Bu çalışmada matematik öğretmen adaylarına, öğrencilerimizin başarısının düşük olduğu matematik okuryazarlığı alanında farkındalık, soru seçme ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik bir öğretim tasarlamak, geliştirmek, uygulamak ve etkilerini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubunda yer alan öğretmen adayları ile testler dâhil 14 haftalık bir öğretim süreci yürütülmüştür. Ön test, ara test ve son test sonuçları, öğretimin, öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı alanında farkındalıklarını artırdığı, onlara bu alanda soru seçme ve yazma becerilerini kazandırdığını göstermiştir. Bu sonuçlar ışığında çalışmada üç önemli ürün ortaya konulmuştur. Bu ürünlerden birincisi, matematik okuryazarlığı dersi öğretim programı taslağıdır. Bu taslağın gerekli program geliştirme çalışmalarından geçirilerek bir öğretim programı haline dönüştürülmesi işlemi, bu çalışmanın bir sonraki adımı olarak görülebilir. Ardından matematik öğretmenliği lisans programlarında matematik okuryazarlığının bir ders olarak yerini alması sağlanabilir. Öğretmenlerin, öğretimin en etken bileşenleri olduğu göz önüne alındığında, tüm bu işlemlerin yapılması ile öğrencilerimizin matematik okuryazarlığı başarısının artırılmasına katkı sağlanabilir. Araştırmanın ikinci ürünü, matematik öğretmen adayları tarafından hazırlanmış matematik okuryazarlığı problemleridir. Bunların gerekli soru geliştirme süreçlerinden geçirilerek ders kitaplarında eksikliği vurgulanan soruların alan yazına kazandırılması sağlanabilir. Araştırmanın üçüncü ürünü, bu çalışmada yürütülen öğretim hakkında katılımcı öğretmen adaylarının olumlu ve olumsuz görüşleridir. Bu görüşler, bu alanda yapılacak öğretim tasarımı çalışmalarına ışık tutabilecek nitelikte rapor edilmiştir.