2020 -
Bu proje, öğretim sürecine “çift odaklı öğretim” modeli ile müdahale etmek suretiyle matematiksel yeterlikleri öğretimle birlikte ortaya çıkaran, matematik okuryazarlığını (MO) geliştirmede sınavlarla sınırlı olmayan, kolay uygulanabilir bir model önermesi itibariyle özgündür. Ayrıca bu proje önerilen öğretim modelinin, öğretmen eğitimi, öğrenciler üzerinde denenmesi ve öğretim süreci için kaynak üretmesi yönüyle de bütüncül bir yapıya sahiptir.Ülkemizde PISA uygulamalarında ortaya çıkan düşük başarı düzeyleri, eğitim paydaşlarının bu konu ile ilgili farkındalık düzeyini artırmış, MO’yu destekleyecek öğretimin nasıl gerçekleştirileceği ve MO başarı düzeyini ölçmede kullanılacak ölçme araçlarının nasıl geliştirileceğinin acil bir ihtiyaç olduğunu göstermiştir. Nitekim 2018 yılında uygulamaya konan İlköğretim Matematik Öğretim Programı’nın özel amaçlarında “Öğrenci, MO becerilerini geliştirebilecek ve etkin bir şekilde kullanabilecektir.” ifadesi ilk madde olarak yer almıştır. Benzer şekilde 02.06.2018’de uygulanan Liselere Giriş Sınavı (LGS) sorularının PISA uygulamalarındaki matematik sorularına benzer olması, Milli Eğitim Bakanlığı’nın matematik okuryazarı bireyler yetiştirmeyi benimsediğini göstermiştir. Ne var ki bugüne kadar alınan tedbirler sınavlarla sınırlı kalmış, öğretimde herhangi bir yeniliğe gidilmemiştir. Ülkemizde öğretim üzerinde baskın etkisi olan sınavlarla ilgili yayınlar, sınav sorularının MO’yu ölçmeye yönelmesi ile yetinmiş, öğretimde geleneksel yapı korunarak sürdürülmüştür. Bu noktada MO’yu geliştirmek için öğretimin bir bütün olarak ele alınması gerekmektedir. Bu proje, bu ihtiyaca cevap verebilmek için tasarlanmıştır. Projede öğretimin her aşamasında ne tür çalışmaların yapılacağını ayrıntılı olarak gösteren “çift odaklı öğretim modeli” adıyla yeni bir öğretim tasarımı ele alınmaktadır. Proje, öğretime “çift odaklı öğretim” modeli ile müdahale etmek suretiyle matematiksel yeterlikleri öğretim sırasında ortaya çıkaran kolay uygulanabilir yeni bir model önermektedir.