Figen Karaferye
Dr. Öğr. Üyesi Figen Karaferye

Kişisel

Emet Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Emet MYO Yerleşkesi, Kütahya, Türkiye
figen.karaferye@dpu.edu.tr
figen.karaferye@dpu.edu.tr
02744434343

Eğitim Durumu

  • 2002 - 2006
    YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
    MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ - Lisans-Anadal
  • 2010 - 2016
    EĞİTİM YÖNETİMİ TEFTİŞİ, PLANLAMASI VE EKONOMİSİ (DR)
    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ - Doktora

Akademik Görevler

  • 2021 - (devam ediyor)
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2019 - 2019
    Eğitim Görevlisi
    T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve UNICEF işbirliğiyle, Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Okul Yöneticilerinin Mesleki Gelişim Programı 1. Faz Eğitim Kursları (Temmuz 2019-Ekim 2019)
  • 2013 - 2021
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2007 - 2013
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

İdari Görevler

  • 2019 - (devam ediyor)
    Üye
    Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Komisyonu Kalite Güvencesi Sistemi Alt Çalışma Grubu
  • 2017 - 2017
    MYO/Yüksekokul Müdür Yardımcısı
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2017 - 2021
    Uluslararasılaşma ve Kalite Güvence Sistemi Altbirimleri YDYO Akreditasyon
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2017 - 2019
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi Kalite Komisyonu Uluslararasılaşma Alt Çalışma Grubu
  • 2013 - 2014
    Bölüm Başkanı
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2012 - 2013
    Bölüm Başkan Yardımcısı
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

İş Deneyimi

  • 2006 - 2007
    İngilizce Öğretmeni
    Madenler İlköğretim Okulu
    -
  • 2007 - 2007
    İngilizce Öğretmeni
    Cumhuriyet İlköğretim Okulu
    -
  • 2007 - 2021
    Öğretim Görevlisi
    Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
    Yabancı Diller Yüksekokulu - Yabancı Diller Bölümü
  • 2020 - (devam ediyor)
    Öğretmen ve Eğitim Yöneticilerine ilişkin mesleki
    Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü
    -
  • 2021 - (devam ediyor)
    Dr. Öğr. Üyesi
    Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
    Emet Meslek Yüksekokulu - Çocuk Gelişimi ve Gençlik Hizmetleri

Projeler

  • 2021 - 2024
    DigiSEL-Digitally Improving Social and Emotional Skills of Primary School Teachers
    Kurum  :    Avrupa Birliği
    Görevi  :    Araştırmacı
  • 2020 - 2010
    Öğretmen Ve Yöneticilerin Kapsayıcı Eğitim Bağlamında UzaktanEğitim Süreçlerinde Tasarım Ve Yönetim Becerilerinin Geliştirilmesi
    Kurum  :   
    Görevi  :    Araştırmacı
  • 2020 - (devam ediyor)
    Innovative Web Approach for Advancing and Sustaining VET Learners’ Wellbeing and Mental Health –StayWell
    Kurum  :    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
    Görevi  :    Araştırmacı
  • 2019 - (devam ediyor)
    MOCAT Modern Competences of Academic Teachers - The Key to Modern HEI (Uluslararası -Akademisyenlerin Modern Yeterlilikleri - Modern Üniversitenin Anahtarı)
    Kurum  :    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
    Görevi  :    Araştırmacı
  • 2019 - (devam ediyor)
    MOCAT-Modern Competencİes of Academic Teachers-the key to modern HEI
    Kurum  :    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
    Görevi  :    Araştırmacı
  • 2016 - 2002
    Improving Solutions for Student Absenteeism (ISSA) Öğrenci devamsızlığını önlemeye dönük çözüm geliştirme
    Kurum  :    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
    Görevi  :    Araştırmacı

Yabancı Diller

  • 2018 YÖKDİL
    İngilizce - 98.75

Üye Olunan Dernek & Meslek Odaları

  • 2016 - (devam ediyor)
    BELMAS (British Educational Leadership, Management and Administration Society)

Çalışma Alanları

  • Sınıf yönetimi
    Classroom management
  • Okul yönetimi
    School management
  • Öğretmen Yetiştirme
    Teacher Training
  • Mesleki Gelişim: Okul Yöneticileri, Öğretmenler ve Akademisyenlere Yönelik Çalışmalar
    Professional Development for School Managers, Teachers, and Academics
  • Eğitim Yönetimi ve Liderliği
    Educational Management and Leadership
  • Yabancı Dil (İngilizce) Öğretimi
    Teaching English as a Foreign Language & Teaching English to the Speakers of Other Languages

Dersler

  • Önlisans / 2013-2014
    İNGİLİZCE II
  • Lisans / Bahar Dönemi /
    İngilizce II
  • Ön lisans / Güz Dönemi /
    Listening & Speaking Skills
  • Hazırlık / 2013-2014
    MAİN COURSE
  • Ön lisans / Güz Dönemi /
    Main Course
  • Ön lisans / Bahar Dönemi /
    Main Course
  • Ön Lisans / Güz Dönemi /
    Main Course LIT Seviye
  • Lisans / Bahar Dönemi /
    Öğretmenlik Uygulaması I
  • Ön lisans / Bahar Dönemi /
    Reading & Writing Skills
  • Hazırlık / 2013-2014
    SKİLLS

Yayınlar

Kitaplar

  • Boyacı, A. &, K. F. (2021). Eğitim Perspektifinden Planlama, Ekonomi ve Politika, Ankara: Pegem Akademi
  • Karaferye, F., , Ö. İ. N. &, A. Z. (2021). EĞİTİM KURUMLARINDA HİJYEN ŞARTLARININ GELİŞTİRİLMESİ VE ENFEKSİYON ÖNLEME EĞİTİMİ, : Milli Eğitim Bakanlığı
  • Karaferye, F. (2020). Kriz ve kriz yönetimi, : Milli Eğitim Bakanlığı Yayını
  • Karaferye, F. (2020). Eğitim bilimleri alanında elektronik mentorluk, : Pegem Akademi Yayınevi
  • Karaferye, F. (2020). Kriz ve kriz yönetimi, : Milli Eğitim Bakanlığı Yayını
  • Karaferye, F. (2020). Sosyal ve duygusal beceriler, : Milli Eğitim Bakanlığı Yayını
  • Karaferye, F. (2020). Sosyal ve duygusal beceriler, : Milli Eğitim Bakanlığı Yayını
  • Karaferye, F. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde okul yönetiminde dijital materyal geliştirme, : Milli Eğitim Bakanlığı Yayını
  • Karaferye, F. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde okul yönetiminde dijital materyal geliştirme, : Milli Eğitim Bakanlığı Yayını
  • Karaferye, F. (2020). Yükseköğretim Üzerine Düşünmek, : Pegem Akademi

Makaleler

  • Karaferye, F. (2019). Academic internationalization: Academics as marketing actors in higher education. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(),16 - 22. 10.24289/ijsser.473443
  • Karaferye, F. & Ağaoğlu, E. (2017). Examining the Perception of the Order versus Freedom Dilemma in University Management. Universal Journal of Educational Research, 5(9),1589 - 1599. 10.13189/ujer.2017.050916
  • Karaferye, F. & Ağaoğlu, E. (2017). Perceptions of the dilemma – order versus freedom at managing faculty: a literature review. Journal of Education and Practice, 8(2),122 - 132.
  • Karaferye, F. (2017). Academics’ needs and expectations toward academic management leadership programs. ulakbilge, 5(17),1895 - 1915. 10.7816/ulakbilge-05-17-09
  • Karaferye, F. (2017). An introduction to program accreditation in foreign language schools in Turkey. European Journal of Multidisciplinary Studies, 4(2),62 - 66.

Bildiriler

  • Vakaliuk, T., , C. O., , K. F. &, F. R. (2021). Examining The Context Of E-Dictionary Use In Language Studies, International Conference on New Trends in Languages, Literature and Social Communications (ICNTLLSC 2021), 11.05.2021
  • Karaferye, F. (2019). Öğretmen yetiştirme ve geliştirme süreçlerine 21. yy. becerilerinin entegrasyonu: Meslektaş işbirliği ile yaşam ve kariyer becerilerini geliştirme, III. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (UBEK 2019), 21.03.2019
  • Karaferye, F., Koutra, K., Ratsika, N., Torrents, A., Demirciler, V. O. & Şahbaz, O. (2019). Examining Secondary School Students’ Absenteeism and Beyond in Europe, lnternational Congress on Science and Education 2019 (ICSE 2019), 21.03.2019
  • Karaferye, F. (2018). Heutagogy in the era of industry 4.0: Teachers as student coaches and learning leaders, 2nd International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies, 30.11.2018
  • Karaferye, F. (2018). STUDENT MENTORING MODELS: A SYSTEMATIC REVIEW, III. INES EDUCATION and SOCIAL SCIENCE CONGRESS, 28.04.2018
  • Karaferye, F. (2018). YÜKSEKÖĞRETİMDE MENTORLUK PROGRAMLARI: MENTOR, MENTİ VEKURUMA YÖNELİK KAZANIMLARI, III. INES EDUCATION and SOCIAL SCIENCE CONGRESS, 28.04.2018
  • Karaferye, F. (2017). An introduction to program accreditation in foreign language schools in Turkey, 11th International Conference on Social Sciences, 20.01.2017
  • Ulağlı,, , S., , E., , F., &. K. &, L. . (2007). Post-Modern Söylemde Dünya Düzeninin / Düzensizliğinin Anlatısı Kara Film. Dilbilim, 1, 39-47., ,
  • Karaferye, F. (2019). Sosyal-bilişsel teori temelli bir durum çalışması: 21. yy. becerilerinin öğretmen yetiştirme ve geliştirme süreçlerine entegrasyonu, 10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu’nda (EYFOR-X), 07.11.2019
  • Karaferye, F. (2019). ÖĞRENCİ PSİKOLOJİK DAYANIKLILIĞININ ARTIRILMASINDA MENTÖRLÜK UYGULAMALARININ ROLÜNÜN İNCELENMESİ, 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 30.10.2019
  • Karaferye, F. (2019). Odesa’nın Mentor’undan Hibrit Mentörlüğe Doğru Uzanan Yolda Mentörlük Kavramı ve Gelişimi, 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 30.10.2019
  • Karaferye, F., Demirciler, V. O. & Şahbaz, O. (2018). Türkiye’de Ortaöğretim Düzeyinde Okul Devamsızlığı ve Erken Okul Terkine Bakış, International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), 23.03.2018
  • Karaferye, F. (2018). Bir Devlet Üniversitesinde Uygulanan Mentorluk Programının Sonuçlarının İncelenmesi: Yabancı Diller Yüksekokulu Örneği, Uluslararası Yükseköğretimde Kalite Kongresi (ICQH), 05.12.2018
  • Karaferye, &, F. (2018). Öğrenci mentorluğu modelleri üzerine bir inceleme. III. Ines International Education and Social Science Congress Abstracts Book, ISBN: 978-605-196-166-8, Antalya., ,
  • Karaferye, &, F. (2018). Yükseköğretim düzeyinde mentorluk programları mentor, menti ve kuruma ne sağlar? III. Ines International Education and Social Science Congress Abstracts Book, ISBN: 978-605-196-166-8, Antalya., ,
  • Karaferye, F. (2017). Üniversitede akademisyenler için yönetim ve liderlik programlarına yönelik keşif çalışması, I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14.09.2017
  • Karaferye, F. (2017). Lean Six Sigma and Six Sigma: Quality tools in service industry and higher education, Innovation and Global Issues in Social Sciences II Kongresi, 19.10.2017
  • Karaferye, F. (2017). Akademik uluslararasılaşmada, eğitimde bir pazarlama aktörü olarak akademisyen, Innovation and Global Issues in Social Sciences II Kongresi, 19.10.2017
  • Karaferye, &, F. (2015). Perceptions of the dilemma – order versus freedom at managing faculty. International Journal of Technical Research and Applications (e-ISSN: 2320-8163), pp. 36-37. , ,

Editörlükler

  • Karaferye, F. (2020). Kriz ve kriz yönetimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayını, . ,
  • Karaferye, F. (2020). Sosyal ve duygusal beceriler. Milli Eğitim Bakanlığı Yayını, . ,
* Bu içerik 07.02.2023 11:48 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.
Tweet