06.02.2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli deprem afetinin ülke genelindeki etkileri nedeniyle, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın İlgi (b)'de kayıtlı yazısı ve Üniversitemiz Senatosu'nun 20.02.2023 tarihli ve 2023-09 sayılı toplantısında alınan kararlar doğrultusunda, "2022-2023 Bahar Yarıyılı Akademik Takvimi" ile "Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim-Öğretimin Yürütülmesine İlişkin Uygulama Esasları" düzenlenmiş ve Üniversitemiz Senatosu'nun 20.02.2023 tarihli ve 9 sayılı toplantısında alınan 2023.SEN.67 No.lu kararı ile kabul edilmiştir. Söz konusu karar ve ekleri yazımız ekinde gönderilmekte olup, ayrıca Üniversitemiz internet sitesinde yayımlanmıştır. https://bit.ly/3kxHx19
Üniversitemizde 2022-2023 bahar yarıyılı İİBF açılan derslerin tamamı http://eys.dpu.edu.tr adresinde hizmet vermekte olan Öğrenim Yönetim Sistemi üzerinden yürütülecek olup bu sisteme OBS'ye giriş için kullandığınız kullanıcı adı ve şifrenizi kullanarak erişebilirsiniz.
Sistemin kullanımı hakkında hazırlanan eğitim videosu ve dökümanları aşağıda bulunan "Öğrenci İşlemleri" menüsünden ulaşabilirsiniz.
Derslerinizde başarılar dilerim.
Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemi (obs.dpu.edu.tr)
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Öğrenme Yönetim Sistemi Platformu (eys.dpu.edu.tr)
Bizleri öğrencilerimizle buluşturan UZEM merkezi çalışanlarına ve bu projede emeği geçenlere teşekkür ....İyi İnsanlar iyi işlerin yanında.. Nerede iyi işler var ise orada iyi insanlar var...
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Uzaktan Eğitim Dersleri ile İlgili Sık Sorulan Soruların cevapları https://bit.ly/2JbLvpQ
https://yokdersleri.yok.gov.tr/
Bugün öğrendiklerimiz, geleceğin yeni normalini şekillendiriyor
Ülkemizin 6 şubat 2023 karşı karşıya kaldığı bu büyük afet, insanlığın, kurumların, sistemin, hükümetin ve uluslararası kuruluşların verdiği çok zor bir sınav oldu. Bu süreçte atılacak her adım, verilecek her karar ve uygulama hem bugünü hem de geleceğimizi etkileyecek. Daha şimdiden bu afetti yönetmeye çalışan yetkililer, farklı karar ve davranışlarının sonuçlarını ve etkilerini görebiliyoruz
Bir taraftan kendimizi koruyarak bu durumu nasıl yöneteceğimizi konuşurken, diğer yandan bu büyük afetten aldığımız dersler, öğrendiklerimiz ve gelecekteki ‘yeni normal’in ne olacağı konusunu konuşuyoruz. Aslında sürekli koşturmaca içinde nefes almadan sürdürdüğümüz hayata bu büyük afet ile bir anlamda mola verdik. Bu afetin hiçbir fark gözetmediğini gördük. Bu dönemde çoğunluğumuzun bireysel olarak düşünceleri, hayata bakışı değişti ve çok şey öğrendik. Çaresizliğin ne demek olduğunu, paranın her şeyi satın almaya yetmediğini, ailenin anlamını, birlikte olmanın önemini ve hep birlikte yaşadığımız mekânların neden sağlam olması gerektiğini öğrendik. Dayanışmayı, yardımlaşmayı, hatır sormayı hatırladık. En önemlisi herkesin sadece kendini düşünmesinin hayatta kalmaya yetmediğini, kendimizi kurtarmanın yolunun aynı zamanda başkalarını da düşünmek olduğunu anladık.
Böylesi büyük bir afete maruz kalmamız ve çaresizliğimiz, bir anlamda sistemin yanlış kurgulanması ile ilgili sorunları da gözler önüne seriyor. Bu aynı zamanda daha sonra ortaya çıkabilecek daha büyük sorunların önlenmesi için nereden başlamamız gerektiğine dair çok önemli bir gösterge.
Bilim ve bilginin önemi ne yazık ki toplumumuz tarafından bir türlü benimsenmedi ve anlaşılamadı. Bilgi, bilim ve üretilen teknoloji ile doğanın yarattığı devasa deprem gücü ile baş edilebileceğini Japonların geliştirdikleri teknoloji ile ispatladıklarını biliyoruz. Ancak ülkemiz her yönden deprem baskısı altında olmasına rağmen hiçbir ciddi önlem alınmadı. Her deprem sonrası birkaç gün birkaç toplantı ve tespit raporu yazıldığı, ancak önlemlerin alınmadığını bir kez daha anladık.Geçmişte ve günümüzde Jeoloji bilimi bilgisine uygun, fizik yasalarına ve mühendislik ilkelerine göre yapılan binaların yıkılmadığını gördük.
Tarihin en şiddetli ve geniş bir alanda peş peşe ikiz depremin uzun sürmesi ile on binlerce binayı yerle bir ederken bazılarının zarar görmemesi bilimsel bilginin yönetmeliklere uygun kullanılmasının depremin yaratacağı tahribata karşı konulabileceğini göstermektedir. Diğer bir ifade ile deprem yönetmenliğine göre gerekli mühendislik hesaplamaları yapılırsa, uygun inşaat malzemesi kullanılırsa ve denetimler zamanında yapılırsa binalar depreme dayanabilmekte ve yıkılmamaktadır. Kaldı ki depremde yerleşim yerlerindeki binaların %40 kadarı sağlam kalabilmiş. Demek ki kurallara uygun yapılan, malzemeleri amaca uygun kullanılan binalar depremden az etkilenmektedir.
Bilimsel bilginin kullanıldığı benzer yapıların yıkılmaması geleceğe güven vermektedir. Nihayet insanlar neden bazı binalar yıkılmıyor sorusunu daha yeni sorar oldu.
O zaman soru şu: eğer bu deprem bu şiddette Japonya’da olsaydı kaç kişi ölürdü? Sorunun cevabı muhtemelen birkaç insan olacaktır. O zaman hep berber kendi kendimize bir kez daha soralım, NEDEN 10 kent yerle bir oldu, on binlerce insanımız öldü, acı gözyaşı, korku ve kültürel değer kayıpları gibi binlerce sorun ve olgu ortaya çıktı. Ülkenin okumuşları, aydınları, vicdanı olan yetkililer başta olmak üzere hep berber şapkamızı önümüze koyup yeniden bilimsel bilgi ekseninde deprem gerçeği konusu hakkında ne yapılabiliriz deyip tartışmamız gerekiyor.
"Hayatta, en gerçek yol gösterici bilimdir, fendir!" mottosunu özümsiyerek; bir Üniversite öğrencisi olarak çevrenizdekileri resmi yetkililerin direktifleri doğrultusunda bilinçlendirerek hurafelerden, asparagas / manipülatif haberlerden uzak durmanız. Bu eğilimde olanları uyarmanız ve yetkililere bildirmeniz . Şarlatanlara ve Komplo Teoricilere, Bilimsel kanıt olmadan konuşanlara, Bilimi ve Bilim insanlarını küçümseyenlere, "Şu ülkenin cezası şundan veriliyor" diye konuşanlara, Her konuda politik fanatiklik ile hareket edenlere ve Resmi makamların dışındaki haberlere itibar etmeyin.
Herkes kararlarında özgür ama toplumsal sonuçlarına katlanmak zorunda kalacağınızı unutmayın. Toplumsal Sorumluluklarımızdan kaçınabiliriz, ama kaçınmanın sonuçlarından kaçanamayacağımızdan şüpheniz olmasın
Bugün hepimiz için Doğu Anadolu'da, Güneydoğu Anadolu'da ve Akdeniz'in doğusunda ki bu acıyı, bu yaraları siyasi hesaplara bulamadan hep birlikte sarmanın, yardımlaşmanın ve kucaklaşmanın günü…Gün,eleştiri günü değil; dayanışma ve acıları paylaşma günü !
Sevgili Öğrenciler;
Hepinizin bildiği üzere bu boyut da bir afetle karşı karşıyayız. Ülkemizde ki tüm kesimler gibi akademi dünyası da bu durumdan derin bir biçimde etkilenmiş durumda. Tüm Üniversitelerin “Tıp, Diş Hekimliği, Hemşirelik, Ebelik, Veterinerlik, Mühendislik vb” hariç biz de eğitimimizi aksatmadan on line Ortamda devam ettireceğiz. Eksikliklerimiz olabilir bunları zaman içinde sizlerin de pozitif katkılarınızla gidereceğimizden emin olabilirsiniz.
Sizlerin yardım ve işbirliğinize ihtiyacımız var. Her zamankinden daha fazla çalışmak ve birbirimizle dayanışma içinde olmak zorundayız. Sizlere sanal sınıflar da on line ders anlatacağız. Normal hayata geçiş sürecinde de telefi derslerle akademik takvimi tamamlayacağız.
Sizlerden eğitimin dışında tek ricam ve beklentim bu büyük afetle ilgili yetkililerin uyarılarına harfiyen uyarak bu afetler karşısında gerekli önlemleri almanız.
Bugün hepimiz için Doğu Anadolu'da, Güneydoğu Anadolu'da ve Akdeniz'in doğusunda ki bu acıyı, bu yaraları siyasi hesaplara bulamadan hep birlikte sarmanın, yardımlaşmanın ve kucaklaşmanın günü…Gün, eleştiri günü değil; dayanışma ve acıları paylaşma günü !
Sağlıcakla kalın!…
2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarda yürütülen derslerin yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları "Kütahya Dumlupınar Üniversitesi 03.04.2023 Tarihinden İtibaren Yürütülecek 2022-2023 Bahar Yarıyılı Eğitim Öğretim Faaliyetleri Uygulama Esasları" nın 5'inci maddesi hükümleri çerçevesinde çevrimiçi (online) yapılacaktır.
İslami İlimler Fakültesi Arapça Hazırlık Sınıfı Genel Sınavı ile Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Sınıfı İngilizce Yabancı Dil Yeterlik Sınavı (YDYS) sınavlarının yapılma şekli yeniden değerlendirilmiş olup, Üniversitemiz Senatosu’nun 29.05.2023 tarihli kararı uyarınca söz konusu sınavlar da çevrimiçi (online) olarak uygulanacaktır.