Özet Metin
Günümüzdeki teknolojik ilerlemeler ve hizmet ekonomisinin giderek önem kazanması ara eleman olarak nitelendirilen kalifiye personel gereksinimini arttırmıştır. Nitelik ve iş alanları ne olursa olsun ara elemanlar bütün organizasyonların vazgeçilmez bir parçasıdır. Organizasyonların verimliliği, üretkenliği ve devamlılığı görevlerin etkin bir biçimde yürütülmesiyle mümkündür. Bu anlamda ara elemanların yönetsel ve örgütsel alanda eğitimli olmaları gerekmektedir. Gelişen teknolojiye iletişim ve yönetim metotlarındaki gelişime ayak uyduran, iyi iletişim becerileriyle donatılmış, uyumlu takım çalışması yapabilen, problem çözme ve karar alma yeteneği olan ve sorumluluk taşıyabilen personelin yetiştirilmesinde üniversiteler bünyesinde faaliyet gösteren meslek yüksekokullarının önemi göz ardı edilemez. Bu niteliklerin tümünün okuldaki teorik derslerde kazandırılması ise hemen hemen imkânsızdır. Staj eğitiminin önemi burada ortaya çıkmaktadır. Ders programlarının önemli bir parçası olan staj faaliyetlerinin öğrencinin gerçek iş yaşamını tanıması, okulda öğrendiği teorik bilgileri gerçek yaşamda uygulaması, gerekli beceri ve deneyimleri kazanması sonuç olarak geleceğe daha güvenle bakması açısından önemi büyüktür. Bu araştırma ile yukarıdaki bilgiler ışığında meslek yüksekokullarında kayıtlı olup yaz stajlarını tamamlamış öğrencilere anket uygulaması yapılarak staj faaliyetlerinin öneminin vurgulanması amaçlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu, Staj Eğitimi
Özet Metin
İnsanlar ve davranışlar karmaşıklaştıkça, bunlarla uğraşmak tecrübe ve uzmanlık istemektedir. İşletmelerde bu uzmanlık halkla ilişkiler birimleri tarafından sergilenmektedir. Turizm verilerinin tanıtılması alanında bugüne kadar denenmiş en etkili tekniklerden birinin halkla ilişkiler olduğu bilinmektedir. Türkiye’de tanıtım amaçlı halkla ilişkiler faaliyetleri kendi arasında iki gruba ayrılmaktadır. Bunlardan biri, iç tanıtıma yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri diğeri ise, dış tanıtıma yönelik halkla ilişkiler faaliyetleridir. Tanıtıma yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri en kapsamlı haliyle Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından sürdürülmektedir. Bakanlık önceki yılın turizm gelirlerinden belli bir kısmını ayırarak tanıtım bütçesinde kullanmaktadır. Bu bütçe ile hem iç tanıtıma hem de dış tanıtıma yönelik ayrı ayrı faaliyetler yürütülmektedir. Bu çalışmamızda turizm işletmelerinden biri olan seyahat acentelerinin iç tanıtım adına yapmakla sorumlu olduğu tanıtım faaliyetlerini gerçekleştiriyor olma düzeyleri üzerinde durulmuştur. Antalya’nın Manavgat İlçesindeki A Grubu seyahat acentelerinin iç tanıtım faaliyetlerinde halkla ilişkileri kullanımları ve bu konuda düşüncelerini konu alan bir çalışma gerçekleştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Turizm, tanıtım, iç tanıtım, halkla ilişkiler, turizmde tanıtım, turizmde iç tanıtım, turizmde halkl