Kürşad Yılmaz
Prof. Dr. Kürşad Yılmaz

Kişisel

Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri
Dumlupınar Üniversitesi Merkez Yerleşkesi, 43266 Kütahya, Türkiye
kursad.yilmaz@dpu.edu.tr
0 (274) 265 20 31

Eğitim Durumu

  • 1995 - 1999
    Sınıf Öğretmenliği Bölümü
    Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Lisans
  • 1999 - 2002
    Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programı
    Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü - Yüksek Lisans
  • 2002 - 2006
    Eğitim Yönetimi ve Teftişi Doktora Programı
    Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Doktora

Akademik Görevler

  • 2018 - 2019
    Prof. Dr.
    Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi - Bişkek, Kırgızistan
  • 2017 - 2018
    Prof. Dr.
    Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Kütahya
  • 2011 - 2017
    Doç. Dr.
    Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Kütahya
  • 2008 - 2011
    Yrd. Doç. Dr.
    Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Kütahya
  • 2007 - 2008
    Arş. Gör. Dr.
    Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Kütahya
  • 2002 - 2007
    Arş. Gör.
    Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi - Ankara
  • 2000 - 2002
    Arş. Gör.
    Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Kütahya

İdari Görevler

  • 2019 - 2019
    Üye
    Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi - Müfredat Geliştirme Komisyonu
  • 2019 - 2019
    Üye
    Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi - Burs Komisyonu
  • 2019 - 2019
    Üye
    Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi - Engelsiz Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Komisyonu
  • 2019 - 2019
    Başkan
    Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi - Manas ÖSYM (Manas Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi)
  • 2019 - 2019
    Koordinatör Yardımcısı
    T.C. ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) Bişkek Sınav Koordinatörlüğü, Kırgızistan
  • 2018 - 2018
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi - Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu
  • 2018 - 2019
    Koordinatör
    Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü - edagojik Formasyon Programı
  • 2018 - 2019
    Üye
    Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi - Akademik Performans Değerlendirme ve Teşvik Komisyonu
  • 2017 - 2018
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi - Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu
  • 2017 - 2018
    Profesör Temsilcisi
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Fakülte Kurulu Üyesi
  • 2016 - 2017
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi - Döner Sermaye İşletmesi Yürütme Kurulu
  • 2016 - 2018
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi - Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Komisyonu
  • 2015 - 2016
    Koordinatör
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Erasmus Koordinatörü
  • 2015 - 2017
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Pedagojik Formasyon Birimi
  • 2015 - 2016
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi - Akademik Teşvik Komisyonu
  • 2015 - 2016
    Dekan Yardımcısı
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • 2015 - 2017
    Doçent Temsilcisi
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Fakülte Yönetim Kurulu
  • 2013 - 2015
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi - Engelli Öğrenci Birimi
  • 2012 - 2015
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi - Sosyal Sorumluluk Projeleri Eğitim-Kültür Projeleri Çalışma Grubu
  • 2012 - 2015
    Doçent Temsilcisi
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Fakülte Kurulu Üyesi
  • 2011 - 2011
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Kalite Geliştirme-Stratejik Planlama Koordinatörlüğü
  • 2010 - 2011
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Pedagojik Formasyon Programı Yürütme Komisyonu
  • 2010 - 2018
    Ana Bilim Dalı Başkanı
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
  • 2009 - 2010
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - İç Kontrol Eylem Planı Çalışması
  • 2009 - 2011
    Üye
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı Komisyonu
  • 2009 - 2017
    Bölüm Başkan Yardımcısı
    Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Eğitim Bilimleri Bölümü
  • 2004 - 2005
    Üye
    Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi - Öz-Değerlendirme Çalışması
  • 2002 - 2003
    Üye
    Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi - Norm Kadro Çalışması

Projelerim

  • 2019 - 2019
    Öğrenci Adaylarının Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesini Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma. . Proje No: KTMU - PGK-2019-SBE.01 (2019)
    Kurum  :    Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Proje Koordinasyon Başkanlığı
    Görevi  :    DANIŞMAN
  • 2016 - 2016
    İlkokul Öğretmenlerinin Meslektaş Koçluğu İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi ve Bir Model Önerisi
    Kurum  :    Dumlupınar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Destek Programı
    Görevi  :    YÜRÜTÜCÜ
  • 2007 - 2007
    Türkiye’de Akademik ve İdari Personelin Psikolojik Sözleşmesi Üzerine Bir Araştırma: Eğitim Fakülteleri Örneği
    Kurum  :    TÜBİTAK SOBAG - Hızlı Destek Programı
    Görevi  :    ARAŞTIRMACI
  • 2005 - 2005
    Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezlerinin Değerlendirilmesi Araştırması
    Kurum  :    MEB EARGED & EYEDDER
    Görevi  :    ARAŞTIRMACI
  • 2005 - 2005
    Pilot İller İletişim Bileşeni Başlangıç Araştırması.
    Kurum  :    Avrupa Birliği & Türkiye Temel Eğitime Destek Projesi
    Görevi  :    ARAŞTIRMACI

Derslerim

  • Lisans
    Eğitim Bilimine Giriş
  • Pedagojik Formasyon
    Eğitim Bilimine Giriş
  • Yüksek Lisans
    Eğitimde Denetim ve Değerlendirme
  • Tezsiz Yüksek Lisans
    Eğitimde Denetim ve Değerlendirme
  • Yüksek Lisans
    Eğitimde Liderlik
  • Tezsiz Yüksek Lisans
    Eğitimde Liderlik
  • Lisans
    Eleştirel Düşünme
  • Lisans
    Sınıf Yönetimi
  • Yüksek Lisans
    Tez Yönetimi
  • Tezsiz Yüksek Lisans
    Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
  • Yüksek Lisans
    Örgütsel Davranış
  • Tezsiz Yüksek Lisans
    Örgütsel Davranış
  • Pedagojik Formasyon
    Sınıf Yönetimi
  • Yüksek Lisans
    Tez Yönetimi
  • Lisans
    Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Yayınlarım

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler

  • Topuz, M. & Yılmaz, K. (2019). Okul müdürleri ve öğretmenlerin performans değerlendirme süreci hakkındaki görüşleri: Nitel bir araştırma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 9(2), 82-113. http://dergipark.gov.tr/ebader
  • Yılmaz, K. (2018). Türkiye’deki eğitim yönetimi alanı ile ilgili çalışmalara eleştirel bir bakış. Journal of Human Sciences, 15(1), 123-154.
  • Yılmaz, K., Oğuz, A. & Altınkurt, Y. (2017). Öğretmenlerin liderlik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 659-675.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Özçiftçi, E. (2016). The relationship between teachers’ views about the cultural values and critical pedagogy. Eurasian Journal of Educational Research, 66, 191-210.
  • Alkın-Şahin, S., Tunca, N., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2016). Relationship between professional values and critical thinking disposition of science-technology and mathematics teachers. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(1), 25-40.
  • Yorulmaz, Y. İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2015). The relationship between teachers’ occupational professionalism and organizational alienation. Educational Process: International Journal, 4(1-2), 31-44.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2015). Farklı çalışan tipindeki okul yöneticilerinin işkoliklik eğilimleri ve iş doyumları. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 225-236.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Güner, M. & Şen, B. (2015). The relationship between teachers’ emotional labor and burnout levels. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 75-90.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaman, G. (2015). Effect of gender, seniority and subject matter on teachers’ perceptions of organizational justice: A meta-analysis study. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 15(1), 33-43.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Yıldırım, H. (2015). Türkiye’deki öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerinin etkisi: Bir meta analiz çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 285-304.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2014). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 11(2), 332-345. http://www.insanbilimleri.com.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2014). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile iş doyumları arasındaki ilişki. Sakarya University Journal of Education, 4(2), 57-71.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz , K., Erol, E. & Salalı, E. T. (2014). Okul müdürlerinin kullandığı güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 3(1), 25-52.
  • Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2014). The relationship between teachers’ teacher leadership roles and organizational commitment levels. Educational Process: International Journal, 3(1-2), 35-51.
  • Bayrak. C., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2014). The relationship between school administrators’ power sources and school climate. The Anthropologist, 17(1), 81-91.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Kesim, E. (2014). The relationship between school climate and the workaholism tendencies of teachers. The Anthropologist, 18(2), 277-288.
  • Yılmaz, K. (2014). The relationship between the teachers’ personality characteristics and burnout levels. The Anthropologist, 18(3), 783-792.
  • Yılmaz, K. & Ersoyol, H. (2013). Medyanın değişen çocukluğa etkisi konusunda veli, öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(4), 759-777.
  • Topkaya, N., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Dilek, S. A. (2013). Saygınlığını yitirme kaygısı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkiler. Akademik Bakış, 36. http://www.akademikbakis.org/36/35.pdf.
  • Aydın, A., Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2013). Eğitim yönetiminde pozitif psikoloji. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 10(1), 1470-1490. http://www.insanbilimleri.com.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2013). Örgütsel güç ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 1-17.
  • Yılmaz, K. (2012). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 1-14.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T. & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 65-83. http://www.e-ijer.com/ijer/index.php/files/article/view/335/97
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Ortaöğretim okullarında değerlerle yönetim, örgütsel adalet ve iş doyumu arasındaki ilişki. Sakarya University Journal of Education, 2(4), 50-68. http://www.sakaryajournal.org/tr/index.php/jr/article/view/47/30.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Relationship between the school administrators’ power sources and teachers’ organizational trust levels in Turkey. Journal of Management Development, 31(1), 58-70.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Prospective science and mathematics teachers’ computer anxiety and learning styles. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(2), 933-942.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Being a female school administrator in Turkey: Views of teachers and administrators. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(4), 2227-2238.
  • Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaköse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37(164), 159-175.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Okul yöneticilerinin kullandığı güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1833-1852.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). An examination of articles published on preschool education in Turkey. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 3227-3241.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Kamu ilköğretim ve ortaöğretim okullarının vizyon, misyon ve değerleri ile ilgili bir çözümleme. Akademik Bakış, 23. http://www.akademikbakis.org/23/06.pdf.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 941-973. http://www.insanbilimleri.com.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Ortaöğretim okulu öğretmenlerinin öğretmenlerin liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri. The Qafqaz University Journal - Philology and Pedagogy, 32, 104-113.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çokluk, Ö. (2011). Eğitim inançları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 335-350.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin çalışma koşulları ile ilgili görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 635-650.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Relationship between management by values, organizational trust and organizational citizenship. Technics Technologies Education Management, 6(4), 957-966.
  • Yılmaz, K. (2010). Devlet ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 579-616.
  • Kubiatko, M., Uşak, M. & Yılmaz, K., Taşar, M. F. (2010). Czech and Turkish university students’ attitudes toward information and communication technologies (ICT) used in science subjects. Journal of Baltic Science Education, 9(2), 119-134.
  • Çokluk, Ö. & Yılmaz, K. (2010). The relationship between leadership behavior and organizational commitment in Turkish primary schools. Bilig - Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 75-92.
  • Yılmaz, K. (2009). Primary school teachers’ views about pupil control ideologies and classroom management styles. Cypriot Journal of Educational Sciences, 4(3), 157-167.
  • Yılmaz, K. & Balcı, A. (2009). Administrators’ and teachers’ views of individual and organizational values in Turkish primary schools. Educational Planning, 18(1), 26-37.
  • Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2009). Organizational citizenship and organizational justice in Turkish primary schools. Journal of Educational Administration, 47(1), 108-126.
  • Yılmaz, K. (2009). Secondary education pre-service science and mathematics teachers’ classroom management styles in Turkey. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10(2). http://www.ied.edu.hk/apfslt/.
  • Yılmaz, K., Taşdan, M. & Oğuz, E. (2009). Supervision beliefs of primary school supervisors in Turkey. Educational Studies, 35(1), 9-20.
  • Yılmaz, K. (2009). Elementary school teachers’ views about the critical pedagogy. The Asia-Pacific Education Researcher, 18(1), 139-149.
  • Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). Organizational citizenship behaviors and organizational commitment in Turkish primary schools. World Applied Sciences Journal, 3(5), 775-780.
  • Yılmaz, K. (2008). The relationship between organizational trust and organizational commitment in Turkish primary schools. Journal of Applied Sciences, 8(12), 2293-2299.
  • Aydın, İ., Yılmaz, K., Memduhoğlu, H. B., Oğuz, E. & Güngör, S. (2008). Academic and non-academic staff’s psychological contract in Turkey. Higher Education Quarterly, 62(3), 252-272.
  • Taşdan, M. & Yılmaz, K. (2008). Organizational citizenship and organizational justice scales’ adaptation to Turkish. Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(150), 87-96.
  • Oğuz, E., Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2007). İlköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 39-52.
  • Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul yöneticilerinin liderlik davranışları ve öğrenci kontrol ideolojilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 12-23.
  • Memduhoğlu, H. B., Aydın, İ., Yılmaz, K., Güngör, S. & Oğuz, E. (2007). The process of supervision in the Turkish educational system: Purpose, structure, operation. Asia Pacific Education Review, 8(1), 56-70.

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler

  • Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2018). Güç mesafesi ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 8(4), 671-686.
  • Yılmaz, K. (2017). Eğitim fakülteleri yeni bir eğitim felsefesi oluşturabilir mi? Türkiye Eğitim Dergisi, 2(1), 22-41.
  • Okan, M. & Yılmaz, K. (2017). Kamu okullarında psikolojik güçlendirme ile öğretmenlerin tükenmişlikleri arasındaki ilişki. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 16-27.
  • Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2017). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(17), 189-208.
  • Altun-Dilek, S. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin işkoliklik eğilimleri ile iş-yaşam dengeleri. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 36-55.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin mizah tarzları ile örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 122-143.
  • Çelik, M. & Yılmaz, K. (2015). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile tükenmişlikleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 102-131.
  • Kelekçi, H. & Yılmaz, K. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeleri ile yeterlik inançları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 992-1007.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2015). Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile iş-yaşam dengeleri arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(28), 105-128.
  • Yılmaz, K. & Kummuz, Y. (2014). Türkçe öğretmenlerinin derslerinde bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 5(1). http://www.et-ad.net/dergi.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Erol, E. (2014). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 48-62.
  • Oğuz, A., Altınkurt, Y., Yılmaz , K. & Hatipoğlu, S. (2014). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Turkish Journal of Educational Studies, 1(1), 37-78.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2013). Örgütsel iklim ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-11.
  • Yılmaz, K. (2013). Üniversite öğrencilerinin dini yönelimleri ile bireysel değerleri arasındaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(29), 129-146.
  • Yılmaz, K. & Tosun, M. F. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 205-218.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 385-402.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Relationship between the leadership behaviors, organizational justice and organizational trust. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 12-24.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Oğuz, A. (2012). İlköğretim ve ortaöğretim okulu öğretmenlerinin eğitim inançları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 1-19.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Özel dershane öğretmenlerinin psikolojik sözleşmeleri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 11-22. http://ejedus.org/dergi/ejedus2011-022.pdf.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin mizah tarzları. Pegem Eğitim ve Öğretim, 1(2), 1-8.
  • Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: Nitel bir araştırma. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 86-108.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının eleştirel pedagoji ile ilgili görüşleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 195-213.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Öğretmen adaylarının öğretmenlerin mesleki etik dışı davranışları ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 121-137.
  • Yılmaz, K. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi tarzları ile demokratik değerlere ilişkin görüşleri arasındaki ilişki. Değerler Eğitimi Dergisi, 9(21), 147-170.
  • Yılmaz, K. (2011). Okul yöneticilerinin mizah tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 27-44.
  • Yılmaz, K. (2011). Öğretmen adaylarının demokratik değerler ile öğrenci kontrol ideolojilerine ilişkin görüşleri arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 297-315.
  • Yılmaz, K. (2010). Kamu ortaöğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışları ile ilgili görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 1-16.
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2010). Ortaöğretim okulu öğretmenlerinin değerlere göre yönetim ve örgütsel adalete ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 463-484.
  • Yılmaz, K. & Çokluk, Ö. (2010). Fen edebiyat fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-9.
  • Yılmaz, K. (2009). Okul müdürlerinin denetim görevi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 19-35.
  • Yılmaz, K. (2009). Özel dershane öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 471-490.
  • Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2009). Öğretmen adaylarının mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. İş Ahlakı Dergisi, 2(4), 71-88.
  • Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14(54), 211-233.
  • Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). İlköğretim okulu öğretmenlerinin yeterlik inançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
  • Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu 6, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 485-490.
  • Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2007). Üniversite öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 179-204.
  • Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin değerlere göre yönetim ile ilgili görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(52), 639-664.
  • Oğuz-Çuhadaroğlu, E. & Yılmaz, K. (2007). Sınıf içi gözlem teknikleri: Kavramsal bir çözümleme. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 77-97.
  • Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2006). Fakülte yaşamının niteliği ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 201-210.
  • Yılmaz, K. (2006). Örgütlerin sosyal sorumlulukları: kavramsal bir çözümleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 65-79.
  • Oğuz, E. & Yılmaz, K. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul kültürüne ilişkin algıları: Yozgat örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 31(142), 89-98.
  • Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2006). İlköğretim okul yöneticilerinin okul yönetiminde etkililik hakkındaki görüşleri ile ilgili nitel bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(2), 125-150.
  • Yılmaz, K. (2006). Güven ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 69-80.
  • Yılmaz, K. (2005). Performans değerlendirme sürecinde 360 derece geribildirim sistemi. Verimlilik Dergisi, 2005/1, 27-44.
  • Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2005). Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünmeye yönelik tutumları ile araştırma kaygıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 11(41), 47-67.
  • Yılmaz, K. & Horzum, M. B. (2005). Küreselleşme, bilgi teknolojileri ve üniversiteler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 103-121.
  • Yılmaz, K. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-13.
  • Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2005). Eğitim bilimleri fakültesi öğrencilerinin fakülte kültürüne ilişkin algıları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 101-122.
  • Yılmaz, K. (2004). Sanatsal denetim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(38), 292-311.
  • Yılmaz, K. (2004). Okul yöneticilerinin destekleyici liderlik davranışları ile okullardaki güven arasındaki ilişki konusunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 117-131.
  • Yılmaz, K., Yoldaş, C. & Yangil, K. (2004). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimleri ile ilgili görüşleri. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 198-210.
  • Yılmaz, K. & Özdem, G. (2004). Norm kadro çalışmalarının üniversitelerde uygulanabilirliği: nitel bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 115-136.

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında (Proceedings) Basılan Bildiriler

  • Yılmaz, K. (2018). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında paradigma savaşları. Türkiye’de Bilgi Üretimi ve Bilim Politikaları Uluslararası Sempozyumu. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı & Ahi Evran Üniversitesi. 15-17 Kasım 2017, Kırşehir, Türkiye. Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayını. ss. 541-570.
  • Yılmaz, K. (2016). Değerler eğitimi üzerine düşünceler: Araştırmaların bütünleştirilmesi. Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı & Bartın Üniversitesi. 16-18 Nisan 2015. Bartın, Türkiye. Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayını. ss. 79-100.
  • Yılmaz, K., Dedeoğlu-Orhun, B., Kılıç-Şahin, H. & Bahar, H. Ö. (2010). Türkiye’de eğitim denetimi alanında bilimsel bilgi üretimi: Eğitim dergileri ve bilimsel toplantılar örneği. II. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi & TEMSEN. 23-25 Haziran 2010. Kütahya. ss. 300-310.
  • Yılmaz, K., Karaköse, T. & Altınkurt, Y. (2009). İlköğretim okullarında örgütsel güven ile örgütsel adalet arasındaki ilişki. V. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 1-3 Ekim 2009. Edirne. ss. 319-322.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaköse, T. (2009). Öğretmenlerin okul müdürlerinin kültürel liderlik uygulamalarına ilişkin görüşleri. V. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 1-3 Ekim 2009. Edirne. ss. 599-603.
  • Karaköse, T., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2009). Örgütsel adaletin öğretmenlerin iş doyumu üzerindeki etkileri. Uluslararası V. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 1-3 Ekim 2009. Edirne. ss. 558-561.
  • Erdem, M., Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2005). Türkiye’de eğitim bilimlerinin kurumsallaşması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28-30 Eylül 2005. Denizli. ss. 173-178.

Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler

  • Yılmaz, K. (2009). Okul yöneticilerinin örgüt ve yönetime ilişkin abartılar hakkındaki görüşleri. IV. Eğitim Yönetimi Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi & EYEDDER. 14-15 Mayıs 2009. Denizli. ss. 496-501.

Kitaplar

  • Yılmaz, K. & Arık, R. S. (Edt.) (2019). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. & Arık, R. S. (Edt.) (2019). Bilim ve Araştırma Etiği. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2019). Eleştirel ve Analitik Düşünme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (2. Baskı, 2019)
  • Yılmaz, K. (2008). Eğitim Yönetiminde Değerler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (Güncellenmiş 2. Baskı, 2018 3. ve 4. Baskı, 2019)
  • Demir, K. & Yılmaz, K. (Edt.) (2018). Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Edt.) (2018). Eğitime Giriş . Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (2018 -Genişletilmiş 8. Baskı 2019 - Genişletilmiş 9. Baskı, 10. Baskı)
  • Yılmaz, K. (Edt.) (2016). Eleştirel Eğitim Yönetimi Yazıları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Aydın, İ. & Yılmaz, K. (Edt.) (2014). Prof. Dr. Haydar Taymaz Armağan Kitabı: Eğitim Yönetimi, Denetimi ve Politikası Yazıları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karaköse, T., Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (Edt.) (2010). II. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Edt.) (2010). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (2010 - 1. Baskı 2013 - 2. Baskı 2017 - 3. Baskı).
  • Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Edt.) (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (2009 - 1. Baskı 2010 - 2. Baskı 2011 - 3. Baskı 2012 - 4. Baskı 2014 - 5. ve 6. Baskı 2015 - 7. Baskı 2017 - 8. Baskı).
  • Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Edt.) (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (2008 - 1. Baskı 2010 - 2. Baskı 2011 - 3. Baskı 2012 - 4. Baskı 2013 - 5. Baskı 2014 - 6. Baskı 2015 - Geliştirilmiş 7. Baskı 2016 - 8. Baskı 2019 - Genişletilmiş ve Güncellenmiş 9. Baskı).

Kitap Bölümleri

  • Yılmaz, K. (2019). Tez-makale sunma, inceleme ve değerlendirme. Eğitimde Araştırma Yöntemleri (Edt: K. Yılmaz & R. S. Arık). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 231-261.
  • Yılmaz, K. (2019). Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler. Eğitimde Ahlak ve Etik (Edt: B. Oral, A. Çoban & M. Bars). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 191-210.
  • Yılmaz, K. (2019). Danışmanlık, jüri üyeliği, editörlük, hakemlik ve etik. Bilim ve Araştırma Etiği (Edt: K. Yılmaz & R. S. Arık). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 137-174.
  • Yılmaz, K. (2018). Eğitim hakkı ve mevcut sosyal konumu yeniden üreten bir araç olarak okul. Prof. Dr. Emine Akyüz’e Armağan - Akademisyenlikte 50 Yıl (Edt: Y. Karaman-Kepenekci & P. Taşkın). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 353-363.
  • Yılmaz, K. & Çelik, M. (2018). Pozitif psikolojik sermaye. Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları (Edt: K. Demir & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 387-410.
  • Yılmaz, K. & Çelik, M. (2018). Sosyal ağ kuramı. Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları (Edt: K. Demir & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 197-219.
  • Yılmaz, K. (2018). Yönetim ve eğitim yönetimi. Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları (Edt: K. Demir & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 1-16.
  • Yılmaz, K. (2018). Eğitimin temel kavramları . Eğitime Giriş (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). (Genişletilmiş 8. Baskı ). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 1-16. (2019 - 9. Baskı, ss. 1-20 2019 - 10. Baskı, ss. 1-18).
  • Yılmaz, K. (2017). Türkiye’de yapılan örgütsel güç çalışmaları ile ilgili bir meta değerlendirme çalışması. Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi (Edt: A. Bozkurt-Bostancı & S. Koçak). Ankara: EYUDER Yayınları. ss. 33-49. e-ISBN: 978-975-2490-22-2.
  • Yılmaz, K. (2016). Türkiye’deki eğitim liderliği makaleleri ile ilgili bir değerlendirme. Prof. Dr. Ziya Bursalıoğlu’na Armağan (Edt: A. Balcı & İ. Aydın). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 369-393.
  • Yılmaz, K. (2016). Türkiye’de eğitim yönetimi alanındaki batı etkisi üzerine bir değerlendirme. Eleştirel Eğitim Yönetimi Yazıları (Edt: K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 65-114.
  • Yılmaz, K. (2015). Bir eğitim politikası sorunsalı: Yönetici seçme ve atama. Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Alanına Adanmış Bir Ömür: Prof. Dr. Mahmut Âdem‘e 80. Yaş Armağanı (Yay. Haz: K. Karakütük). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 401-429.
  • Yılmaz, K. (2015). Eğitim yönetiminde doğal tutarlılık teorisi. Prof. Dr. İbrahim Ethem Başaran’a Armağan: Eğitimde 52 Yıl (Edt: İ. Aydın & Ş. Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık. ss. 215-233.
  • Yılmaz, K. (2015). Bilimsel araştırma etiği ve haksız yazarlık. Akademik Araştırma ve Etik (Edt: M. Kurt, R. Nacar & C. Elitaş). Ankara: Gazi Kitabevi. ss. 151-184.
  • Yılmaz, K. & Özdem, G. (2014). Eğitim denetmenlerinin sanatsal denetim uygulamaları hakkında öğretmen görüşleri. Prof. Dr. Haydar Taymaz Armağan Kitabı: Eğitim Yönetimi, Denetimi ve Politikası Yazıları (Edt: İ. Aydın & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 53-70.
  • Yılmaz, K. (2010). Değerlerle yönetim. Yönetimde Yeni Yaklaşımlar (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 229-242. (2013 - 2. Baskı, ss. 229-242 2017 - 3. Baskı, ss. 304-323)
  • Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2010). Stratejik yönetim ve stratejik liderlik. Yönetimde Yeni Yaklaşımlar (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 125-140. (2013 - 2. Baskı, ss. 125-140 2017 - 3. Baskı, ss. 154-173)
  • Yılmaz, K. (2009). Eğitimin temel kavramları. Eğitim Bilimine Giriş (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 1-18. (2010 - 2. Baskı, ss. 1-19 2011 - 3. Baskı, ss. 1-18 2012 - 4. Baskı, ss. 1-20 2014 - 5. ve 6. Baskı, ss. 1-20 2017- 8. Baskı, ss. 1-20).
  • Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2009). Bulgaristan lisansüstü öğretim sistemi. Lisansüstü Öğretim Sistemleri (Edt: K. Karakütük) (2. Baskı.) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 67-90.
  • Yılmaz, K. (2009). Yunanistan lisansüstü öğretim sistemi. Lisansüstü Öğretim Sistemleri (Edt: K. Karakütük). (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 547-560.
  • Yılmaz, K. (2008). Yönetim süreçleri. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 167-190. (2010 - 2. Baskı, ss. 147-170 2011 - 3. Baskı, ss. 143-166 2012 - 4. Baskı, ss. 138-161 2013 -5. Baskı, ss. 138-161 2014 - 6. Baskı, ss. 135-157 2015 - 7. Baskı, ss. 135-157).
  • Yılmaz, K. (2007). İtalya eğitim sistemi. Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (Edt: A. Balcı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. ss. 295-317. (2009 - 2. Baskı, ss. 311-330 2011- Geliştirilmiş 3. Baskı, ss. 331-348 2013- Geliştirilmiş 4. Baskı, ss. 331-348 2015 - Gözden Geçirilmiş 5. Baskı, ss. 329-346 2018 - Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 6. Baskı, ss. 529-550).
  • Yılmaz, K. (2007). Belçika eğitim sistemi. Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (Edt: A. Balcı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. ss. 105-136. (2009 - 2. Baskı, ss. 89-116 2011 - Geliştirilmiş 3. Baskı, ss. 93-121 2013 - Geliştirilmiş 4. Baskı, ss. 93-121 2015 - Gözden Geçirilmiş 5. Baskı, ss. 91-121 2018 - Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 6. Baskı, ss. 203-236).
  • Balcı, A., Aydın, İ., Yılmaz, K., Memduhoğlu, H. B. & Apaydın, Ç. (2007). Türk eğitim sisteminde ilköğretimin yönetimi ve denetimi: Mevcut durum ve yeni perspektifler. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi: Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri (Edt: S. Özdemir, H. Bacanlı & M. Sözer). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları. ss. 126-185.
  • Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2006). Bulgaristan lisansüstü öğretim sistemi. Bazı Ülkelerin Lisansüstü Eğitim Öğretim Sistemleri (Edt: K. Karakütük). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. ss. 66-89.
  • Yılmaz, K. (2006). Yunanistan lisansüstü öğretim sistemi. Bazı Ülkelerin Lisansüstü Eğitim Öğretim Sistemleri (Edt: K. Karakütük). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. ss. 413-427.

Çeviriler

  • Rizvi, F. & Lingard, B. (2016). Yönetimden yönetişime [From government to governance] (Çeviren: K. Yılmaz). Küreselleşen Eğitim Politikası [Globalizing Education Policy] (Çeviri Editörü: B. Balkar & H. Özgan). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 135-160.
  • Robson, C. (2015). Görüşmeler ve odak gruplar [Interviews and focus groups] (Çeviren: K. Yılmaz). Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Gerçek Dünya Araştırması [Real World Research] (Çeviri Editörü: Ş. Çınkır & N. Demirkasımoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık. ss. 345-373. (2017 - Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, ss. 322-348)
  • Finger, J. & Bamford, B. (2010). Ölçme değerlendirmenin yönetimi [Managing evaluation and assessment] (Çevirenler: K. Yılmaz & E. Oğuz). Sınıf Yönetimi Stratejileri - Öğretmen Kılavuzu [The Classroom Teacher‘s Book of Management Essentials] (Çeviri Editörü: T. Karaköse). Ankara: Nobel Yayıncılık. ss. 194-243.

Diğer Yayınlar

  • Yılmaz, K. (2018). Orta Asya’da bir altın köprü: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi. Üç Çizgi, 8, 16-20.
  • Yılmaz, K. (2017). Sen dili - ben dili. Üç Çizgi, 2, 7-11.
  • Yılmaz, K. (2013). 10 soruda 4+4+4 eğitim sistemi. Üniversitepark Bülten, 2, 26-29.
  • Yılmaz, K. (2012). Editörden: Etik dışı davranış olarak haksız yazarlık [Editorial: Unfair authorship as unethical behavior]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 2(1). http://ebad-jesr.com/
  • Yılmaz, K. (2010). Değer kazandırma merkezi olarak okul. Yaşadıkça Eğitim, 108, 2-5.
  • Yılmaz, K. (2009). Okul yaşamının niteliği. İlköğretmen, 29, 11-13.

Yüksek Lisans Tez Danışmanlığı

  • Topuz, M. (2018). Okul müdürleri ve öğretmenlerin performans değerlendirme süreci hakkındaki görüşleri: Nitel bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Dinçer, K. (2017). İlkokullarda örgütsel yaratıcılık davranışları ile öğretmen liderliği arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Yurter, Y. (2016). İlkokul ve ortaokullarda okul iklimi ile örgütsel yaratıcılık davranışları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Çelik, M. (2015). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile tükenmişlik arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Kelekçi, H. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeleri ile yeterlik inançları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Yalçın, E. (2014). Özel dershanede çalışan öğretmenlerin örgütsel güvenleri ile iş doyumu arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Altun-Dilek, S. (2014). Öğretmenlerin işkoliklik eğilimleri ile iş-yaşam dengeleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.

Tez Çalışması

  • Doktora: İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerine göre kamu ilköğretim okullarında bireysel ve örgütsel değerler ve okul yöneticilerinin okullarını bu değerlere göre yönetme durumları [Individual and organizational values according to teachers and school administrators in public primary school and how do the school administrators manage their schools according to these values]. Danışman: Prof. Dr. Ali BALCI
  • Yüksek Lisans: İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik davranışlarıyla öğretmenlerin öğrenci kontrol yaklaşımları ve öğrencilerin okul yaşamının niteliğine ilişkin algıları arasındaki ilişkiler [A study of leadership behaviors of primary school’s administrators, the pupil control ideology as perceived by teachers and the quality of school life as perceived by students]. Danışman: Yrd. Doç. Dr. Selahattin TURAN
* Bu içerik 27.01.2021 11:06 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.
Tweet