Tijen Tülübaş
Tijen Tülübaş

Kişisel

Kurumsal E-posta : tijen.tulubas@dpu.edu.tr
Kişisel E-posta :
İş Telefonu : 0 (274) 443 45 79

Eğitim Durumu

  • 1997 - 2001
    Yabancı Diller Eğitimi
    Orta Doğu Teknik Üniversitesi - Lisans-Anadal
  • 2008 - 2011
    Eğitim Yönetimi
    Kocaeli Üniversitesi - Yüksek Lisans-Tezli
  • 2011 - 2017
    Eğitim Yönetimi
    Kocaeli Üniversitesi - Doktora

Akademik Görevler

  • 2023 - (devam ediyor)
    Doç. Dr.
    Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi
  • 2020 - (devam ediyor)
    Dr. Öğretim Üyesi
    Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi
  • 2011 - 2020
    Öğretim Görevlisi
    Yabancı Diller Yüksekokulu, Namık Kemal Üniversitesi
  • 2007 - 2011
    Okutman
    Yabancı Diller Yüksekokulu, Kocaeli Üniversitesi
  • 2003 - 2007
    Öğretim Görevlisi
    Yabancı Diller Yüksekokulu, İstanbul Bilgi Üniversitesi
  • 2001 - 2003
    Öğretim Görevlisi
    İngiliz Dili Yüksekokulu, Bilkent Üniversitesi

İdari Görevler

  • 2021 - (devam ediyor)
    Müdür
    Aile ve Toplum Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Merkezi, Dumlupınar Üniversitesi
  • 2020 - (devam ediyor)
    Bölüm Başkan Yardımcısı
    Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi

Yabancı Diller

  • 2015 ÜDS
    İngilizce - 100
  • 2018 YDS
    İngilizce - 97,5

Çalışma Alanları

  • Eğitim Yönetimi, Eğitimde Liderlik, Yükseköğretim, Örgütsel Davranış, Mesleki Kimlik,
    konularında çalışmalar yürütmektedir.

Dersler

  • Yüksek Lisans / Bahar Dönemi / 2022-2023
    Dönem Projesi
  • Lisans / Güz Dönemi / 2020-2021
    Eğitimde Ahlak ve Etik
  • Yüksek Lisans / Güz Dönemi / 2022-2023
    Eğitimde Liderlik
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2022-2023
    Karşılaştırmalı Eğitim
  • Yüksek Lisans / Bahar Dönemi / 2022-2023
    Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2021-2022
    Liderlikte Güncel Yaklaşımlar
  • Lisans / Güz Dönemi / 2022-2023
    Öğretmenlik Uygulaması I
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2022-2023
    Öğretmenlik Uygulaması II
  • Yüksek Lisans / Bahar Dönemi / 2022-2023
    Seminer
  • Lisans / Bahar Dönemi / 2022-2023
    Sınıf Yönetimi

Yayınlar

Kitaplar

  • Tülübaş, T. (2021). İş Birliği, içinde Aypay, A. (Ed.) Yükseköğretimde 21. Yy Becerileri (pp. 97-118), Ankara: Nobel akademi
  • Tülübaş, T. (2018). Varoluşçuluk Felsefesi ve Eğitim, içinde İşcan, A. (Ed.) Eğitim Bilimlerinde Örnek Araştırmalar (pp. 247-278), Ankara: Nobel Akademi
  • Celep, C. & Tülübaş, T. (2015). Yükseköğretimin Yönetimi, Ankara: Nobel Akademi
  • Celep, C. & Tülübaş, T. (2014). Effect of principals’ technological leadership on teachers’ attitude towards the use of educational technologies, in D. Passey & A Tatnall (Eds) Key Competencies in ICT and Informatics: Implications and Issues for Educational Professionals and Managements (vol. 444, pp. 247-258), Berlin Heidelberg: Springer

Makaleler

  • Karakose, T. & Tülübaş, T. (2023). Digital Leadership and Sustainable School Improvement—A Conceptual Analysis and Implications for Future Research. Educational Process: International Journal, 12(1),7 - 18.
  • Karakose, T., Polat, H., Yirci, R., Tülübaş, T., Papadakis, S., Ozdemir, T. Y. & Demirkol, M. (2023). Assessment of the Relationships between Prospective Mathematics Teachers’ Classroom Management Anxiety, Academic Self-Efficacy Beliefs, Academic Amotivation and Attitudes towards the Teaching Profession using Structural Equation Modelling. Mathematics, 2(11),449 - 0. (SCI – Science Citation Index Expanded)
  • Karakose, T., Yıldırım, B., Tülübaş, T. & Kardaş, A. (2023). A Comprehensive Review on Emerging Trends in the Dynamic Evolution of Digital Addiction and Depression. Frontiers in Psychology, 14(-),1126815 - 0. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Yirci, R., Karakose, T., Kocabas, I., Tülübaş, T. & Papadakis, S. (2023). A Bibliometric Review of the Knowledge Base on Mentoring for the Professional Development of School Administrators. Sustainability, 15(4),3027 - 0. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Polat, H., Karakose, T., Ozdemir, T. Y., Tülübaş, T., Yirci, R. & Demirkol, M. (2023). An Examination of the Relationships between Psychological Resilience, Organizational Ostracism, and Burnout in K–12 Teachers through Structural Equation Modelling. Behavioral Sciences, 13(2),164 - 0. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Karakose, T., Tülübaş, T. & Papadakis, S. (2023). The Scientific Evolution of Social Justice Leadership in Education: Structural and Longitudinal Analysis of the Existing Knowledge Base, 2003–2022. Frontiers in Psychology, 14(-),1139648 - 0. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Tülübaş, T. (2022). Çevrim İçi Öğrenmede Öz-düzenleme Becerisinin Akademik Başarıya Etkisi. nadolu Journal of Educational Sciences International, 12(2),389 - 416.
  • Karakose, T., Papadakis, S., Tülübaş, T. & Polat, H. (2022). Understanding the intellectual structure and evolution of distributed leadership in schools: A science mapping-based bibliometric analysis. Sustainability, 14(-),16779 - 0. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Karakose, T., Tülübaş, T. & Papadakis, S. (2022). Revealing the Intellectual Structure and Evolution of Digital Addiction Research: An Integrated Bibliometric and Science Mapping Approach. . International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(22),14883 - 0. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Tülübaş, T. & Göktürk, Ş. (2022). A meta-synthesis on academic identity in the neoliberal context of academy. Higher Education, 0(1),1 - 23. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Tülübaş, T. (2022). The Influence of Educational Employees‘ Policy Alienation on Their Change Cynicism: An Investigation in the Turkish Public-Schooling Context. Educational Process: International Journal, 11(1),40 - 64.
  • Göktürk, Ş. & Tülübaş, T. (2021). Survival of the fittest: Women’s academic experiences of navigating neoliberal expectations in Turkish universities. Gender and Education, 33(3),267 - 284. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Göktürk, Ş., Tülübaş, T. & Bozoğlu, O. (2021). A motivational perspective on teacher retention in special education: a critical case from Turkey. Educational Research for Policy and Practice, 20(-),63 - 78.
  • Tülübaş, T. & Göktürk, Ş. (2021). Örgütsel değişim sinizmi ölçeği: Türkçeye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik analizi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 8(3),574 - 591.
  • Tülübaş, T. (2021). Öncel ve çıktılarıyla akademisyenlerde örgütsel adalet algısı: Türkiye’de yapılmış çalışmaların sistematik analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(4),43 - 61.
  • Göktürk, Ş., Tülübaş, T. & Keklik, Y. (2020). Macro role transition after subtractive status degradation: A case study of Turkish principals. Educational Management Administration & Leadership, 3(48),419 - 439. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Tülübaş, T. & Göktürk, Ş. (2020). Neoliberal governmentality and performativity culture in higher education: Reflections on academic identity. Research in Educational Administration and Leadership (REAL), 5(1),198 - 232.
  • Tülübaş, T. & Göktürk, Ş. (2018). Orta kariyer evresinde bulunan akademisyenlerin akademisyenlik mesleğine yönelik görüşleri. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(1),35 - 51.
  • Tülübaş, T. & Göktürk, Ş. (2017). An evaluation of academic training program (ÖYP) from professional socialisation and identity perspective. Journal of Education and Practice, 13(8),14 - 20.
  • Polat, S. & Tülübaş, T. (2015). Üniversite yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin okutman imajına ilişkin algı ve önem düzeyleri. The Journal of Academic Social Science, 9(3),17 - 28.
  • Tülübaş, T. & Celep, C. (2014). Öğretim elemanlarının sessiz kalma nedenleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1),280 - 297. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Polat, S. & Tülübaş, T. (2013). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerine göre öğretim elemanlarının ruhsal liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri.. Eğitim ve Bilim, 38(170),32 - 47. (SSCI – Social Sciences Citation Index)
  • Celep, C. & Tülübaş, T. (2012). Effect of perceived procedural justice on faculty members’ silence: The mediating role of trust in supervisor. Procedia Social and Behavioral Sciences, 0(47),1221 - 1231.

Bildiriler

  • Gürbüz, A. & Tülübaş, T. (2023). Eğitim Yönetimi Alanında Ruhsal Liderlik ile İlgili Son 20 Yılda Yayınlanmış Makalelerin Analizi, Cukurova 10th International Scientific Researches Conference, 02.04.2023
  • Asa, Z. & Tülübaş, T. (2022). Okul müdürlerinin 21.yy beceri düzeyleri, Selçuk 6. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 16.07.2022
  • Yeşil, A. Y. & Tülübaş, T. (2022). Türkiye’de ilkokul fen bilimleri dersi ile ilgili yazılmış makalelerin incelenmesi, 15. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, 21.05.2022
  • Tülübaş, T. (2021). Öğretmenlerin evden çalışma deneyimlerinin olası fırsatlar ve tehditler bağlamında değerlendirilmesi, Uluslararası Ege Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu 2021, 25.12.2021
  • Tülübaş, T. (2020). İsteğe bağlı hazırlık sınıflarında kronik devamsızlık: Devamsızlık nedenlerine ve alınabilecek önlemlere ilişkin bir değerlendirme, 3. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 20.07.2020
  • Tijen, T. (2020). Yöneticiye güvenin örgütsel destek algısına etkisi: Akademisyenler üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 22.02.2020
  • Tülübaş, T. (2020). Yabancı dil öğrencilerinde sınıf ortamı algısı ve güdülenme: İsteğe bağlı ve zorunlu hazırlık sınıflarında karşılaştırmalı bir analiz, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu , 22.02.2020
  • Polat, S., Tülübaş, T. & Çiçek, D. (2010). The effect of faculty members’ spiritual leadership qualities on students’ academic success, XIV. World Congress World Council of Comparative Education Societies, 14.06.2010

Editörlükler

  • Tülübaş, T. (2023). [Arbitration and Triage Editor] - Educational Process: Internatioal Journal (EDUPIJ). , . 26.02.2023,
* Bu içerik 01.10.2023 04:46 tarihinde DPUPortal tarafından üretilmiştir.
Tweet