-02729-6
  • Hatipoğlu, F. Ş. &, K. Ç. (2023). Effectiveness of an MPPI: Gratitude-based spiritual group guidance program (GSGGP). Spiritual Psychology and Counseling, 8(3),249 - 268. 10.37898/spc.2023.8.3.190
  • Demirci, İ., Ekşi, H., Ekşi, F. & Kaya, Ç. (2021). Character strengths and psychological vulnerability: The mediating role of resilience. Current Psychology, 40(),5626 - 5636. 10.1007/s12144-019-00533-1
  • Ekşi, H. &, K. Ç. (2021). Values Education Processes in Turkish Elementary Schools: A Multiple Case Study. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(1),1 - 13. 10.17220/ijpes.2021.8.1.389
  • Uğur, E., , K. Ç. &, T. A. (2021). Psychological inflexibility mediates the relationship between fear of negative evaluation and psychological vulnerability. Current Psychology, 40(),4265 - 4277. 10.1007/s12144-020-01074-8
  • Uğur, E., Kaya, Ç. & Özçelik, B. (2019). Subjective Vitality Mediates the Relationship between Respect toward Partner and Subjective Happiness on Teachers. Universal Journal of Educational Research, 7(1),126 - 132. 10.13189/ujer.2019.070117
  • Summermatter, A. & Kaya, Ç. (2017). An Overview of Spiritually Oriented Cognitive Behavioral Therapy. Spiritual Psychology and Counseling, 2(1),31 - 53. 10.12738/spc.2017.1.0017
  • Kaya, Ç., Uğur, E., Şar, A. H. & Ercengiz, M. (2017). Self-Handicapping and Irrational Beliefs about Approval in a Sample of Teacher Candidates. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(3),869 - 880.
  • Ekşi, H., Demirci, İ., Kaya, Ç. & Ekşi, F. (2017). Karakter Gelişim İndeksi’nin Türk Ergenlerdeki Psikometrik Özellikleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(2),476 - 500. 10.12984/egeefd.284832
  • Kaya, Ç. (2016). Rumi from the Viewpoint of Spiritual Psychology and Counseling. Spiritual Psychology and Counseling, 1(1),9 - 25. 10.12738/spc.2016.1.0001
  • Akın, A., Arslan, S., Çelik, E., Kaya, Ç. & Arslan, N. (2015). Student academic support as a predictor of life satisfaction in university students. Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal, 2(),38 - 49. 10.17740/eas.soc.2015-V2-04
  • Akın, A., Kaya, Ç. & Demirci, İ. (2015). Oyun Motivasyonu Ölçeği'nin geçerliği ve güvenirliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1),18 - 31.
  • Kaya, Ç. (2015). Attitude towards Seeking Professional Psychological Help in a Sample of Pre-service Teachers. Bartin Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 4(1),224 - 234. 10.14686/BUEFAD.2015111027
  • Akın, A., , H. M. A., , A. S., , A. Ü., , Ç. E., , K. Ç. &, A. N. (2015). The adaptation and validation of the Turkish version of the Critical Thinking Disposition Scale. The International Journal of Educational Researchers, 6(1),31 - 35.
  • Akın, A., Kaya, Ç., Hamedoğlu, M. A., Akın, Ü., Arslan, S., Çelik, E. & Nihan, Ç. (2015). A Preliminary Psychometric Investigation on the Relational Approach to Work Scale. Journal of European Education, 5(1),9 - 14. 10.18656/jee.91401
  • Akın, A., Sarıçam, H. & Kaya, Ç. (2014). Career Decision Self efficacy Scale Short form (CDSES-SF): The psychometric properties of Turkish version. IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal, (), - .
  • Akın, A., Sarıçam, H., Kaya, Ç. & Demir, T. (2014). Turkish version of Job Crafting Scale (JCS ): The validity and reliability study. The International Journal of Educational Researchers, 5(),10 - 15.
  • Kaya, Ç., Akın, A., Sarıçam, H. & Uğur, E. (2014). Turkish version of the Career and Work Adaptability Questionnaire (CWAQ): Validity and Reliability Study/İş ve Meslek Hayatına Uyum Ölçeği (İMHUÖ) Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. e-International Journal of Educational Research, 5(1), - . 10.19160/e-ijer.64074
  • Akın, A., Hamedoğlu, M. A., Kaya, Ç. & Sarıçam, H. (2013). Turkish version of Employment Hope Scale: The validity and reliability study. IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal, 2(3),11 - 16.
  • Akın, A., Hamedoğlu, M. A., Kaya, Ç. & Sarıçam, H. (2013). Turkish version of the Work and Meaning Inventory (WAMI): Validity and reliability study. Journal of European Education, 2(3),11 - 16.

Bildiriler

  • Kaya, Ç. & Ekşi, H. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Tutum ve Beklentilerinin İyi Oluş Üzerindeki Yordayıcı Rolü [The Predictive Role of University Students’ Future Attitudes and Expectations on Well-Being]., International Congress on Psychological Counseling and Guidance in Higher Education, 15.11.2019
  • Ekşi, H., Kaya, Ç. & Kuşçu, B. (2018). Çok Boyutlu Yaşantısal Kaçınma Ölçeği-30’un Türkçeye uyarlanması ve psikometrik Özellikleri, ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, 09.05.2018
  • Ekşi, H., Kaya, Ç. & Sancar, D. (2018). Psikoeğitim etkililiği incelemeleri için elverişli bir araç: Yaşam Etkililiği Ölçeği’nin psikometrik özellikleri, ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, 09.05.2018
  • Akın, A., , A. Ü., , T. M. E., , K. Ç. &, A. Y. (2014). The validity and reliability of the Turkish version of the Dispositional Positive Emotion Scales, ERPA International Congress on Education, 06.06.2014
  • Akın, A., Sahranç, Ü., Akın, U., Kaya, M., Turan, M. E. & Kaya, Ç. (2014). Öğretmen-Öğrenci Yakınlığı Ölçeği: Türkçe formu geçerlik ve güvenirlik çalışması, III. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi, 12.06.2014
  • Akın, A. & Kaya, Ç. (2014). Sosyal iyi olma ile duygusal dışavurum arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, III. Sakarya'da Eğitim Araştırmaları Kongresi, 12.06.2014
  • Akın, A., Kaya, Ç., Uysal, R., Çardak, M., Çitemel, N., Özdemir, E. & Gülşen, M. (2013). Dikkat Kontrol Ölçeği Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 10.05.2013
  • Akın, A., Sarıçam, H., Kaya, Ç., Akdeniz, C., Gediksiz, E., Toprak, H. & Yıldız, B. (2013). Deontik Adalet Ölçeği Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 10.05.2013
  • Hamedoğlu, M. A., Akın, A., Arslan, S., Kaya, Ç., Demir, T., Uysal, R. & Sarıçam, H. (2012). The Turkish Version of the Career Futures Inventory-Revised: The Validity and Reliability Study, 1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership 2012, 20.12.2012
  • Akın, A., Kaya, Ç., Arslan, S., Demir, T., Sarıçam, H. & Uysal, R. (2012). Turkish Version of the Career Adapt Abilities Scale (CAAS): The Validity and Reliability Study, 1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership 2012, 20.12.2012
  • Kaya, Ç. (2023). Utilizing AI in Classroom Guidance: Opportunities and Risks, 7th International Contemporary Educational Research Congress, 27.09.2023
  • Kaya, Ç. &, S. M. (2023). Covid-19 fear and emotional functioning: A social network analysis, 7th International Contemporary Educational Research Congress, 27.09.2023
  • Turgut, S., , U. M., , Y. Ö. &, K. Ç. (2022). Özel eğitim öğretmenlerinin iş anlamı ile yaşam doyumları arasındaki ilişkide öğretmen failliğinin aracı rolü, IXth International Eurasian Educational Research Congress, 22.06.2022
  • Uğur, E. & Kaya, Ç. (2017). Subjective Vitality as a Mediator on Relationship between Respect toward Partner and Subjective Happiness, IV International EurasianEducational Research Congress, 11.05.2017
  • Kaya, Ç. & Uğur, E. (2017). Relative Importance of Psychological Flexibility as a StrengthIndicator on Wellbeing Levels of Undergraduates, Academic Conference on Education, Teaching and E-learningAC-ETeL 2017, 11.08.2017
  • Kaya, Ç. &, U. E. (2017). Psychological inflexibility mediates the relationship between fear of negative evaluation and psychological vulnerability., ERTE Congress: 1st International Education Research and Teacher Education Congress, 14.09.2017
  • Ekşi, H. & Kaya, Ç. (2017). Values Education at A Turkish Private School: A Case Study Analysis, International Social Sciences and Humanities Berlin Conference, 18.05.2017
  • Akın, A., , K. Ç., , A. Ü., , U. E., , A. E. &, A. S. (2015). Problematic Online Game Use Scale Validity and reliability of the Turkish version, International Conference On Education In Mathematics, Science & Technology, 23.04.2015
  • Akın, A., Uğur, E., Şule, O., Kaya, Ç., Başören, M., Akın, Ü., Altundağ, Y. & Ali, S. (2015). The validity and reliability study of Turkish version of the Satisfaction with Academic Major Scale, International Conference on Research in Education and Science, 23.04.2015
  • Akın, A., Uğur, E., Akın, Ü., Kaya, Ç., Altundağ, Y. & Ali, S. (2015). The validity and reliability studies of Turkish version of the Stressors in Students Scale, International Conference on Research in Education and Science, 23.04.2015
  • Akın, A., Kaya, Ç., Lale, Ş., Akın, Ü., Tuğba, Ç. & Uğur, E. (2015). The validity and reliability studies of Turkish version of the Smartphone Addiction Proneness Scale, International Conference on Education In Mathematics, Science & Technology, 23.04.2015
  • Akın, A., , A. Ü., , S. Ü., , A. F. F., , K. Ç., , D. D., , B. İ. &, U. F. (2014). The validity and reliability of the Turkish version of the Affections of God Scale, 2nd International Conference on Ethics Education, 22.05.2014
  • Akın, A., , A. Ü., , A. F. F., , K. Ç., , D. D., , U. E., , K. M. &, İ. A. B. (2014). The validity and reliability of the Turkish version of the Perceptions of God Scale, 2nd International Conference on Ethics Education, 22.05.2014
  • Akın, A., , A. Ü., , A. F. F., , K. Ç., , D. D., , Ö. A., , Y. B. &, E. M. (2014). The validity and reliability of the Turkish version of the Religious Activities Scale, 2nd International Conference on Ethics Education, 22.05.2014
  • Akın, A., , A. Ü., , S. Ü., , S. H., , C. S. &, K. Ç. (2014). The validity and reliability of the Turkish version of the Honor Scale, 2nd International Conference on Ethics Education, 22.05.2014
  • Akın, A., , A. Ü., , K. Ç. &, İ. A. B. (2014). Development and validation Superstitious Beliefs Scale, 2nd International Conference on Ethics Education, 22.05.2014
  • Kaya, Ç., , U. E., , Ş. A. H. &, E. M. (2014). Self-Handicapping and Irrational Beliefs About Approval in a Sample of Teacher Candidates, III. International Conference on Interdisciplinary Research on Education, 29.10.2014
  • Akın, A., , H. M. A., , A. O., , A. Ü., , K. Ç., , D. T. &, İ. A. B. (2013). The validity and reliability of the Turkish version of the Social Efficacy and Social Outcome Expectations Scale, 2nd International Chaos, Complexity and Leadership Symposium (ICCLS 2013), 17.12.2013
  • Akın, A., Aşut, S., Çitemel, N., Özbek, R., Şahin, F. & Kaya, Ç. (2013). The validity and reliability of the Turkish version of the Negative Body Talk Scale (NBTS), 4th World Conference on Psychology, Counselling and Guidance, 24.05.2013
  • Hamedoğlu, M. A., , A. A., , C. S., , Ç. E., , İ. A. B., , A. O. &, K. Ç. (2013). The validity and reliability of the Turkish version of the Willingness to Compromise Scale, 2nd International Chaos, Complexity and Leadership Symposium (ICCLS 2013), 17.12.2013
  • Akın, A., , A. S., , T. H., , Ç. M., , Ö. E., , S. H. &, K. Ç. (2013). Başa Çıkma Esnekliği Ölçeği Türkçe Formu’nun geçerlik ve güvenirliği, VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 10.05.2013
  • Akın, A., , Y. B., , D. O., , A. Ü., , K. B., , A. S., , K. Ç. &, E. F. M. (2013). Çocukların Zorlayıcı Davranışlarına Yönelik Tutum Ölçeği Türkçe Formu’nun geçerlik ve güvenirliği., VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 10.05.2013

Editörlükler

  • Kaya, Ç. (2016). Spiritual Psychology and Counseling. Halil Ekşi (İmtiyaz Sahibi), . 15.08.2018,
  • Ekşi, H. & Kaya, Ç. (2016). Manevi Yönelimli Psikoterapi ve Psikolojik Danışma. KAKNÜS YAYINCILIK, . 15.07.2016,
* Bu içerik 14.11.2025 08:19 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.
Tweet