Proje, bir perakende firmasından alınan veriler üzerinde yapılacak deneysel bir uygulamadır. Araştırmanın kuramsal çerçevesi doğrultusunda hazırlanacak olan yapay sinir ağları ve çok amaçlı genetik algoritma yaklaşımı analizi yapılacak ve bu yöntemlerin ne düzeyde doğru çalıştığı incelenecektir. Araştırma, iki aşamada gerçekleştirilecektir. İlk aşamada, daha önce marketten alışveriş yapan müşterilerin demografik özellikleri ve alışveriş kayıtları ile birliktelik kuralları oluşturulacak ve sonrasında müşterinin birlikte alabileceği ürünlerin tahminlemesi yapılacaktır. İkinci aşamada ise daha önce marketten alışveriş yapan müşterilerin bilgileri kullanılarak çok amaçlı genetik algoritma yaklaşımıyla kümeleme yapılacak ve ilk defa market kartı üyeliği yaptıran müşteriler ilgili kümeye atanacak şekilde En Yakın Komşu Algoritması (KNN) ile sınıflanacaktır. Bu bilgiler kullanılarak yeni müşteriler için yine tahminleme yapılacaktır.