Metin Demir
Prof. Dr. Metin Demir

Kişisel

Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Kurumsal E-posta : metin.demir@dpu.edu.tr
İş Telefonu : 0 (274) 265 20 31

Eğitim Durumu

  • 1994 - 1998
    MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ - Lisans-Anadal
  • 2001 - 2003
    SINIF EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
    GAZİ ÜNİVERSİTESİ - Yüksek Lisans-Tezli
  • 2003 - 2007
    SINIF EĞİTİMİ (DR)
    GAZİ ÜNİVERSİTESİ - Doktora

Akademik Görevler

  • 2023 - (devam ediyor)
    PROFESÖR
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2017 - (devam ediyor)
    DOÇENT
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2013 - (devam ediyor)
    YARDIMCI DOÇENT
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2009 - 2013
    YARDIMCI DOÇENT
    UŞAK ÜNİVERSİTESİ
  • 2008 - 2009
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
    UŞAK ÜNİVERSİTESİ
  • 2000 - 2008
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
    GAZİ ÜNİVERSİTESİ
  • 1999 - 1999
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
    UŞAK ÜNİVERSİTESİ

İdari Görevler

  • 2024 - (devam ediyor)
    DEKAN
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2018 - 2020
    Bölüm Başkanı
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2018 - (devam ediyor)
    BÖLÜM BAŞKANI
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • 2015 - 2018
    Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği
    KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
  • 2009 - 2011
    Anabilim Dalı Başkanı
    UŞAK ÜNİVERSİTESİ
  • 2008 - 2009
    Enstitü Müdür Yardımcısı
    UŞAK ÜNİVERSİTESİ

İş Deneyimi

  • 1999 - 2001
    ARŞ GÖR.
    AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ
    UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
  • 2000 - 2007
    ARŞ GÖR
    GAZİ ÜNİVERİSTESİ
    EĞİTİM FAKÜLTESİ - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
  • 2009 - 2012
    Yrd. Doç. Dr.
    UŞAK ÜNİVERİSTESİ
    EĞİTİM FAKÜLTESİ - İLK ÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
  • 2011 - 2011
    Yök Bursu (Doktora Sonrası)
    College of Education & Human Development University of Delaware USA
    -
  • 2011 - 2011
    Erasmus Programı Öğretim Üyesi Değişimi
    University of of Pecs HUNGARY
    -
  • 2012 - 2017
    YRD. DOÇ. DR.
    DUMLUPINAR ÜNİVERİSTESİ
    EĞİTİM FAKÜLTESİ - TEMEL EĞİTİM
  • 2017 - (devam ediyor)
    DOÇ. DR.
    DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
    EĞİTİM FAKÜLTESİ - TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • 2019 - 2019
    Ders Verme
    University Of Bihac
    -

Projeler

  • 2021 - 2022
    TR 33 Bölgesi Eğitim Kiti ve Kılavızı Hazırlama Projesi
    Kurum  :   
    Görevi  :    Araştırmacı
  • - (devam ediyor)
    Avrupalılığı Anlamak Ve Türkiye de Avrupa Vatandaşlığını Teşvik Etmek
    Kurum  :   
    Görevi  :    Araştırmacı
  • - (devam ediyor)
    Dumlupınar Üniversitesi Öğretim Elemanı Profili ile Fiziksel Kültürel ve Sosyal Olanaklarının İncelenmesi
    Kurum  :   
    Görevi  :    Araştırmacı

Yabancı Diller

  • 2010 ÜDS
    İngilizce - 70

Çalışma ve Sorumluluk Alanları

  • TEMEL EĞİTİM
    FEN EĞİTİMİ, BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ, EĞİTSEL VERİ MADENCİLİĞİ

Dersler

  • Lisans / 2014-2015
    Alternatif Ölçme Değerlendirme (Seçmeli)
  • Lisans / 2013-2014
    Alternatif Ölçme Değerlendirme (Seçmeli)
  • Lisans / 2014-2015
    Anne-Baba Eğitimi
  • Lisans / 2015-2016
    Anne-Baba Eğitimi
  • Lisans / 2013-2014
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri
  • Lisans / 2014-2015
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri
  • Lisans / 2015-2016
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri
  • Doktora / 2014-2015
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
  • Yüksek Lisans / 2014-2015
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
  • Yüksek Lisans / 2015-2016
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
  • Doktora / 2015-2016
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
  • Yüksek Lisans / 2019-2020
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
  • Yüksek Lisans / 2020-2021
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
  • Yüksek Lisans / 2021-2022
    Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
  • Lisans / 2015-2016
    Bilimsel Araştırme Yöntemleri
  • Yüksek Lisans / 2021-2022
    Dönem Projesi
  • Lisans / 2020-2021
    Eğitimde Araştırma Yöntemleri
  • Lisans / 2020-2021
    Eğitimde Araştırma Yöntemleri
  • Lisans / 2021-2022
    Eğitimde Araştırma Yöntemleri
  • Doktora / 2014-2015
    Eğitimde Nitel Araştırma
  • Lisans / 2019-2020
    Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi
  • Lisans / 2019-2020
    Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi (İÖ)
  • Lisans / 2021-2022
    Etkili İletişim
  • Lisans / 2020-2021
    Etkili İletişim
  • Lisans / 2020-2021
    Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
  • Lisans / 2014-2015
    Fen Eğitimi
  • Lisans / 2015-2016
    Fen Eğitimi
  • Lisans / 2015-2016
    Fen Eğitimi
  • Yüksek Lisans / 2014-2015
    Fen Eğitiminde Yeni Yönelimler
  • Lisans / 2020-2021
    Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I
  • Lisans / 2014-2015
    Fen ve Teknoloji Öğretimi I
  • Lisans / 2014-2015
    Fen ve Teknoloji Öğretimi II
  • Lisans / 2021-2022
    İlkokul Programı
  • Lisans / 2020-2021
    İlkokul Programı
  • Lisans / 2019-2020
    İlkokulda Temel Fen Bilimleri
  • Lisans / 2014-2015
    İlöğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları
  • Lisans / 2020-2021
    İstatistik
  • Lisans / 2020-2021
    İstatistik
  • Lisans / 2021-2022
    İstatistik
  • Doktora / 2013-2014
    Nicel Veri Analizi
  • Lisans / 2013-2014
    Okul Deneyimi
  • Lisans / 2014-2015
    Okul Deneyimi
  • Lisans / 2014-2015
    Öğretmenlik Uygulaması
  • Lisans / 2021-2022
    Öğretmenlik Uygulaması 1
  • Lisans / 2020-2021
    Öğretmenlik Uygulaması 1
  • Lisans / 2020-2021
    Öğretmenlik Uygulaması 2
  • Lisans / 2013-2014
    Öğretmenlik Uygulaması II
  • Lisans / 2014-2015
    Öğretmenlik Uygulaması II
  • Lisans / 2019-2020
    Öğretmenlik Uygulaması II
  • Yüksek Lisans / 2019-2020
    Seminer
  • Yüksek Lisans / 2020-2021
    Seminer
  • Yüksek Lisans / 2020-2021
    Seminer
  • Doktora / 2019-2020
    Tez Yönetimi
  • Yüksek Lisans / 2019-2020
    Tez Yönetimi
  • Doktora / 2020-2021
    Tez Yönetimi
  • Yüksek Lisans / 2020-2021
    Tez Yönetimi
  • Yüksek Lisans / 2020-2021
    Tez Yönetimi
  • Yüksek Lisans / 2021-2022
    Tez Yönetimi
  • Lisans / 2013-2014
    Topluma Hizmet Uygulamaları
  • Lisans / 2019-2020
    Topluma Hizmet Uygulamaları
  • Yüksek Lisans / 2019-2020
    Uygulamalı İstatistik
  • Yüksek Lisans / 2020-2021
    Uygulamalı İstatistik
  • Yüksek Lisans / 2020-2021
    Uygulamalı İstatistik
  • Yüksek Lisans / 2019-2020
    Uzmanlık Alan Dersi
  • Doktora / 2020-2021
    Uzmanlık Alan Dersi
  • Yüksek Lisans / 2020-2021
    Uzmanlık Alan Dersi
  • Yüksek Lisans / 2021-2022
    Uzmanlık Alan Dersi

Yayınlar

Kitaplar

  • Özdemir, Ö. D., , Ö. M. &, D. M. (2021). Yeni Nesil Öğretmen, Ankara: Vizetek
  • Göz, N. L. & Demir, M. (2014). İnternet Destekli Etkin İnsan Hakları Demokrasi ve Vatandaşlık Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi

Makaleler

  • Atasayar, a. &, D. M. (2022). Prediction of primary education HSEE (LGS) science achievement through artificial neural networks. Journal of Innovative Research in Teacher, 3(3),321 - 338. 10.29329/jirte.2022.479.5
  • Güder, O., , D. M. &, Ö. M. (2022). THE EFFECT OF STEM EDUCATION ON SCIENCE PROCESS SKILLS OF STUDENTS IN TURKEY: A META-ANALYSIS STUDY. International Journal of Eurasian Education and Culture, 7(7),1104 - 1142. 10.35826/ijoecc.575
  • Demir, S. &, D. M. (2022). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlkokul 4. Sınıf Matematik Dersinde Model Oluşturma Etkinlikleri Temelli STEM Yaklaşımı Uygulamalarının İncelenmesi. Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 6(2),207 - 251. 10.29329/tayjournal.2022.510.04
  • Demir, M. &, P. R. H. (2022). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Bilim İnsanı İmajlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2),442 - 460. 10.31592/aeusbed.1096143
  • Demir, M. &, A. Ö. (2022). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Başarılarının Yordanması . Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3),2523 - 2551.
  • Demir, M., , A. E. &, G. O. (2020). INVESTIGATION OF THE EFFECT OF GENDER ON TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE IN THE THESES DONE IN TURKEY: A META-ANALYSIS STUDY.. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(11),228 - 264.
  • Akgün, E. &, D. M. (2018). Modeling course achievements of elementary education teacher candidates with artificial neural networks. International Journal of Assessment Tools in Education, 5(3),491 - 509. 10.21449/ijate.444073
  • Güder, O. &, D. M. (2018). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ ÖZGÜVEN ALGILARININ CİNSİYET, YAŞ VE GÖREV YAPILAN OKUL TÜRÜ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2),51 - 68.
  • Demir, M. &, B. A. (2016). Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılmasına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. International Journal of Field Education (IJOFE), 2(1),1 - 19.
  • Özden, M., Uçansoy, B. A. & Demir, M. (2015). Kopya Çektim Çünkü Bir Olgubilim Çalışması1. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), (), - .
  • Demir, M. (2015). Predicting Pre service Classroom Teachers Civil Servant Recruitment Examination s Educational Sciences Test Scores Using Artificial Neural Networks. Educational Sciences: Theory & Practice, (),1669 - 1677. 10.12738/estp.2015.5.0018
  • Demir, M. (2015). Third grade elementary students perception of science. International Electronic Journal of Elementary Education, 7(2),157 - 168.
  • Demir, M. & Uluçınar, U. (2012). Eleştirel Düşünmenin Önemi ve Öğretimi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, (146),62 - 66.
  • Acun, İ., Demir, M. & Göz, N. L. (2010). Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık Yeterlilikleri İle Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişki. Journal of Social Studies Education Research, 1(1),107 - 123.
  • Duran, E. & Demir, M. (2010). İlköğretim Türkçe 1 5 Sınıflar Öğretim Programında Kelime Hazinesini Geliştirme Uygulamaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, (3),147 - 160.
  • Demir, M. & Pilten, G. (2007). Okuduğunu Anlama Güçlüğünün Giderilmesinde Hikaye Haritası Yönteminin Kullanımı. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24),13 - 25.
  • Özkara, Y. & Demir, M. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Becerileri. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24),1 - 12.
  • Çaycı, B., Demir, M. K., Başaran, M. & Demir, M. (2007). Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirliğine Dayalı Öğrenme İle Kavram Öğretimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2),619 - 630.
  • Kaptan, F., Yetişir, M. İ. & Demir, M. (2007). Beceriden Bilimsel Süreç Becerilerine Farklı Bakış Açılarının İncelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 32(338),15 - 23.
  • Dindar, H. &, D. M. (2006). Beşinci Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilgisi Sınav Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(26),85 - 97.

Bildiriler

  • Özden, M. & Demir, M. (2013). İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Görüşleri, XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 23.05.2013
  • Uluçınar, U., Akar, C., Demir, M. & Demirhan, G. (2012). An investigation on epistemological beliefs of university students, 4th World Conference on Educational Sciences, 02.02.2012
  • Dombaycı, M. A., Demir, M., Tarhan, S. & Bacanlı, H. (2010). Quadruple Thinking Caring Thinking, International Conference on Education and Educational Psychology, 02.12.2010
  • Demir, M., Bacanlı, H., Tarhan, S. & Dombaycı, M. A. (2010). Quadruple Thinking Critical Thinking, International Conference on Education and Educational Psychology, 02.12.2010
  • Acun, İ., Demir, M., Akar, C. & Göz, N. L. (2010). The Relationship Between Critical Thinking Skills And Citizenship Behaviours, Lifelong Learning and Active Citizenship Proceedings of the twelfth Conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Academic Network, 20.10.2010
  • Bacanlı, H., Dombaycı, M. A., Demir, M. & Tarhan, S. (2010). Quadruple Thinking Creative Thinking, International Conference on Education and Educational Psychology, 02.12.2010
  • Tarhan, S., Bacanlı, H., Dombaycı, M. A. & Demir, M. (2010). Quadruple Thinking Hopeful Thinking, International Conference on Education and Educational Psychology, 02.12.2010
  • Demir, M. & Kaptan, F. (2007). Fen Bilgisi Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Fen Öğretimine İlişkin İnançlarının Belirlenmesi, Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, 12.05.2007
  • Demir, M. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14.04.2006
  • Demir, M. &, D. S. (2019). STEM Etkinligi Tasarlama Egitiminin Ögretmen Adaylarının Matematik Ögretimine Yönelik Öz-Yeterlik Inançlarına ve 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Algılarına Etkisi, 18th International Primary Teacher Education Symposium, 16.10.2019
  • Demir, M. &, D. S. (2018). Ilkokul Ögrencilerinin Uzamsal Düsünme Becerisi Ile Matematik Basarıları Arasındaki Ilisikinin Incelenmesi, 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11.04.2018
  • Demir, M. &, D. S. (2018). Endüstri 4.0 ve FeTeMM Egitimi Yaklasımı, 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11.04.2018
  • Demir, M. & Uçansoy, B. A. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Kazandırmaya Yönelik Görüşleri, XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 29.05.2014
  • Demir, M. & Elmacı, S. (2014). Geçmişten Günümüze Bilimsel Süreç Becerilerinin Ölçülmesi, XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 29.05.2014
  • Demir, M. & Özden, M. (2013). İlkokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine İlişkin Kavramsal Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 23.05.2013
  • Demir, M. (2012). 4 ve 5 Sınıf Fen Teknoloji Ders Kitaplarındaki Görsel Ögelerin Metinlerdeki Sorularla İlişkisi, 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 24.05.2012
  • Demir, M., Çalışkan, İ., Yetişir, M. İ. & Kaptan, F. (2005). Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Proje Tabanlı Öğretimin Bilimsel A raştırma Boyutuyla İlgili Algılarının İncelenmesi, I. Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, 18.11.2005
  • Yetişir, M. İ., Demir, M. & Kaptan, F. (2005). Proje Tabanlı Öğrenme Uygulama Örnekleri ve Uygulamalar, I. Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, 18.11.2005
  • Yetişir, M. İ., Demir, M. & Kaptan, F. (2005). Proje Tabanlı Öğretim Çerçevesinde İşbirliğine Dayalı Problem Çözme Yönteminin Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminde Kullanılması, I. Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, 18.11.2005

Editörlükler

* Bu içerik 09.10.2025 01:29 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.
Tweet