Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
sport manager, decision-making style, problem-solving skills
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Yeni Tip Koronavirüs (Covid 19) pandemisi nedeniyle spor camialarında yaşanılan vakalar diğer sporcuların, teknik ekibin, çalışanların, profesyonellerin de Koronavirüs kaygısını yaşamasına neden olabilmektedir. Bu doğrultuda bu araştırmada, Yeni Tip Koronavirüs (Covid 19) kaygısının sporcular aç ısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklem grubunu uygun örnekleme metoduyla belirlenen Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’ nde eğitim gören ve farklı branşlarda ve farklı liglerde aktif spor içerisinde bulunan 187 erkek 69 kadın olmak üzere toplamda 256 aktif sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Araştı rmada Tekkurşun ve Demir ve arkadaşları (2020) tarafından geliştirilen Sporcular İçin Yeni Tip Koronavirüse (Covid 19) Yakalanma Kaygısı Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcılardan e lde edilen verilerin analizlerinde bağımsız örneklem T Te sti ve One Way ANOVA testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, cinsiyet, sporcu düzeyi, bu süreçte kiminle evde kalındığı değişkenlerine göre istatistiki olarak anlamlı farklılıklar tespit edilirken (p0.05). Elde edilen bulgulara göre, temas gerektiren spor branşı olsun ya d a olmasın sporcuların yaşadıkları Yeni Tip Koronavirüse (Covid 19) yakalanma kaygıların farklı değişkenlerde sporcularda gözlemleneceği ve bunun antrenmanda hazırlık sürecine, saha içinde performansa yansıyacağı ayrıca psikolojik baskı içerisinde sporcular ın agresif davranışlar içerisinde olabilecekleri düşünülmektedir. Bu süreçte federasyonlar tarafından verilen bazı liglerin ertelenmesi, pandemi sürecinden olduğu gibi tescil edilmesi ya da iptal edilmesi kararı alınırken sporcuların yaşadıkları kaygıların incelenmesi açısından önemli görülmüştür ve bu çerçevede bazı bulgular ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler
y eni t ip k oronavirüs, c ovid 19, k aygı, s por, y önetsel boyut
Özet Metin
In this study, it was aimed to examine the happiness levels of students studying in the sports management department. The research 213 students studying in the sports management department in Aydın and İzmir provinces participated as voluntary. In this study It was used he scale of happiness developed by Hills and Argyle (2002) and adapted to Turkish by Doğan and Çötok (2011). To evaluate the data SPSS 25.0 statistical software was used. It benefited from frequency and percentage values. In the study due to the normal distribution of datas parametric tests were used. To test the difference between the variables T-test and ANOVA test were used. In addition, to determine the difference of subgroups Bonferroni and Tamhane were used (α = 0.05). According to the findings of the research, it was found that there was a significant difference between the happiness levels of the students according to active sports, branch, age, income and self-definition variables. When the average of the students according to the active sports variable was examined, it was found that those who do active sports had higher levels of happiness than those who did not. When the happiness levels of the participants were analyzed according to the branch variable, it was determined that there was a significant difference in happiness levels and this difference was in favor of those who do team sports. When the happiness levels of the students were examined in terms of age variable, it was determined that there was a significant difference. This difference was found to favor 18-year-old students. It has been determined that there is a significant difference between the happiness level of the students and the income variable in favor of those with 1000 or less income. It was observed that there was a significant difference between the self-description variable and happiness levels of the participants in favor of the calm participants. However, it was determined that there was no significant difference in terms of gender and psychological help status variables. As a result, it was determined that the happiness level of the students studying in the sports management department is above the middle level.
Anahtar Kelimeler
Sport, sports management, happiness
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler