Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Pardus işletim sistemi
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
e-commerce, hedonic consumption, impulsive buying, cyber security, dijital transformation
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Smart factories, technology and innovation management, knowledge management, digital transformation
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
artificial intelligence, prompt engineering, hybrit intelligence, digital transformation, knowledge
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Cloud Computing
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Industry 5.0,technology and innovation management,industrial metaverse
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
sustainability, knowledge management,industry 5.0, technology and innovation management
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Endüstri 4.0,Büyük Veri,Yatay ve Dikey Entegrasyon
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Pardus işletim sistemi,dijital dönüşüm,kurum kültürü
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Kurumsal Hafıza, Bilgi Yönetimi, Dijital Kültür
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Endüstri 5.0,İşletme Çalışanları,İşletmelerde Yeşil Dönüşüm
Özet Metin
Endüstri 4.0 veya diğer adıyla dördüncü endüstri devrimi, işletmelerin ve çevresinin geçirdiği dijital dönüşümü tanımlayan sürecin genel adıdır. Bu süreçte veri ve bilgi kavramları kaldıraç etkisi oluşturmakta ve yoğun dijitalleşme ile birlikte iletişim alt yapısının hızlı değişimi örgütleri bu sürece çok hızlı bir şekilde dahil etmeye zorlamaktadır. Bu sürece dahil olamayan işletmelerin, diğer işletmeler üzerindeki rekabet avantajını yitirmesi kaçınılmazdır. Endüstri 4.0 süreci belli başlı kriterlerin sağlanması konusunda sektörlerine göre işletmeleri belli bir dönüşüme zorlamaktadır. Bu dönüşümün sağlanmasını sağlayan kriterlerin başında büyük veri kavramı gelmektedir. Büyük veri, her türlü nesneden merkezi veri depolama ünitelerine, daha formal adı ile kurumsal hafızanın depolandığı dijital ortamlara, gelen verilerin tamamına verilen genel bir isimdir. Genellikle hacminin büyüklüğünden dolayı ismine büyük veri denilmiştir. Teknolojinin hızlı gelişimi ve dördüncü endüstri devriminin de etkileri ile işletmelerin sahip oldukları kurumsal hafızaları da dönüşüme uğramaktadır. Bu dönüşüm bu çalışmada Kurumsal Hafıza 2.0 olarak isimlendirilecektir. Bu dönüşüm sayesinde işletmelerin kurumsal hafızaları Endüstri 4.0 sürecinde, sürecin ihtiyaç duyduğu bilgileri hızlı bir şekilde sunabilmektedir ve işletmelerin geçirdiği dönüşüme belki de en büyük desteği vermektedir.
Anahtar Kelimeler
Endüstri 4.0, Kurumsal Hafıza, Kurumsal Hafıza 2.0, Dijital Örtük Bilgi
Özet Metin
Bu çalışmanın temel amacını bilişim teknolojileri kullanımındaki etkinlik ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişkiyi sağlık kuruluşlarında araştırmak oluşturmaktadır.Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, bilişim sistemleri ve çalışmamızın uygulama kısmının bağımsız değişkenlerini oluşturan internet, intranet, veritabanı, bilişim donanımları ve yazılımlarından bahsedilmiştir. Ayrıca bu bölümde bilginin tanımına ve artan önemine de yer verilmiştir. Çalışmamızın ikinci bölümünde öğrenen organizasyonlar, öğrenen organizasyonların disiplinleri ve öğrenen organizasyonun öneminden bahsedilmiştir. Son olarak da bilişim teknolojilerinin örgütsel öğrenme ile ilişkisi teorik olarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise bilişim teknolojileri kullanımındaki etkinliğin organizasyonel öğrenme üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla, Kütahya ili sağlık kuruluşlarında bir uygulama yapılmıştır. Bu uygulama sonucunda anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Bu bağlamda, internet, intranet, veritabanı, bilişim donanımları ve yazımlımlar, bağımsız değişken olarak alınmış, organizasyonel öğrenme ise bağımlı değişken olarak alınmıştır. Yapılan t-testi ve anova analizlerinde cinsiyet, yaş, eğitim durumu, sağlık kurumunda çalışan personelin şu anda bulunduğu sağlık kurumundaki hizmet süresi, ve meslekte geçen toplam hizmet süresinin örgütsel öğrenme bakımından bir farklılık oluşturmadığı sonucuna varılmıştır. Yapılan çoklu regresyon analizinde internet, veritabanı, bilişim donanımları ve yazılımlarının bağımlı değişkeni % 67 oranında etkilediği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
İnternet, Bilgi, Bilgi Teknolojileri, Öğrenme, Öğrenen Organizasyonlar