Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
ştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan bir karakter eğitimi programının bilimsellik değer algısına olan etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören 21 gönüllü öğrenci ve gönüllü öğrenciler arasından seçilen 5’i kız 6’sı erkek olmak üzere toplam 11 odak öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri video kayıtları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacı ve öğrenci günlükleri, öğrencilere ait el yapımı ürünler ve “Bilimsellik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 20.0 programı ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Nitel veriler ise, NVivo 9.0 programı kullanılarak betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiş ve elde edilen bulgular araştırma sorularına bağlı olarak yorumlanmıştır. Analiz sonuçlarına göre karakter eğitimi programına katılan öğrencilerin “Bilimsellik” değer algılarının pozitif yönde değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bulgular nicel verileri desteklemektedir. Anahtar Kelimeler
Anahtar Kelimeler
bilimsellik, değer, eğitim programı
Özet Metin
Bu araştırmada Milli Eğitim bünyesinde açılan destekleme ve yetiştirme kurslarının etkililiği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma hem nicel hem de nitel araştırma modellerinden yararlanılarak karma yöntemle oluşturulmuştur. Karma araştırma modeli araştırma problemini daha iyi anlamlandırmak, açıklamak ve analiz etmek için nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı bir modeldir. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kütahya Merkez ilçesinde 3 ayrı ortaokulda öğrenim gören 269 öğrenci ve bu okullarda çalışan farklı branşlarda 24 öğretmen katılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Ölçeği (İncirci ve diğ., 2017) ile toplanmıştır. Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Ölçeği “Yarar ve Önem” ve “İlgi ve Motivasyon” olmak üzere iki boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin boyutlarına ilişkin cronbach alpha kat sayıları sırasıyla .95 ve .91 şeklindedir. Ölçeğin geneline ait cronbach alpha kat sayısı ise .94 şeklindedir. Araştırmaya ait nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden nicel verilerin çözümlenmesinde ise betimsel istatistikler, iki grup ortalaması arasındaki farkı betimlemede t- testi, üç ve daha fazla grup arasındaki farkı belirlemede ANOVA ve gruplar arasındaki ilişkiyi betimlemede Korelasyon analizlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Destekleme ve Yetiştirme Kursları öğrenciler arasında fırsat eşitliği sağlamakta, öğrencilere test çözme alışkanlığı kazandırıp onları merkezi sınavlara hazırlamakta, öğrencilerin dersle ilgili eksikliklerinin kapatılmasına faydalı olmakta ancak süreçte (kaynak kitap, devamsızlık vb. gibi) bazı eksiklikleri bulunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Destekleme ve Yetiştirme Kursları, MEB, Öğretmen
Özet Metin
The aim of this study is to examine the preservice social studies teachers‘ evaluations on the effect of the oral history method in value education. The research was conducted by using the phenomenological method, and in the research, a descriptive transcendental phenomenological approach was adopted. The participants of the study consisted of 10 students studying in the social studies teaching department in the 2017-2018 academic year. 6 of the participants were male and 4 were female. The criteria used in the study, in which the participants were determined by the criterion sampling technique, were to be a student of the department of social studies teaching, to have successfully completed “the courses of values education” and “oral history practices in the teaching of social studies” and to volunteer to participate. In the study conducted with semi-structured interview technique, the obtained data were analysed by thematic analysis technique. NVivo 9 program was used to present the obtained data with graphs and figures. As a result of the thematic analysis of the data, the evaluations of the participants were gathered under two themes as “Empathy Development” and “Responsibility”. Regarding “Empathy Development”, ‘savings’, ‘sensitivity to cultural heritage’, ‘patriotism’, ‘helpfulness’, ‘giving importance to family unity’, ‘solidarity’, ‘sensitivity to natural environment’, ‘respect: professional respect’, ‘professional ethics’ codes have formed it. According to the findings, the oral history method has a positive effect on value education. According to the results of the research, preservice teachers, especially in terms of responsibility and empathy development, made improvements with the effect of oral history practices in the values of ‘savings’, ‘sensitivity to cultural heritage’, ‘patriotism’, ‘helpfulness’, ‘giving importance to family unity’, ‘solidarity’, ‘sensitivity to natural environment’, ‘respect: professional respect’, ‘professional ethics’.
Anahtar Kelimeler
Oral history, value education, phenomenology.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Technology integration in education is one of the most popular topics in the last decades. Many countries have invested millions of dollars to equip classrooms with technological devices. As well as developed countries, Turkey has conducted several projects to provide technological devices and educational materials to classrooms. Thus, the purpose of this study is to examine teachers’ attitudes toward the use of technology in social studies teaching. Understanding social studies teachers’ attitudes is essential because it is one of the most important constructs of technology integration. The authors applied quantitative survey method and used cluster sampling to choose participants. The sample of the study consisted of 155 social studies teachers who are currently teaching at middle schools. The use of technology in social studies teaching attitude scale was used to collect data. The findings revealed that teachers have positive beliefs and attitudes toward the use of technology. Moreover, teachers who took educational technology and teaching material course and attended in-service training have more positive attitudes than others.
Anahtar Kelimeler
Technology, social studies, attitude.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler