DPÜ İslami İlimler Fakültesi
Temel İslami Bilimler Bölümü
Tefsir Anabilim Dalı
2013 - 2017
Dekan Yrd.
DPÜ İslami İlimler Fakültesi
2013 - 2014
Bölüm Başkanı
DPÜ İslami İlimler Fakültesi
Temel İslami Bilimler Bölümü
İş Deneyimi
1989 - 1992
Vaiz
Diyanet İşleri Başkanlığı
-
1996 - 1998
Öğretmen
İKAV (İlim ve Kültür Araştırmaları Vakfı
-
1997 - 2011
Tefsir Dersleri
Diyanet İşleri Başkanlığı-Boyner Sanayii
-
1998 - 2005
Öğretmen
Milli Eğitim
-
2005 - 2013
Öğretmen
Milli Eğitim-Bakırköy Anadolu İmam Hatip Lisesi
-
2007 - 2013
Öğretim Görevlisi
Ensar ve Bilim İnsan Vakfı ve Bilim Hikmet Derneği
-
2008 - 2009
Yazar Öğretmen
Milli Eğitim
-
2011 - 2013
Program Yapımcısı ve Sunucusu (Gönüllü/Fahri)
Ensar Vakfı Ensar TV
-
2013 - 2017
Yrd. Doç. Dr.
Dumlupınar Üniversitesi
İslami İlimler Fakültesi - İslami İlimler Fakültesi
2013 - (devam ediyor)
Porgram Yapımcısı ve Sunucusu (Fahri/Gönüllü)
Ensar vakfı Ensar TV
-
2014 - (devam ediyor)
Program Sunucusu (Fahri/Gönüllü)
ENGİN FM Radyosu
-
2014 - 2015
Konferans
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
-
2015 - 2015
İHL Meslek Dersi Hocalarına Seminer
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Kütahya Milli Eğitim Müdürlüğü
-
Projeler
2019 - 2021
Hayat Rehberi Kur‘ân: Konulu Tefsir Projesi
Kurum :
Görevi : Araştırmacı
2019 - 2021
Konulu Tefsir
Kurum :
Diyanet İşleri Başkanlığı
Görevi : Araştırmacı
2016 - 2017
Hepimiz Lideriz
Kurum :
Milli Eğitim Bakanlığı, KİHMED
Görevi : Paydaş
2015 - (devam ediyor)
Zeytinoğlu Kütüphanesi El Yazma Koleksiyonu Katalog Hazırlama Projesi
Kurum :
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
Görevi : Araştırmacı
2015 - 2016
Dumlupınar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi BAP Muhammed Ali el Kütâhî nin 1073 1662 Şifâü l Ebdâni l Merzâ fî Sırr i Menâfii l Kur ân ve l Esmâi l Hüsnâ İsimli Eserinin Elimizdeki El Yazması İle Diğer Nüshalarının Karşılaştırılarak Literatüre Kazandırılması Projesi
Kurum :
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
Görevi : Yürütücü
2015 - 2016
Muhammed Ali el Kütâhî nin 1073 1662 Şifâü l Ebdâni l Merzâ fî Sırr i Menâfii l Kur ân ve l Esmâi l Hüsnâ İsimli Eserinin Elimizdeki El Yazması İle Diğer Nüshalarının Karşılaştırılarak Literatüre Kazandırılması
Kurum :
BAP
Görevi : Yürütücü
2015 - 2017
Zeytinoğlu Kütüphanesi El Yazma Koleksiyonu Katalog Hazırlama Projesi,
Günay, İ. (2021). Hayat Rehberi Kur'an: Konulu Tefsir, İstanbul: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları
Günay, İ. (2021). Hayat Rehberi Kur'ân: Konulu Tefsir, İstanbul: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları
Günay, İ. (2021). Mufassal Sûrelerin Değer Merkezli Tefsiri: Nebe'-Nâs, İstanbul: Hiper
Doç., D. İ. G. (2021). Mufassal Sûrelerin Değer Merkezli Tefsiri: Nebe‘-Nâs, İstanbul: Hiper
Şenat, F. A., Keskin, H., Çelik, H., Altuntaş, A., Altuntaş, M., Öz, A., Günay, İ., Ersöz, M., Temizer, A., Ayhan, B., Sümertaş, B., Ağbal, D., Ülgen, E., Bağış, M., Cennet, M. Z., Tunçer, M., Pak, S., Yüksel, Y. & Haklı, M. Y. (2019). Tefsir: Surelerin Nüzul Sırasına Göre Analizi, İstanbul: Lisans
Kelebek, M., Günay, İ., Yağcı, M. E., Akın, A., Özdemir, İ., Zaim, T., Elfeky, A. R. Y., Ahmed, S. M. T., Alhuseın, H. & Alkhalaf, M. H. A. (2017). Silsiletü’l-Lisan Arapça Eğitim Seti Kaynaklı Arapça Soru Bankası 1, İstanbul: Akdem Yayınları
Günay, İ. (2016). Başlangıcından Bugüne Kur ân ın Türkçe Tefsir ve Tercümesi, İstanbul: Ensar Neşriyat
Günay, İ. (2016). Bütün Yönleriyle Havassü l Kur ân, Bursa: Emin Yayınları
Günay, İ. (2014). Kısa Sûrelerin Terbiyesinde, İstanbul: Ensar Neşriyat
Günay, İ. (2010). Kur an da Gençlik ve Gençler, İstanbul: Pınar
Günay, İ., Yıldırım, R., Altaş, E., Musa, Ş., Akgül, M. & Mehmet, A. Ö. (2015). Tefsir Öğretim Materyali, Ankara: MEB Devlet Kitapları
Yıldırım, R., Altaş, E. & Günay, İ. (2011). İmam Hatip Liseleri Kelam, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
Yıldırım, R., Altaş, E. & Günay, İ. (2011). İmam Hatip Liseleri Tefsir, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
Yıldırım, R., Altaş, E. & Günay, İ. (2009). İmam Hatip Liseleri Kelam Öğretim Materyali, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
Yıldırım, R., Altaş, E. & Günay, İ. (2009). İmam Hatip Liseleri Tefsir Öğretim Materyali, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
Yıldırım, R., Altaş, E. & Günay, İ. (2009). İmam Hatip Liseleri Hadis Öğretim Materyali, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
Günay, İ. (2015). Lider Olarak Hazreti Peygamber S A V, İstanbul: Ensar Neşriyat
Makaleler
Günay, İ. (2020). Tavşanlı Zeytinoğlu Kütüphanesi’nde Bulunan Yazma Tefsirler. Tefsir Araştırmaları Dergisi, 4(2),575 - 603.
Günay, İ. (2019). İmam Hatip Liselerinde Okutulan Tefsir Dersinin Önemi, Sorunları, Öğretim Metotları ve Bazı Teklifler. tader, 3(2),357 - 383. https://doi.org/10.31121/tader.630478
Günay, İ. (2018). تحقيق و تحليل الرسالة النورية والمشكوة القدسية لداود القارصي (Davud Kârisî’nin er-Risâletü’n-Nûriyye ve’l-Mişkâtûl-Kudsiyye Eserinin Tahlil ve Tahkiki ). EKEV, 22(74),151 - 184. Doi Number :http://dx.doi.org/10.17753/Ekev840
Günay, İ. (2018). A New Piece of Work from the Interpretation (Tafser) Legacy: Content and Methos of Hulaasatu’t-Tafaaseer in Unique Copy. Turkish Studies, 13(9),85 - 102. 10.7827/TurkishStudies.13187
Günay, İ. (2018). Akademik Tefsir Araştırmalarında Konu ve Kaynak Bulma Sorunlarına Çözüm Önerileri. Marife, 18(1),123 - 145. https://orcid.org/ 0000-0002-3618-7204
Günay, İ. (2017). AHTERÎ’NİN ESERLERİNİN TEFSİR VE KUR’ÂN İLİMLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 2(3),373 - 399. DOI: 10.20486/imad.354773
Günay, İ. (2017). Tefsir Araştırmalarında Konu ve Kaynak Bulma Teklifleri. Marife, (), - .
Günay, İ. (2016). ALİ HIBRÎ EL KÜTAHÎ NİN HAVÂSSÜ L KUR ÂN KONUSUDAKİ ŞİFÂÜ LEBDÂN ININYENİ BİR NÜSHASININ LİTERATÜRE KAZANDIRILMASI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (48),314 - 331.
Günay, İ. (2015). Kur ân ı Kerim e Göre Cehennem Suları ve İçecekleri EKEV Akademi Dergisi Sosyal Bilimler. EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -,, 19(61),115 - 140.
Günay, İ. (2015). MUSTAFA SABRİ EFENDİ NİN ASR I HÂZIRA MUVÂFIK TÜRKÇE TEFSİR YAZILMASI FİKRİNE KARŞI GÖRÜŞLERİ. EKEV Akademi Dergisi, 19(62),229 - 250. Doi Number :http://dx.doi.org/10.17753/Ekev413
Günay, İ. (2015). Kur an ve Sünnet Işığında Varlık EvrelerininMerkez Paydaşı Su. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 24(1),133 - 172.
Günay, İ. (2015). Kur ân ı Kerîm de Gençlerin Duygu Gelişimi ve Eğitimi. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(2),435 - 460. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7762
Günay, İ. (2014). Ahterî İ Kebîr in Kelimâtu l Kur ân Açısından İncelenmesi Fatiha Fil Nâs Sûreleri Örneği. İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi (İMAD),, 1(1),5 - 34.
Günay, İ. (2014). Kur an da Cennet Hayatının Süreklilik ve Güzellik Kaynağı Olarak Su. Marife Dergisi, 14(3),81 - 102.
Günay, İ. (2014). Kur an ı Kerim in Dünya Hayatıyla İlgili Ayetlerinde Su. Dinbilimleri Akademik Araşırma Dergisi, 14(2),205 - 233.
Günay, İ. (2013). Kur ân ı Kerîm de Gençlerin Sosyal Gelişimi ve Eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 6(7),489 - 512. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1607
Günay, İ. (2013). Kur ân ı Kerîm de Gençlerin Akli Zihni Gelişimi ve Eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 6(2),543 - 564. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS_585
Günay, İ. (2012). Fâtiha Fîl Nâs Arası Sûrelerin Değerlerinin Günümüze Taşınması Merkezinde Bir Tefsir Denemesi. Usûl: İslam Araştırmaları, 17(1),7 - 38.
Günay, İ. (2008). Kur ân ı Kerîm de Gençlerin Bedeni Hareki Gelişimi ve Eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 1(1),67 - 79. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS_4
Bildiriler
Günay, İ. (2020). Kur'ân-ı Kerim'deki Yaratılış Kavramları ve İnsanın Yaratılış Safhalarına Yansımaları, IV. Uluslararası Bilimler Işığında Yaratılış Kongresi, 22.10.2020
Günay, İ. (2019). Huzurlu Aile Kurmanın ve Sürdürmenin Kıssa Merkezli Bazı Kur'ânî Ölçüleri, Uluslararası Mevlid-i Nebi Sempozyumu: Peygamberimiz ve Aile, 21.11.2019
Günay, İ. (2017). Davud-i Karsî ninRisâletü n-Nûriyye ve Mişkâtü l-Kudsiyye Risalesinin Tefsir İlmi Açısından İncelenmesi, Uluslararası Davud-i Karsî Sempozyumu, 11.05.2017
Günay, İ. (2016). Akademik Tefsir Araştırmalarında Konu ve Kaynak Bulma Sorunlarına Çözüm Önerileri, AKADEMİK TEFSİR ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU(XIII. TEFSİR AKADEMİSYENLERİKOORDİNASYON TOPLANTISI), 27.06.2016
Günay, İ. (2015). İHL de Okutulan İHL Okutulan Tefsir Dersinin Önemi Öğretim Metotları Meseleleri ve Çözüm Teklifleri, İl Milli Eğitim Müdürlüğü: Mesleki Çalışmalar Sempozyumu, 17.06.2015
Günay, İ. (2015). Sunullah Gaybi nin Eserlerinin Tefsir İlmi Açısından Kritiği DPÜ İlahiyat Fakültesi, Kütahyalı Bilge Şair Sunullah-i Gaybi ve Dönemi Sempozyumu (DPÜ İlahiyat Fakültesi), 01.10.2015
Günay, İ. (2013). Ahterî nin İlmi Çalışmalara Katılımı Tefsir Örneği, Ahteri ve Dönemi Sempozyumu (DPÜ İlahiyat Fakültesi - Türk Dili Kurumu), 07.11.2013
Günay, İ. (2012). Kur ân ı Kerim den Damlayan Değerler, İmam Hatip Lisesi Kur'ân-ı Kerim Öğretmenleri Zirvesi (Ensar Vakfı-DEM, İHL Öğretmenler Platformu), 31.03.2012
Günay, İ. (2011). Arapça Öğreniminin Önemi ve Meseleleri İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretimi SempozyumuAkdem Ensar Vakfı, İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretimi Sempozyumu, 24.12.2011
Editörlükler
Kocaman, K., Türkan, A., Günay, İ., Türkel, R., Erdoğan, S. & Aktı, Ü. (2019). İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi. Dumlupınar Üniversitesi Basım Evi, . 01.01.2019,
Aktı, Ü., Türkan, A., Erdoğan, S., Günay, İ. & Kocaman, K. (2018). İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, . 31.12.2018,
Türkel, R., Türkan, A., Günay, İ. & Aktı, Ü. (2017). Ahteri. Akademia, . 01.01.2017,
Aktı, Ü., Türkan, A., Günay, İ., Erdoğan, S., Kocaman, K. & Çiftçi, M. (2017). İslam Medeniyeti Araştırmaları Degisi (İMAD). Dumlupınar Üniversitesi, . 01.07.2017,
Aktı, Ü., Türkan, A., Günay, İ., Erdoğan, S., Kocaman, K. & Çiftçi, M. (2017). İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi (İMAD). Dumlupınar Üniversitesi, . 01.01.2017,
* Bu içerik 01.04.2025 09:36 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.