Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Din, Ahlak, Eğitim, Siyaset
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Tanrı, Din, İnanç
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Sıfat, İrade, Kudret, Zorunlu
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Din Dili, İletişim, Gençlik
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Sembol, Mecaz, Tenzih
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Bilim, Sözde Bilim, Evrim,Tasarım
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Religion, Religion Philosophy, Belief, Morality, Denial.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Tanrı,Vahiy,Deizm
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Aydınlanma, Modernizm, Postmodernizm
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Tanrı, Delil, Ahlak
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Tanrı, Din, Akıl, Mucize, Hurafe
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Pozitivist, Din Dili, Etik, Metafizik, Doğrulama İlkesi
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Tanrı, Teizm, Ateizm, İnce Ayar, Sonsuzluk
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Dil, Tanrı, İman, Bilgi, Anlam
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Tanrı, Din, Teoloji, Ahlak
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
İnsan, Ahlak, Teolojik Ahlak, Antropomorfik Ahlak.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Din, Din Felsefesi, Dini Çeşitlilik, Dini Dışlayıcılık, Dini Kapsayıcılık, Dini Çoğulculuk
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Teodise, Tanrı, İyi
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Tanrı, Ahlak, Kötülük
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Vahiy, Ahlak, İrade
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Ahlak, Ödev, Erdem
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Ateizm, Deizm, Antony Flew
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Ahlak, Hareket, İsyan, Eğitim, Siyaset
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Tanrı, İman, Ruh.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Peygamber, Gençlik, İletişim.
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Analytic, Language, Religion, Youth
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Vahiy geleneği çerçevesinde düşünüldüğünde ilim veya hikmet sahibi olmak, bir bakıma insanın ilahi merkez vasıtasıyla bilmediği hakkında malumatlandırılması hadisesi olarak da anlaşılır. İlim, ilahi kaynaktan gelen hikmet olması münasebetiyle, modern dönemin sığ ve sınırlı pozitif bilgi anlayışını aşan bir karaktere sahiptir. Geleneğimizde ilme ve hikmete tanınan yüksek mertebe âlimlere gösterilen hürmet de aslında ilmin aşkın olan bu yönü itibariyledir.
Anahtar Kelimeler
Kitap, İrfan, Cami, Medeniyet,
Özet Metin
Batı‘da Rönesans ve Reform hareketleri birçok alanda olduğu gibi dini düşünce ve yaşayış alanında da büyük bir etki göstermiştir. Bu iki tecrübenin ardından düşüncenin yönü sürekli ve artan bir biçimde dini olandan seküler olana doğru bir evrim geçirmiştir. Özellikle Aydınlanma hareketi ve sonrasında ortaya çıkan bilim destekli pozitivist düşünceler düşüncedeki bu dönüşümü tahkim etmiştir. O sebeple 19 yüzyılın tamamında ve 20. yüzyılın ilk yarısında Batı düşüncesinde pozitivist anlayışın hakimiyetinin ve buna bağlı olarak inanç sahasında da ateizmin etkin bir tutum olduğunu söylemek pek de yanlış olmaz. Bu çalışma dini düşünce ve tutum noktasında iki farklı tecrübeyi yaşamış olan Antony Flew‘ün felsefi serüvenini ele almaktadır. Flew‘ün yaşamının daha büyük kesitini oluşturan birinci döneminde ateist düşüncenin ve tutumun etkin olduğunu söylemek mümkündür. Teistik inancın kendisini gerekçelendirme ve takdim noktasında oldukça zayıf olduğu gerekçesinden hareketle ateist bir tutum sergilediğini ifade eden Flew, deistik inancı benimsediği ikinci döneminde bilimsel anlamda bazı gelişmelerin de yönlendirmesiyle aynı gerekçelerle ateizme sırt çevirdiğini dile getirir. Ancak Flew hem ateist olduğu dönemde ve hem de deist inanca sahip olduğu dönemde bütünüyle akıl ve deliller ekseninde hareket ettiğinin altını özellikle çizer. Dolayısıyla Flew kendisinin bu değişim ve dönüşümüne olağanüstü birtakım yakıştırmalar yapanlara, Tanrısal bir inayetle bağdaştırmaya çalışanlara karşı da rezerv koyar.
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Din Dili’nin çeşitli söylem tarzları, beşeri literatürden alınarak, kutsal varlıklara göndermede bulunmak için kullanılmaktadır. Kutsal ile ilgili konuşma imkânının beşeri tecrübenin ürünü olan argümanlardan seçilmesi, kutsal ve dolayısıyla aşkın olanla sorunu bulunan çevreler için iyi bir eleştiri malzemesi olmuştur. Özellikle on sekizinci yüzyılda başlayıp, yirminci yüzyılın ortalarına kadar etkinliğini arttırarak muhafaza eden pozitivistler bu durumu bahane ederek dine ve onun söylem biçimine ağır eleştirilerde bulunmuşlardır. Viyana Çevresi filozofları, özellikle de Alfred Jules AYER, geliştirmiş olduğu “Doğrulama İlkesi“ vasıtasıyla, Din‘ i ve ileri sürdüğü bildirimleri, salt dini içerikli metinlerin kullandığı dilin, objesi ile ilgili münasebetinden dolayı yok sayma noktasına gelmiştir. Hâlbuki din de, insana ait diğer ürünler gibi, toplumun kültürüne ait bir unsurdur. Bu nedenle dini söylem de anlaşılır, inanılır ve kabul edilebilir bir söylem biçimidir. Toptancı, tek perspektifli ve kuralcı bir mantıkla reddetme girişimi objektif, benimsenebilir bir yaklaşım değildir. Böyle statükocu, sığ bakış açısını aşmak ve herhangi bir din dilini anlayabilmek için, bu din dilinin kullanıldığı toplumun kültürü içerisindeki yaşam tarzlarına, buradan da değişik kullanım paradigmalarına dolayısıyla derin gramerine müracaat etmek gerekir.
Anahtar Kelimeler