DPUPortal - Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Bilgi Portalı
Abdullah Kaldırım

Doç. Dr. Abdullah Kaldırım

Eğitim Fakültesi

  • Profil
  • Kişisel
  • Eğitim Bilgileri
  • Görevler / İş Deneyimi
  • ÜAK Temel Alan
  • Dersler
  • Projeler
  • Yönetilen Tezler
  • Yayınlar
  • Tasarım/ Patent/ Ödül
  • Sanatsal Faaliyetler
  • Bilgi Paylaşımlarım
  • Galeri
  • İletişim

Yayınlar

  Yıllara Göre Grafiklerim Türlere Göre Grafiklerim Kapsamına Göre Grafiklerim Endeksine Göre Grafiklerim

Kitaplar

Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2024). Grafik Örgütleyiciler El Kitabı Okuma Becerisi Etkinlikleri, Ankara: Nobel Akademik

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. (2024). Eğitimde 21. Yüzyıl Becerilerinin Kazandırılması: Ders Planı Ve Etkinlik Örnekleriyle, Ankara: Nobel

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. (2024). Cumhuriyetin 100. Yılında Türkçe Eğitimine Genel Bir Bakış, İstanbul: Eğitim

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2023). Grafik Örgütleyiciler El Kitabı Yazma Becerisi Etkinlikleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Bayat, N., , T. Ö. F. &, K. A. (2019). PISA ve TIMSS Mantığını ve Sorularını Anlama, Ankara: Pegem Akademi

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2019). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A., , T. Ö. F. &, M. M. (2017). Research on Education, Bialystok: E-BWN Publications

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2015). Education At The Beginning Of The 21st Century, Sofia: St. Kliment Ohridski University Press

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Makaleler

Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2024). A Longitudinal Document-based Analysis of the Turkish Reading Curricula Regarding Embedded Intellectual Demands. Sage Open, 14(4), - . 10.1177/21582440241301850

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F., , G. S., , K. A. &, C. A. (2023). The Effect of Sentence Combining Instruction with Second- to Fourth-Grade Children: a Replication Study in Turkey. Educational Psychology Review, 35(), - . 10.1007/s10648-023-09806-5

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F., , S. Y. &, K. A. (2023). A Chronological Analysis of Intellectual Demands in the Turkish Writing Curricula. Sage Open, 13(3), - . 10.1177/21582440231190245

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. &, T. Ö. F. (2023). Adaptation of the Reading Maturity Survey for College Level Students to Turkish: Instrument and Construct Validation Study. Yükseköğretim Dergisi, 13(1),83 - 93. 10.2399/yod.23.1239680

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Graham, S., , T. Ö. F. &, K. A. (2022). Improving Writing Skills of Students in Turkey: a Meta-analysis of Writing Interventions. Educational Psychology Review, (), - . 10.1007/s10648-021-09639-0

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Writing,Meta-Analysis,Instruction,Turkey

Kaldırım, A. &, T. Ö. F. (2021). A thematic review of using digital teaching technologies in Turkish language teaching. Journal of Educational Technology and Online Learning, 4(2),70 - 95. 10.31681/jetol.898014

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F., , K. A. &, G. T. E. (2021). Enhancing Permanence on Vocabulary Learning in 2nd Grade Students’ Through Music. GIST – Education and Learning Research Journal, 22(1),51 - 73. 10.26817/16925777.843

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F., , S. Ö., , O. S. G. &, K. A. (2020). An Investigation into How Parental Literacy Experiences are Reflected in Literacy Tendencies and Experiences of Preservice Teachers. International Journal of Progressive Education, 16(5),138 - 159. 10.29329/ijpe.2020.277.9

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2020). Türkiye’de süreç temelli yazma yaklaşımı: Bir tematik analiz çalışması. Cumhuriyet International Journal of Education, 9(1),108 - 138. 10.30703/cije.543600

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2020). Critical Discourse Analysis of Elementary School Teachers’ Writership Identities. International Electronic Journal of Elementary Education, 13(1),77 - 88. 10.26822/iejee.2020.174

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2020). Grafik Örgütleyicilerin Türkçe Eğitiminde Kullanımını Konu Edinen Araştırmaların İncelenmesi: Bir Tematik Analiz. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3),839 - 873. 10.19171/uefad.728921 G

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Grafik örgütleyiciler,Türkçe eğitimi,okuma,yazma,konuşma,dinleme,dil bilgisi,tematik analiz

Kaldırım, A. &, T. Ö. F. (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Metin Türlerine Ve Metinlerin Türkçe Derslerinde Kullanımına İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim, 48(221),397 - 414.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. &, T. Ö. F. (2018). The Effect of Collaborative Learning Approach on Students’ Academic Achievement in Turkish Courses in Turkey: A Meta-Analysis Study. Education and Science, 43(194),185 - 205. 10.15390/EB.2018.7553

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2018). Perceptions about Literacy in Primary School Student Drawings. Journal of Education and Future, 14(),87 - 105. 10.30786/jef.415358

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2018). İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Süreç Temelli Yazma Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(3),859 - 876. 10.16916/aded.436344

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F., , K. Ü. T. &, K. A. (2018). The effect of graphic organizers on the problem posing skills of 3rd grade elementary school students. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(2),377 - 406. 10.14527/pegegog.2018.016

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2017). Examining the reading habits, interests, tendencies of the students studying at the faculty of education and analyzing the underlying reason behind their preferences. European Journal of Educational Research, 6(2),145 - 156. 10.12973/eu-jer.6.2.135

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Reading habits,Reading interests,Reading tendencies,Pre-service teachers,Reasons

Kaldırım, A. & Degeç, H. (2017). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Dinleme Esnasında Karşılaştıkları Sorunlar. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi ‐ Journal of Educational Sciences Research, 7(1),19 - 36. 10.22521/jesr.2017.71.1

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Dinleme sorunları,Dinlediğini anlama,Yabancılara Türkçe öğretimi,Olgubilim

Arıci, A. F. &, K. A. (2015). 21 Yüzyılda Bir Medeniyet ve Bilim Dili Olarak Türkçe: Sorunlar ve Çözümler. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (),269 - 284.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Türkçe,Bilim dili,Medeniyet

Özbay, M. & Kaldırım, A. (2015). Okuma Çemberi Tekniğinin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Okuma Öz Yeterlik Algılarına Etkisi. International Journal of Languages' Education, 3(2),222 - 234. 10.18298/ijlet.504

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Okuma çemberi,Eleştirel okuma,Öz yeterlik,Öğretmen adayları

Arıci, A. F. &, K. A. (2015). The Effect of The Process Based Writing Approach on Writing Success and Anxiety of Pre Service Teachers. Anthropologist, 22(2),318 - 327. 10.1080/09720073.2015.11891883

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Bildiriler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2019). Digital Writing Tools in Terms of Primary School Teachers Candidates, 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26.10.2019

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2019). The Effect of Argumentative Writing on Second Grade Primary School Students’ Attitude towards Writing., 2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26.10.2019

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F., , S. Ö. &, K. A. (2018). Facebook Destekli Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi, 1st International Conference on Basic Education, 29.03.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe Derslerinde Kullanılan Metin Türleri ve Bunların Kullanımına İlişkin Görüşleri, 1st International Conference on Basic Education, 29.03.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. &, T. Ö. F. (2018). Türkçe Eğitimi Alanında Gerçekleştirilen Nitel Araştırmalara Yönelik Tematik İçerik Analizi, X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27.04.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. &, T. Ö. F. (2018). Türkçe Eğitimi Alanında Gerçekleştirilen Nicel Araştırmalara Yönelik Tematik İçerik Analizi, X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27.04.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2017). İlkokul Öğrencilerinin Resimlerindeki Okuryazarlık Algısı, IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11.05.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A., , D. H. &, T. Ö. F. (2017). Investigation of pre-service Turkish Teachers’ Teaching and Learning Consciousness in Term of Several Variables, International Congress on Afro-Eurasian Research II, 17.04.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F., , K. A. &, D. H. (2017). Problems Encountered in The Process of Teaching Reading and Writing, International Congress on Afro-Eurasian Research II, 17.04.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. &, K. A. (2017). Ekrandan Okuma ve Klasik Basılı Kaynaktan Okumanın Okuduğunu Anlama Başarısı Yönünden Karşılaştırılması, 3. International Symposium on Language Education and Teaching, 20.09.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F. & Kaldırım, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Yazarlık Kimliklerinin İncelenmesi: Eleştirel Söylem Analizi, II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim ve Sanat Tarihi Sempozyumu, 03.05.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A. & Tavşanlı, Ö. F. (2017). İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Türkiye’deki Öğrencilerin Türkçe Derslerindeki Akademik Başarılarına Etkisi, II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim ve Sanat Tarihi Sempozyumu, 03.05.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Ulu, M. & Kaldırım, A. (2017). The Predıctıon Level of Primary School Students’ Comprehension Skills For Mathematical Skills In TIMMS, Internatıonal Congress on Afro - Eurasian Research III, 19.10.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Okuduğunu anlama,Matematik becerileri

Tavşanlı, Ö. F., Kozaklı, T. & Kaldırım, A. (2016). Grafik Örgütleyicilerin İlkokul 3.Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi, XVIII. AMSE-AMCE-WAER Congress, 30.05.2016

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Grafik Örgütleyici,Problem Kurma,Yazma Becerisi

Kaldırım, A., Tavşanlı, Ö. F. & Memiş, M. R. (2016). Going out of the borders: reading habits, Interests and tendencies of students living in villages, Going out of the borders: reading habits, Interests and tendencies of students living in villages., 19.05.2016

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Okuma Eğilimi,Okuma Alışkanlığı,Okuma İlgisi

Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2015). BİR MEDENİYET VE BİLİM DİLİ OLARAK TÜRKÇE VE GELECEĞE İLİŞKİN BEKLENTİLER, Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 12.11.2015

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Türk dili,Medeniyet,Bilim

Kaldırım, A. & Turgut, S. (2015). OKUMA MOTİVASYONU İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİK DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ, INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON GLOBAL PERSPECTIVES ON SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES THEORY AND PRACTICE, 16.09.2015

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tavşanlı, Ö. F., Kaldırım, A. & Yozgatlı, M. (2015). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTRONİK OKUMA HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ, 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21.05.2015

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Ekran okuma

Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2014). A SOLUTION TO THE TURKEY'S LITERACY PROBLEM NATIONAL READING AND WRITING CENTERS, V. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCİAL AND BEHAVİORAL SCİENCES, 11.09.2014

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Reading-writing centers,Literacy problems,Solution offers

Arıcı, A. F. &, K. A. (2014). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA STRATEJİLERİNE İLİŞKİN ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIKLARI İLE OKUDUKLARINI ANLAMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ, I ST EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 24.04.2014

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Okuduğunu Anlama,Üstbilişsel Okuma Stratejileri

Kaldırım, A. &, A. A. F. (2014). SÜRECE DAYALI YAZMA YAKLAŞIMININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAZMA BECERİSİNE VE YAZMA KAYGILARINA ETKİSİ, I ST EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 24.04.2014

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Sürece Dayalı Yazma

Degeç, H. & Kaldırım, A. (2013). TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI DİNLEME ENGELLERİ, 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND APPLIED LINGUISTICS, 03.05.2013

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Yabancı Dil Olarak Türkçe Dinleme Engelleri

Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2013). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SOSYAL MEDYA KULLANIM ALIŞKANLIKLARIYLA YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ, VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 03.10.2013

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Sosyal medya

Arıci, A. F. & Kaldırım, A. (2012). BAZI MEŞHUR NASREDDİN HOCA FIKRALARININ EĞİTSEL İLETİLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ, 5. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, 19.12.2012

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Nareddin Hoca Değer Eğitimi, Eğitsel İletiler

Editörlükler

Özerk, K., , T. T., , Ö. G., , K. A., , K. H. G. &, Ş. M. D. (2023). International Electronic Journal of Elementary Education. Kura Publishing House, . 30.01.2023,

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kaldırım, A., , T. Ö. F. &, T. S. (2020). Academy Journal of Educational Sciences. Dergipark, . 16.12.2020,

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

DPU

T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

DPUPortal Platformu

DPUPortal Nedir?

DPUPortal, Üniversitemiz ailesine mensup akademik ve idari tüm personelimizin kişisel bilgilerinin yer aldığı bir sistemidir.

Ayrıca değerli akademisyenlerimizin alanları ile ilgili güncel akademik yazılarına ulaşabileceğiniz önemli bir akademik kaynaktır.

Hızlı Erişimler

  • Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
  • Merkez Kütüphane
  • Öğrenci Bilgi Sistemi
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Uygulamalar

DPUMobil uygulamasını telefonunuza kurarak üniversitemiz hakkındaki herşeye cep telefonunuzdan ulaşabilirsiniz.

AppStore Android
© 2024 T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi - Dijital Dönüşüm ve Yazılım Ofisi Koordinatörlüğü , Tüm hakları saklıdır.
  • Kullanım Koşulları