DPUPortal - Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Bilgi Portalı
Kudret Armağan

Öğr. Gör. Kudret Armağan

Simav Meslek Yüksekokulu

  • Profil
  • Kişisel
  • Eğitim Bilgileri
  • ÜAK Temel Alan
  • Dersler
  • Projeler
  • Yönetilen Tezler
  • Yayınlar
  • Tasarım/ Patent/ Ödül
  • Sanatsal Faaliyetler
  • Görevler / İş Deneyimi
  • Bilgi Paylaşımlarım
  • Galeri
  • İletişim

Yayınlar

  Yıllara Göre Grafiklerim Türlere Göre Grafiklerim Kapsamına Göre Grafiklerim Endeksine Göre Grafiklerim

Kitaplar

Caner, C., Armağan, C., Yaman, E., Vatansever, K., Zorlu, K., Akçi, Y., Sezici, E. & Armağan, K. (2013). İŞLETME BECERİLERİ GRUP ÇALIŞMASI, ANKARA: YARGI YAYINEVİ

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, K., Oyur, E. & Sezici, E. (2013). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri (Güncel Konular ve Yaklaşımlar), ANKARA: YARGI YAYINEVİ

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Makaleler

Kayıkçı, P., Armağan, K. & Dal, N. E. (2019). MARKA KİMLİĞİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA:ÖZEL EĞİTİM KURUMUNDA BİR ARAŞTIRMA. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (44),375 - 403. 10.17498/kdeniz642237

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kimlik,Marka,Marka Kimliği,Eğitim,Özel eğitim kurumları

Kayıkçı, P., Armağan, K. & Dal, N. E. (2019). Mobil Alışveriş Uygulamaları Bildirimlerine Karşı Tüketici Tutumları Hakkında Bir Araştırma. İŞLETME ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 11(3),2040 - 2058. 10.20491/isarder.2019.723

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

mobil pazarlama,mobil reklam,mobil alışveriş uygulamalrı,mobil bildirimler

Kayıkçı, P., Armağan, K. & Dal, N. E. (2019). Sürdürülebilir Pazarlama:Kavramsal Bir Çalışma. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2(1),77 - 93.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Sürdürülebilirlik,Sürdürülebilir Pazarlama,Sürdürülebilir Tüketim,Sürdürülebilir Gelişme

Kıratlı, N., Kitiş, Ş., Baysal, M., Armağan, K. & Armağan, C. (2018). Application and Design of Regional Geothermal Heating System Design for Citgol Municipality. International journal of engineering ınnovation, 7(3), - .

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kitiş, Ş., Kıratlı, N., Baysal, M., Armağan, K. & Armağan, C. (2018). EFFICIENCY ANALYSIS FACTOR DETERMINATION STUDY FOR ÇİTGÖL MUNICIPALITY REGIONAL HEATING SYSTEM PROJECT WITH GEOTHERMAL ENERGY. TLAS INTERNATIONAL REFERRED JOURNAL ON SOCIAL SCIENCES, (), - .

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Baysal, M., Armağan, K., Armağan, C., Kıratlı, N. & Kitiş, Ş. (2018). Evaluation of Geothermal Energy Efficiency Factors by using Sem-pls for Citgöl Municipality. American Scientific Research Journal for Engineering, Technology, and Sciences (ASRJETS), 42(1),62 - 69.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Geothermal Energy,Energy Efficiency,Using Energy Properly

Baysal, M., Armağan, C. & Armağan, K. (2017). TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN MOBİL ÖĞRENME ALGISINI BELİRLEYİCİ FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 6(1),161 - 174.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, K., Baysal, M. & Armağan, C. (2017). Üniversitelerde Sosyal Medya Kabulu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1),380 - 386.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, K., Armağan, C., Baysal, M., Kitiş, Ş. & Kıratlı, N. (2017). Jeotermal Enerji Kullanımında Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi Çitgöl Belediyesi Örneği. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(4),8 - 15.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Enerji,Müşteri Memnuniyeti,Jeotermal Enerji

Kıratlı, N., Kitiş, Ş. & Armağan, K. (2017). Simav Sample in Automated Control of Geothermal Heating System”. American Scientific Research Journal for Engineering, Technology, and Sciences (ASRJETS), 28(1),128 - 136.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, C., Baysal, M. & Armağan, K. (2017). SAĞLIK PERSONELİNİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ VE ETKİLİ FAKTÖRLERİN ANALİZİ: KAMU HASTANESİ ÖRNEĞİ. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 3(1),387 - 396.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Demirci, M. K. & Armağan, K. (2002). Bürolarda Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi ve Olumsuz Çevresel Faktörlerin Çalışanlar Üzerindeki Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(7),179 - 192.

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Bildiriler

Armağan, K., Armağan, C., Baysal, M. & Öztekin, M. S. (2017). Sosyal Medya Kabulünü Etkileyen Faktörlerin Facebook ve Instagram Kullanıcıları Üzerine Araştırılması, III. International Multidisciplinary Congress of Eurasian - imcofe, Barcelona, 27.04.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Yapısal Eşitlik Modeli (PLS)

Armağan, C., Armağan, K., Baysal, M. & Öztekin, M. S. (2017). Sağlık ÇalıĢanlarının Mesleklerine KarĢı Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin SEM(PLS) Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Yerel Bir YaklaĢım, International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE-17), 27.04.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

TükenmiĢlik, Bireysel Özellikler, KiĢisel Tutum, Hastalara KarĢı Tutum, Mesleğe KarĢı Tutum, Yapısal

Kitiş, Ş., Armağan, C., Kıratlı, N., Armağan, K. & Baysal, M. (2018). Türkiye’deki Bazı Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Enerji Verimliliği Faktörlerinin Belirlenmesi Çalışması, International Multidisplinary congresss of EURASIA V, 24.07.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, K., Baysal, M., Kitiş, Ş., Armağan, C. & Kıratlı, N. (2018). Türkiye’de Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi, International Multidisplinary congresss of EURASIA V, 24.07.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Baysal, M., Kitiş, Ş., Armağan, C., Kıratlı, N. & Armağan, K. (2018). Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Kullanım Şartlarına Göre Değerlendirilmesi, ” International Multidisplinary congresss of EURASIA V, 24.07.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, K., Armağan, C., Kıratlı, N., Baysal, M. & Kitiş, Ş. (2018). Türkiye’de Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Sem (Pls) Yöntemi İle Değerlendirilmesi, International Multidisplinary congresss of EURASIA VI, 04.09.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Baysal, M., Armağan, K., Kitiş, Ş., Armağan, C. & Kıratlı, N. (2018). Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Kullanım Şartlarına Göre Enerji Verimliliğini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi, International Multidisplinary congresss of EURASIA VI, 04.09.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kıratlı, N., Armağan, K., Baysal, M., Kitiş, Ş. & Armağan, C. (2018). Jeotermal Enerji Verimliliğini Etkileyen Faktörlerin Smart Pls İle Değerlendirilmesi: Kütahya-Bursa-İzmir-Afyon-Balıkesir-Manisa Bölgeleri Örneği, International Multidisplinary congresss of EURASIA VI, 04.09.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Baysal, M., Armağan, C. & Armağan, K. (2017). Türkiye‘deki Öğretmenlerin Mobil Öğrenme Algısını Belirleyici Faktörler Üzerine Bir Araştırma, 8’inci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi (ICONTE-2017), 18.05.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Baysal, M., Armağan, K., Armağan, C., Kıratlı, N. & Kitiş, Ş. (2017). EVALUATION OF GEOTHERMAL ENERGYEFFICIENCY FACTORS BY USING SEM(PLS) FOR ÇİTGÖL MUNICIPALITY, INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, 19.10.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Geothermal Energy, Energy Efficiency, UsingEnergy Properly

Baysal, M., Armağan, C., Armağan, K. & Kitiş, Ş. (2017). Türkiye’de, Öğretmenlerin Mobil Öğrenme Algısını Etkileyen Faktörler, International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE-17), 27.04.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Mobil Öğrenme, Akıllı Cihaz, Öğrenme, Öğrenme Algısı

Baysal, M., Armağan, C. & Armağan, K. (2017). Türkiye‘deki Öğretmenlerin Mobil Öğrenme Algısını Belirleyici Faktörler Üzerine Bir Araştırma,, 8’inci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi (ICONTE-2017), 18.05.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, K., Armağan, C., Baysal, M., Kıratlı, N. & Kitiş, Ş. (2017). Determining The Customer satisfactory Factors Using Geothermal Energy: An Example Çitgöl Municipality, INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, 19.10.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Müşteri Memnuniyeti,Energy,Geothermal Energy,Customer Satisfaction

Kitiş, Ş., Kıratlı, N., Baysal, M., Armağan, K. & Armağan, C. (2017). EFFICIENCY ANALYSIS FACTOR DETERMINATION STUDY FOR ÇİTGÖL MUNICIPALITY REGIONAL HEATING SYSTEM PROJECT WITH GEOTHERMAL ENERGY, INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO-EURASIAN RESEARCH, 19.10.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kıratlı, N., Kitiş, Ş., Armağan, K., Armağan, C. & Baysal, M. (2017). Desing and application of the geothermal regional heating system for çitgöl municipality, ııı.ULUSLARARASI AFRO-AVRASYA ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 19.10.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, C., Armağan, K. & Baysal, M. (2017). Sağlık Personelinin Tükenmişlik Düzeyleri ve Etkili Faktörlerin Analizi: Kamu Hastanesi Örneği, 8’xxinci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, 18.05.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, K., Baysal, M. & Armağan, C. (2017). Üniversitelerde Sosyal Medya Kabulü, 8th International Congress on New Trends in Education, 18.05.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kıratlı, N., Kitiş, Ş., Baysal, M., Armağan, K. & Armağan, C. (2017). Design and Application of The Geothermal Regional Heating System for Çitgöl Municipality, İnternational Congress on Afro-Eurasian Research III, 19.10.2017

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Armağan, K. & Akgül, Y. (2016). The Mobbing and its Effects: A Study in the public institution, IX. European Conference on Social andBehavioral Sciences, 03.02.2016

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Editörlükler

Diğer Yayınlar

  
, (2019). KAYIKÇI, P , ARMAĞAN, K , DAL, N . MARKA KİMLİĞİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: ÖZEL EĞİTİM KURUMUNDA BİR ARAŞTIRMA. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi , (44) , 375-403 . DOI: 10.17498/kdeniz.642237. (2019), :

Özet Metin

Marka kavramı araştırmacılar tarafından oldukça araştırılan bir konu olduğundan bu doğrultuda marka imajı, marka denkliği, marka sadakati, marka konumlandırma ve marka kimliği gibi marka ile yakından ilgili birçok kavramın markayı nasıl geliştirdiğini açıklama ihtiyacı hissedilmiştir. Araştırma, Burdur ilindeki tek özel okul olan Burdur Bahçeşehir Koleji üzerinde yapılmıştır. Araştırmada velilerin Burdur Bahçeşehir Koleji’ne yönelik marka kimliği algısı araştırılmaya çalışılmış olup bu amaçla Türkçe’ye uyarlanmış marka kimliği ölçeği kullanılarak araştırmaya konu olan özel eğitim kurumunun marka kimlik özellikleri değerlendirilmiştir. Çalışmada online anket yöntemi kullanılmış olup, araştırma 403 velinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular SPSS 18 paket programı ile değerlendirilip sonuçlar yorumlanmıştır. Verilerin normal dağılıma uygun olduğu tespit edilmiş ve verilerin analizinde faktör analizi, güvenilirlik analizi, T-Test ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Burdur Bahçeşehir Koleji’ne yönelik velilerin algısında öne çıkan üç marka kimliği boyutu yönetim ve eğitim kadrosu, kampüs alt yapısı ve satış tutundurma çabaları ve pazarlama iletişimi faaliyetleri olarak isimlendirilmiştir. Burdur Bahçeşehir Koleji’nin algılanan marka kimliği düzeylerinin analiz sonuçlarına ve faktör boyutlarının aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerine bakıldığında üç faktörün de ortalamanın üstünde değere sahip olması ile birlikte ‘Kampüs alt yapısı ve Satış Tutundurma Çabaları’ faktörünün en yüksek düzeyde olduğu ve bu faktörü sırasıyla ‘Yönetim ve Eğitim Kadrosu’ ve ‘Pazarlama İletişimi Faaliyetleri’ faktörünün takip ettiği görülmektedir. Bu sonuçlar bağlamında, Burdur Bahçeşehir Koleji’ni açıklayan en önemli kimlik faktörünün yönetim ve eğitim kadrosunun güçlülüğü ve satış tutundurma çabalarında sergilediği güçlü tutum olduğu sonucuna varılabilir.

Anahtar Kelimeler

Kimlik, Marka, Marka Kimliği, Eğitim, Özel Eğitim Kurumları

  
, (2019). KAYIKÇI, P., ARMAĞAN, K., DAL, N. E. (2019). Mobil Alışveriş Uygulamaları Bildirimlerine Karşı Tüketici Tutumları Hakkında Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 11 (3), 2040-2058., :

Özet Metin

Amaç – Araştırmanın temel amacı, mobil alışveriş uygulamalarının bildirimlerine karşı tüketici tutumlarının ölçülmesidir. Araştırmanın bir diğer amacı ise söz konusu tüketici tutumlarının araştırmaya dahil edilen aile geliri, cinsiyet, eğitim durumu, meslek ve yaş gibi demografik faktörlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmaktır. Yöntem – Çalışmaya literatür taraması yapılarak keşifsel araştırma ile başlanmıştır. Araştırmada mobil alışveriş uygulamalarının bildirimlerine karşı tüketici tutumlarını ölçmek için MacKenzie ve Lutz (1989), Ducoffe (1996), Tsang vd., (2004) ve Ma vd., (2009) tarafından geliştirilen ölçeklerden ve Şahin ve Aytekin (2012)’nin çalışmasından yararlanılmış olup boyutlar ve ifadeler bildirimlere uyarlanarak oluşturulmuştur. Ölçek maddeleri önce faktör analizine tabi tutulmuş, sonrasında ortaya çıkan faktör boyutlarının demografik faktörlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını analiz etmek için de T-Test ve korelasyon analizi uygulanmıştır. Bulgular – Analiz sonucunda beş faktör boyutu ortaya çıkmış olup, eğlendirme, sinirlendirme, bilgilendirme, kişiselleştirme ve güvenilirlik olarak isimlendirilmiştir. Faktör analizi sonrası faktör boyutlarının aritmetik ortalama değerlerine bakıldığında mobil alışveriş uygulamaları bildirimlerine karşı tüketici tutumlarını en çok açıklayan faktör boyutunun ‘Bilgilendirme’ boyutu olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmada, eğlendirme, bilgilendirme ve güvenilirlik faktörleri ile medeni durum değişkeni, eğlendirme faktörü ile yaş ve meslek değişkenleri, sinirlendirme faktörü ile de aylık gelir değişkeni arasında anlamlı bir farklılığın olduğu diğer değişkenler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Tartışma – Tüketiciler, mobil alışveriş uygulamalarının bildirimlerinin en çok bilgilendirme özelliği ile ilgilenmektedirler. Bu bakımdan, mesajların bilgilendirme ağırlıklı olması üstelik bir de kişiselleştirilmesi ilgiyi daha fazla çekecektir. Gün içinde çok fazla maruz kaldıklarında bu durum onların sinirlenmelerine hatta uygulamayı silmeleri sonucuna kadar yol açabilir. İşletmelerin bildirim mesajı gönderme konusunda aşırıya kaçmaması gerekir. Araştırma sonucunda ayrıca bildirim mesajlarını tüketiciler eğlendirici ve güvenilir bulmadıkları için, işletmeler bildirim mesajlarında güven ve iddia konusunda abartılı mesajlar atmaktan kaçınmalıdırlar.

Anahtar Kelimeler

Mobil pazarlama, Mobil reklam, Mobil alışveriş uygulamaları, Mobil bildirimler

  
, (2019). KAYIKÇI P., ARMAĞAN K., DAL N.E., “Sürdürülebilir Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma“, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı : 1, Mayıs, 2019, :

Özet Metin

İlk defa 1982’de Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) tarafından tanımlanan sürdürülebilirlik genel olarak değerlendirildiğinde, yeryüzündeki kaynakların bizden sonraki nesiller düşünülerek verimli kullanılmasını ve gerek miktar olarak gerekse özellik olarak iyi analiz edilmesi gereken bilinçli bir yönetim sistemi olarak tanımlanabilir. Bu tanımdan hareketle sürdürülebilir pazarlama anlayışı müşteriyi merkeze alan, çevrenin korunması anlayışını benimsemiş, toplumun değer yargılarını önemseyen, uygun maliyetli, çözüm odaklı ve müşteriye değer temelli mal veya hizmet sunma yolu olarak açıklanabilir. Değişen ve gelişen çevre koşulları işletmeleri farklı pazarlama anlayışlarına yöneltmektedir. Özellikle müşterilerin bilinç düzeylerinin artması ve sorgulayan taraflarının gelişmesi sürdürülebilir pazarlama anlayışının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışma sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir tüketim konularını inceleyerek sürdürülebilir pazarlama anlayışı hakkında genel bir çerçeve çizmektedir. Bu bağlamda sürdürülebilir pazarlama literatürüne kavramsal olarak katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler

Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilir Pazarlama, Sürdürülebilir Gelişme, Sürdürülebilir Tüketim

  
, (2018). ARMAĞAN K., ARMAĞAN C., KIRATLI N., BAYSAL M., KİTİŞ Ş. (2018), “Türkiye’de Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Sem (Pls) Yöntemi İle Değerlendirilmesi“ - VI International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 4-6 September, 2018 Rome/ITALY, :

Özet Metin

Türkiye’deki jeotermal enerji bölgelerinden olan Afyon, Kütahya, Bursa, İzmir, Manisa ve Balıkesir de 852 katılımcıya yapılan anket ile müşteri memnuniyetini etkileyen faktörler SEM (PLS) yöntemi ile değerlendirilmiştir. Ülkemizde kullanılan enerji kaynaklarının sınırlı düzeyde olması jeotermal enerjiye olan ihtiyacı arttırmaktadır. Bunun için jeotermal enerji bölgelerindeki müşteri beklentileri ve memnuniyet düzeyleri önemli bir belirleyicidir. Bu çalışma ile daha önce faktörlerini belirlemiş olduğumuz müşteri memnuniyeti, SEM (PLS) yöntemi ile değerlendirmeye alınmıştır. Yaptığımız çalışmayla belirlediğimiz faktörlerin müşteri memnuniyetinin artmasında nasıl etkili olacağını tespit etmek için jeotermal enerjiyi kullananlarla yüz yüze anket yöntemiyle veriler toplanmıştır. Kullanılan ölçeğin güvenilirliğini ve iç tutarlılığını ölçmek için yaygın olarak kullanılan bir yöntem olan Cronbach Alfa esas alınmıştır. Cronbach Alfa değerleri, hizmet kabul düzeyi 0,846 ile hizmet kalitesi 0, 651 arasında değiştiği için iç tutarlılık derecesini göstermektedir. Ayrıca yakınsak geçerliliği ölçmek için Bileşik Güvenirlilik (CR. Composite Reliability) ve Ortalama Varyans (AVE. Average Variance Extracted) testleri yapılmıştır. Her bir yapı için Cronbach alfa değeri 0.70‘e eşit veya daha fazla olması durumunda ölçeğin güvenilirliği genel olarak kabul edilir. Bu çalışmamızdaki Birleşik Güvenirlilik değeri (CR) 0.823 ile 0.897 arasındadır. Ancak AVE‘nin yakınsak geçerliliğinin sağlanması için 0.50 değerini aşması gerektiği önerilmektedir. AVE değeri 0,608 ile 0,781 arasındadır. Çalışmada t-testi, faktör ve regresyon analizleri yapılmıştır.

Anahtar Kelimeler

Jeotermal Enerji, Müşteri Memnuniyeti, SEM PL

  
, (2018). BAYSAL M., ARMAĞAN K., KİTİŞ Ş., ARMAĞAN C., KIRATLI N. (2018), “Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Kullanım Şartlarına Göre Enerji Verimliliğini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi“ - VI International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 4-6 September, 2018 Rome/ITALY, :

Özet Metin

Bu çalışmada, Türkiye’de jeotermal enerji kullanım bölgelerinde enerji verimliliğini ve etkileyen faktörlerin, kullanım şartlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Enerji verimliliğinde etkili faktörler enerji kullanım bilgisi, enerjiyi doğru kullanma, fiziki ortam ve fiyat faktörleri olarak belirlenmiştir. Kullanım şartları ise bina durumu, bina yalıtım durumu, bina yaşı ve kullanım bölgesidir. Bir jeotermal ısınma sisteminde enerji verimliliğini etkileyen faktörlerin kullanım şartlarına göre farklılıklarını bilmek önemlidir. Bu amaçla, Türkiye’de İzmir, Manisa, Afyon ve Kütahya illerde jeotermal ısıtma sistemini kullanan 542 kullanıcıdan çevrim içi ve yüz yüze anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler IBM SPSS istatistik programı kullanılarak Güvenilirlik testi yapılmış, α değeri 0,888 bulunmuştur. Veri setimizin büyüklüğü 542 olduğu için her bir faktörün normal dağılıma sahip olup olmadığı anlamak için basıklık ve çarpıklık değerlerine bakılmıştır. Değereler +1,5 ile -1,5 aralığında olduğundan normal dağılım göstermektedir. Bu sebepten analizlerimizde parametrik veriler için kullanılan yöntemleri kullandık. Bu çalışma toplanan verilere uygulanmış korelasyon analizi, regresyon analizi, t testi, çok değişkenli varyans analizi içermektedir. Sonuçlar, jeotermal enerji kullanımında müşteri memnuniyeti için idari ve teorik sonuçları ortaya koymaktadır.

Anahtar Kelimeler

Jeotermal Enerji, Enerji Verimliliği, Bina yaşı, Jeotermal bölgesi

  
, (2018). KIRATLI N., ARMAĞAN K., BAYSAL M., KİTİŞ Ş., ARMAĞAN C. (2018), “Jeotermal Enerji Verimliliğini Etkileyen Faktörlerin Smart Pls İle Değerlendirilmesi: Kütahya-Bursa-İzmir-Afyon-Balıkesir-Manisa Bölgeleri Örneği“- VI International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 4-6 September, 2018 Rome/ITALY, :

Özet Metin

Kütahya, Bursa, İzmir, Afyon, Balıkesir ve Manisa bölgelerinde daha önceki çalışmamızda 542 kişiye yapılan anket sonucunda enerji kullanım bilgisi, amortisman ve kullanım, maliyet ve bakım, fiziki ortam şeklinde 4 faktör elde edilmişti. Bu çalışmada elde edilen bu faktörlerin Smart PLS yöntemi ile değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Amortisman ve kullanım faktörüne bağlı 3 soru, maliyet ve bakım faktörüne bağlı 3 soru, fiziki ortama bağlı 2 soru ve enerji kullanım bilgisine bağlı 4 soru olacak şekilde bir model geliştirilmiştir. Bu değerlendirme aşamasında güvenilirlik ve iç tutarlılık için her bir faktörün, AVE (AverageVarianceExtracted) değerlerine ve CR (CompositeReliability) değerlerine bakılmıştır. Cronbach Alpha değerleri en düşük fiziki ortam için 0,773 iken en yüksek 0,900 ile enerji kullanım bilgisi olmuştur. CR değerleri 0,856 ile 0,931 arasında değişmektedir. AVE değerleri ise minimum 0,667, maximum 0,815 değerlerini görmüştür. Bu sebeple güvenilir ve iç tutarlılığı olan bir anket çalışması olmuştur. PLS modeli oluşturulmuş, total effect değerleri ve model analiz sonuçları incelendiğinde 4 hipotezinde 3 yıldızlı olarak desteklendiği görülmüştür. Sonuç olarak amortismanın enerji kullanım bilgisi ve verimliliği, maliyet ve bakımın enerji kullanım bilgisi ve verimliliği, enerji kullanım bilgisinin verimliliği, fiziki ortamın enerji kullanım bilgisi ve verimliliği pozitif yönde etkilediği görülmüştür.

Anahtar Kelimeler

Jeotermal Enerji, Enerji Verimliliği, Smart PLSı, Cronbach Alpha

  
, (2018). ARMAĞAN K., BAYSAL M., KİTİŞ Ş., ARMAĞAN C., KIRATLI N. (2018), “Türkiye’de Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi“ - V International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 24-26 July, 2018 Barcelona/SPAIN, :

Özet Metin

Genel olarak değerlendirildiğinde enerji kaynaklarının sınırlı düzeyde olması ve her geçen gün azalmaya başladığı gerçeği herkesin kabul ettiği bir sorun olarak bugün tüm dünyada çözüm bulunması gereken bir sorundur. Yapılan birçok araştırma yenilenebilir enerji kaynaklarına ilgiyi arttırmış ve dünyanın birçok bölgesinde kullanılmasını teşvik etmiştir. Türkiye’deki jeotermal enerji alanları değerlendirildiğinde, Afyon bölgesi, Kütahya bölgesi, İzmir bölgesi ve Manisa bölgesi zengin enerji kaynakları ile ön plana çıkmaktadır. Bu bölgelerde binlerce konut ve işyeri jeotermal enerji ile ısıtılmaktadır. Bu bölgelerde ayrıca jeotermal enerjiyle seralar ısıtılarak sebze üretimi yapılmaktadır. Bunun yanında elektrik üretimi içinde bazı bölgelerde jeotermal enerjiden faydalanılmaktadır. Yapılan bu çalışma tüketicilerin jeotermal enerji kullanımı ile ilgili memnuniyet düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Disiplinler arası bir çalışma alanı olan jeotermal enerji uygulamalarında literatürde pek çok çalışma olmasına rağmen jeotermal enerji kullananların müşteri memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmalar çok azdır. Bu amaçla Türkiye’de, Afyon bölgesi, Kütahya bölgesi, İzmir bölgesi ve Manisa bölgesi sınırları içerisinde jeotermal hizmetinden faydalanan 856 abone ile yüz yüze anket yolu veri toplanmıştır. Toplanan veriler IBM SPSS Statistics Versiyon24 kullanarak güvenilirlik analizine tabi tutulmuş ve Cronbach‘s Alpha değeri 0,825 çıkmıştır. Ölçeğin faktör analizine uygun olup olmadığını anlamak için Kaiser-Meyer-Orkin testi yapılıp KMO değeri % 85 bulunmuştur. Bu da ölçeğin faktör analizine uygun olduğunu göstermektedir. Yapılan faktör analizinde ölçekten 4 adet faktör bulunduğu tespit edilmiş, tespit edilen faktörler ölçeğin varyansının % 60’nı yansıtmaktadır. Bu sonuçlar çalışmanın geçerliliğini ve güvenilirliğin istatistiksel olarak ispat etmektedir. Bulgular jeotermal enerji kullanımında müşteri memnuniyetini etkileyen faktörleri ifade etmektedir.

Anahtar Kelimeler

Enerji, Jeotermal Enerji, Müşteri Memnuniyeti

  
, (2018). BAYSAL M., KİTİŞ Ş., ARMAĞAN C., KIRATLI N., ARMAĞAN K. (2018),“Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Kullanım Şartlarına Göre Değerlendirilmesi“, -V International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 24-26 July, 2018 Barcelona/SPAIN,, :

Özet Metin

Bu çalışmada, Türkiye’de jeotermal enerji kullanım bölgelerinde müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin, kullanım şartlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Müşteri memnuniyetinde etkili faktörler hizmet kabul düzeyi, hizmet şartları, hizmet kalitesi, hizmet bedeli faktörleridir. Kullanım şartları ise bina durumu, bina yalıtım durumu, bina yaşı ve kullanım bölgesidir. Bir jeotermal ısınma sisteminde müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin kullanım şartlarına göre farklılıklarını bilmek önemlidir. Bu amaçla, Türkiye’de İzmir, Manisa, Afyon ve Kütahya illerinde jeotermal ısıtma sistemini kullanan 856 kullanıcıdan çevrim içi ve yüz yüze anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler IBM SPSS istatistik programı kullanılarak güvenilirlik testi yapılmış, α değeri 0,825 bulunmuştur. Veri setimizin büyüklüğü 856 olduğu için her bir faktörün normal dağılıma sahip olup olmadığına, basıklık ve çarpıklık değerlerine bakılmıştır. Değerler +1,5 ile -1,5 aralığında olduğundan normal dağılım göstermektedir. Bu sebepten analizlerimizde parametrik veriler için kullanılan yöntemleri kullandık. Bu çalışma, toplanan verilere uygulanmış korelasyon analizi, regresyon analizi, t testi, çok değişkenli varyans analizi içermektedir. Sonuçlar, jeotermal enerji kullanımında müşteri memnuniyeti için idari ve teorik sonuçları ortaya koymaktadır.

Anahtar Kelimeler

Jeotermal Enerji, Müşteri Memnuniyeti, Bina yaşı, Jeotermal bölgesi.

  
, (2017). KİTİŞ Ş., ARMAĞAN C., KIRATLI N., ARMAĞAN K., BAYSAL M. (2018),“Türkiye’deki Bazı Jeotermal Enerji Kullanım Bölgelerinde Enerji Verimliliği Faktörlerinin Belirlenmesi Çalışması“, - V International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 24-26 July, 2018 Barcelona/SPAIN, :

Özet Metin

Türkiye’deki jeotermal enerji alanları incelendiğinde, Afyon bölgesi, Kütahya bölgesi, İzmir bölgesi ve Manisa bölgesinin hem enerji kaynakları açısından hem de bu kaynakların kullanımı açısından ön plana çıktığı görülmektedir. Bu çalışmada Kütahya, Bursa, İzmir, Afyon, Balıkesir ve Manisa bölgelerinde jeotermal enerjinin verimli kullanılıp kullanılmadığının belirlenmesine yönelik anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Jeotermal enerji 180 0C ile kuru buz üretimi, 120 0C-900C arası ile elektrik üretimi, 80 0C-40 0C arası ile kent ve sera ısıtması gibi pek çok kullanım alanına sahiptir. Yapılan bu anket kent ısıtması ve verimliliği üzerine yapılmış bir çalışmadır. Anket likert tipte hazırlanmış 19 soru, 4 adet demografik soru ve 4 adet de genel soruyu kapsamaktadır. Toplamda 542 kişiye Google forms üzerinden ve yüzyüze anket yoluyla ulaşılmıştır. Bu 19 soru öngörülen 4 temel başlık altına toplanmıştır. Bunlar enerji kullanım bilgisi başlığında 5 soru, enerjiyi doğru kullanma başlığında 5 soru, fiziki ortam başlığında 4 soru, fiyat başlığında 5 soru şeklindedir. 542 kişiden toplanan sonuçlar IBM SPSS Statistics Versiyon24 ile değerlendirilmiş Cronbach‘s Alpha değeri 0,843 olarak elde edilmiştir. Ankete katılanların %33,2’si İzmir bölgesi, %20,7’si Kütahya bölgesi, %17,7’si Afyon bölgesinde jeotermal enerji kaynaklarından faydalanmaktadır. Ölçeğin faktör analizine uygun olup olmadığını anlamak için Kaiser-Meyer-Orkin testi yapılıp KMO değeri % 87 bulunmuştur. Bu da ölçeğin faktör analizine uygun olduğunu göstermektedir. Ayrıca bu çalışmada enerji verimliliğinin belirlenebilmesi için Inter-Item Correlation Matrix, Total Variance Explained, Rotated Component Matrix, değerlendirilmeleri de yapılmıştır.

Anahtar Kelimeler

Enerji, Jeotermal Enerji, Enerji Verimliliği

  
, (2017). ARMAĞAN C., ARMAĞAN K., BAYSAL M., ÖZTEKİN M.S., Sağlık Çalışanlarının Mesleklerine Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin SEM (PLS) Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Yerel Bir Yaklaşım- International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE-17), Oral Presentation, Barcelona,27-30 April, 2017, :

Özet Metin

Günümüz çalışma yaşantısında işĢgörenlerin iş sağlığını olumsuz yönde etkileyen düşük iş doyumu ve yüksek tükenmişlik düzeyleri, işgörenlerin mesleklerine karşı sergiledikleri tutumları etkilemektedir. İş doyumu, işgörenin yaptığı işin, beklentilerini karşılama düzeyidir ve örgüt verimliliğini arttıran önemli bir kavramdır. Tükenmişlik ise Duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarısızlık hissi olarak üç alt gruba ayrılır ve çalışanın verimliliğinde en az iş doyumu kadar etkili bir faktördür. İşgörenler çalışma yaşamında zorluklarla sürekli mücadele içindedirler. Özellikle sağlık çalışanları, yaptıkları işin doğası gereği sürekli olarak olumsuz durumlar (hastalık, ağrı, ölüm, muhtaçlık) yaşayan bireyler ile muhatap olarak bu kişilere destekleyici bakım hizmeti vermektedirler. Düşük iş doyumu ve tükenmişlik riski sağlık çalışanlarının mesleği ifa ederken sergiledikleri tutumları doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmada, Tükenmişlik baz alınarak bireysel özellikler, kişisel tutum ve hastalara karşı tutum faktörlerinin mesleğe karşı tutuma olan etkileri araştırılmıştır. Yanıtlayan 250 sağlık çalışanından toplanan veriler kısmi en küçük kareler Yapısal eşitlik modelleme (PLS) yaklaşımını kullanarak test edilmiştir. Bu çalışma yüz yüze bir ankete uygulanmış t testi, faktör ve regresyon analizleri içermektedir. Sonuçlar, bireysel özellikler, kişisel tutum ve hastalara karşı tutum faktörlerinin mesleğe karşı tutumu olumlu etkilediğini için idari ve teorik sonuçlar ortaya koymaktadır.

Anahtar Kelimeler

Tükenmişlik, Bireysel Özellikler, Kişisel Tutum, Hastalara Karşı Tutum, Mesleğe Karşı Tutum

  
, (2017). ARMAĞAN K., ARMAĞAN C., BAYSAL M., KIRATLI N., KİTİŞ Ş., “Determining The Customer satisfactory Factors Using Geothermal Energy: An Example Çitgöl Municipality “, International Congress On Afro - Eurasian Research III October 19-21, 2017 / İstanbul, :

Özet Metin

The fact that energy resources are limited and that they are starting to run out is a global problem that needs to be solved all over the world today. Solution-oriented approaches have increased the orientation to renewable energy sources and have made their use attractive all over the world. Considering the geothermal energy reserves in Turkey, Kütahya region is in the foreground with rich energy resources in this sense. Kütahya province, Simav district, Çitgöl municipality, Naşa municipality are regions where geothermal energy is used. Çitgöl Municipality has been using geothermal energy only for tourism purposes until 2017, but by 2017 this energy has been spent with the purpose of heating and the District Heating System Project. This study was conducted to determine the level of satisfaction’s effective factors related to consumers‘ use of geothermal energy. Although there are many studies in the literature about geothermal energy applications, which are an interdisciplinary study area, there are not enough studies to measure customer satisfaction using geothermal energy. For this purpose, a total of 85 subscribers receiving geothermal service within the boundaries of Çitgöl municipality in Kütahya and Kütahya provinces collected questionnaire survey data. Data collected were subjected to reliability analysis using IBM SPSS Statistics Version 24 and Cronbach‘s Alpha value was 0,713. The Kaiser-Meyer-Orkin test was performed to determine if the scale was appropriate for factor analysis and the BMD value was found to be 58%. This suggests that the scale is appropriate for factor analysis. Factor analysis revealed that there were 5 factors in the scale, and the factors detected reflected 74% of the variance of the scale. The identified factors are: received service quality, service conditions, received service cost, customer service satisfaction, service presentation competence. These results statistically validate the validity and reliability of the study. The findings indicate the factors affecting customer satisfaction in the use of geothermal energy.

Anahtar Kelimeler

Energy, Geothermal Energy, Customer Satisfaction

  
, (2017). BAYSAL M., ARMAĞAN K., ARMAĞAN C., KIRATLI N., KİTİŞ Ş., “Evaluation Of Geothermal Energy Efficiency Factors By Using SEM (PLS) For Çitgöl Municipality “, International Congress On Afro - Eurasian Research III October 19-21, 2017 / İstanbul, :

Özet Metin

The fact that the global scale of energy resources is limited and the fact that they start to run out has increased the tendency towards renewable energy sources and has encouraged its use. One of the renewable energy sources is geothermal energy. In Turkey geography, Kütahya region is one of the rich regions in terms of geothermal energy. Simav district, Çitgöl municipality, Naşa municipality Kütahya province is the area using geothermal energy. While Çitgöl Municipality is using geothermal energy only for thermal springs until 2017, it started to use this energy for heating purposes in 2017. Regional heating system project has been commissioned in Çitgöl Municipality. As a result of our work in the context of energy efficient use of consumers We identified energy efficiency, energy use, energy use information and physical environment factors. A face-toface survey has been conducted in order to understand how effective the factors we determine are in increasing energy efficiency. Data collected from this questionnaire were tested using the partial least squares structural equation modeling (Smart PLS) approach. A common method to measure the reliability and internal consistency of the scale was Cronbach alfa. The Cronbach alpha values show the degree of internal consistency because it changes from 0,625 for energy efficiency to 0,889 for physical environment.Composite Reliability (CR) and Average Variance Extracted (AVE) tests were conducted to measure convergent validity. If the Cronbach alpha value for each structure is equal to or greater than 0.70, the reliability of the scale is generally accepted. CR value is between 0.841 and 0.944. However, it is recommended that the AVE must exceed 0.50 to ensure convergent validity. The value of Ave was between 0,579 and 0,894.This study consists of t-test, factor and regression analysis. The results show administrative, theoretical and practical results for efficient use of the energies.

Anahtar Kelimeler

Geothermal Energy, Energy Efficiency, Using Energy Properly

  
, (2017). KIRATLI N., KİTİŞ Ş., BAYSAL M., ARMAĞAN K., ARMAĞAN C., “Design And Application Of The Geothermal Regional Heating System For Çitgöl Municipality“, International Congress On Afro - Eurasian Research III October 19-21, 2017 / İstanbul, :

Özet Metin

The rapid increase in energy demand has led to the search for new sources of energy, beyond traditional sources. Today, much of its energy needs are met by fossil-based energy products, and the reduction of existing fossil energy sources. Geothermal energy is also a source of renewable and environmentally friendly energy among these sources. For this purpose, especially district heating systems are multi-decision centered, costly, non-repeatable projects. Geothermal energy and district heating are studies that affect a large part of society in a socially, economically and environmentally. In this study project design and application of the district heating system with geothermal energy of Çitgöl municipality of Simav district of Kütahya province was carried out. Firstly, project management was emphasized and a modern equal road system geothermal district heating project was developed. The geothermal resource is about 1800 m away from the city. The distance between the geothermal source and the heat center is 110 m, the thermal water taken from the well is brought to the heat center and the conditioned hot water is circulated in the main line between the heat center and the town and the islands formed. The water temperature obtained from the wastewater is 86 0C and the production is 37 lt/s. An equal road system was used in the city project. The main advantage of this system is that variable temperature and variable flow rate can be adjusted, in other words pressure balance can be done. The disadvantage of this system is that the initial investment cost is high. With this study, it was ensured that the whole of Çitgöl municipality with about 4000 inhabitants was heated by geothermal energy.

Anahtar Kelimeler

Geothermal Energy, Çitgöl Municipality, Regional Heating System

  
, (2017). KİTİŞ Ş., KIRATLI N., BAYSAL M., ARMAĞAN K., ARMAĞAN C.,“Efficiency Analysis Factor Determination Study For Çitgöl Municipality Regional Heating System Project With Geothermal Energy“, International Congress On Afro - Eurasian Research III October 19-21, 2017 / İstanbul, :

Özet Metin

A major part of energy requirement is provided by fossil-based energy product today. New and renewable energy resources are came up because of decrease in current consumable fossil energy resources and environmental problems resulted from some resources. Among these resources, geothermal energy is the only energy resource that is environment friendly and is used without foreigndependent. Turkey is among lucky countries with regards to geothermal energy and it takes third places in the ranking of renewable energy sources and their usage. Turkey takes first rank in Europe with detected 170 geothermal areas and around totally 1000 hot and mineral water that lower temperature limit is accepted as 20 0C. For this reason, a district heating system project with geothermal energy was carried out in Çitgöl Municipality of Simav District of Kütahya province with a population of approximately 4000. In this study, a survey on the energy efficiency of this project was carried out at Çitgöl Municipality. This questionnaire contains 30 questions in total. This questionnaire was prepared in a 5-point likert type and the results were evaluated by the IBM SPSS Statistics Version24 program. In the SPSS analysis, the cronbach alpha value reached 0.812 and a very reliable level was obtained. In addition, the data of the Eigenvalue table were examined and 4 significant factors were determined. These factors are: energy efficiency, energy use, energy use information and physical environment factors. For these 4 significant factors, a line graph was examined in the dataset and it was observed that the slope between factor 4 and factor 5 disappeared significantly. These factors account for 60,815% of the total variance. This survey will then be applied to 500 people in Çitgöl municipality and a PLS study will be conducted based on 4 factors and hypotheses determined.

Anahtar Kelimeler

Geothermal Energy, Çitgöl Municipality, Factor Determination

  
, (2017). ARMAĞAN K., ARMAĞAN C., BAYSAL M., ÖZTEKİN M.S., Sosyal Medya Kabulünü Etkileyen Faktörlerin Facebook ve Instagram Kullanıcıları Üzerine Araştırılması, III. International Multidisciplinary Congress of Eurasian - IV. Imcofe, Barcelona, Spain, 2017 (p. 499-505) , :

Özet Metin

In recent years, the internet has served humanity as the most important means of bringing communication to the highest level throughout human history. Social media, which has become an integral part of our everyday life thanks to the Internet, is getting more and more important. These user-based social media environments are important in bringing the masses together and increasing the interaction between masses. With this aspect, social media plays an important role in socialization today. Using internet and social networks, users are able to discover new communication opportunities and share their thoughts and work with other people without much effort. Social networks, social media, and all the tools used in this area create environments where users create a virtual world and reinforce personal communication. This study was conducted to compare the attitudes of facebook and instagram users to social media. The research was conducted on 125 facebook and 143 instagram users living in Turkey. Data collected from 268 participants were tested using partial least squares Structural Equation Modeling (PLS) approach. This study includes T-test, Factor and Regression analyzes applied to an online questionnaire. The results show the theoretical results for social media creators and show that facebook and instagram users have a significant influence between perceived ease of use and perceived benefit. Perceived ease of use indicates a marked effect on perceived benefit and subjective norm attitude. There is a marked effect on the intention to use attitude.

Anahtar Kelimeler

Social Media, Facebook, Instagram, Ease of Use, Adoption of Technology, Structural Equation Modeling

  
, (2017). BAYSAL M., ARMAĞAN C., ARMAĞAN K., KİTİŞ Ş., Factors Affecting Teachers‘ Mobile Learning Perception in Turkey, International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE),Barcelona, Spain, 27-30 April, 2017, :

Özet Metin

Bu araştırma Türkiye‟deki öğretmenlerin eğitimde mobil öğrenmeye başlamaya hazır olduklarını belirlemek için mobil öğrenmedeki algılarını etkileyen faktörleri araştırmıştır. Mobil öğrenme, öğrenicilerin her yerde ve her zaman, kablosuz akıllı cihazların her türünü kullanarak öğrenme materyali almalarını sağlayan bir öğrenme modeli türüdür. Akıllı cihazların yaygınlaşması eğitim ve öğretimde mobil öğrenmeyi öne çıkarmaktadır. Bir mobil öğrenme sistemini tasarlamadan ve uygulamaya başlamadan önce, gelecekteki kullanıcıların mobil öğrenmeye yönelik algılarını saptamak önemlidir çünkü algıları, sistemi kullanma istekliliklerini ve hazır olmalarını etkileyecektir. Bu amaçla Türkiye‟de farklı illerde görev yapan 105 ortaöğrenim öğretmeni ile çevrim içi anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Yanıtlayan 105 kişiden toplanan veriler kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modelleme (PLS) yaklaşımı kullanılarak test edilmiştir. Bu çalışma online bir ankete uygulanmış t-testi, faktör ve regresyon analizlerini içermektedir. Sonuçlar, mobil öğrenme algısı için idari ve teorik sonuçları ortaya koymaktadır. Bu çalışma daha sonra Türkiye genelinde uygulanarak SEM ve Yapay Zekâ tekniği ile değerlendirilecektir.

Anahtar Kelimeler

Mobile Learning, Smart Device, Learning, Learning Perception

  
, (2017). BAYSAL M., ARMAĞAN C., ARMAĞAN K., A Research On The Determinants Of The Mobile Learning Perceptions Of Teachers In Turkey, Journal of Research in Education and Teaching Cilt:6 Özel Sayı:1 Makale No: 15 ISSN: 2146-9199, Haziran, 2017, :

Özet Metin

Mobile learning is a type of learning model that allows learners to receive learning materials everywhere, every time, using every kind of wireless smart devices. The widespread use of intelligent devices emphasizes mobile learning in education and training. This research explored the factors that affect the perceptions of mobile learning in order to determine that teachers in Turkey are ready to start learning mobile in education. Prior to designing and implementing a mobile learning system, it is important to identify future mobile users‘ perceptions of mobile learning because perceptions will influence their willingness and willingness to use the system. For this purpose, data were gathered by online questionnaire method with 105 secondary education teachers working in different cities in Turkey. The collected data from 104 respondents were subjected to reliability analysis using IBM SPSS Statistics Version 24 and Cronbach‘s Alpha value was 0.778. In the factor analysis, it was seen that the questionnaires were collected under 5 factors. This suggests that the survey is reliable and understandable. This study will be applied to 1000 people in Turkey and evaluated by SEM and Artificial Intelligence technique.

Anahtar Kelimeler

Emotional Exhaustion, Depersonalization, Occupational - Personal Achievement.

  
, (2017). ARMAĞAN C., BAYSAL M., ARMAĞAN K., Health Staff Burnout Levels And Effective Factors Analysis: Example Of A Public Hospital, Journal of Research in Education and Teaching, Cilt:6 Özel Sayı:1 Makale No: 33 ISSN: 2146-9199, Haziran, 2017, :

Özet Metin

Burnout is an important concept that threatens all professionals and service providers in the world today. Especially, it is known that the health personnel who have to serve to the persons who are in need of medical treatment due to the condition of the patient, the need and the situation they are constantly experiencing, have more burnout syndrome than the other members of the profession. In addition to the emotional exhaustion of health workers, the level of exhaustion experienced negatively affects the quality of the service by reducing the desensitization of the profession and the illnesses they serve and the level of personal and professional achievement. When it comes to human health and life, it is expected that the dimensions of the burnout in the health sector will have more serious consequences. For this purpose, a questionnaire survey was collected with 250 personnel of a public hospital in Kütahya, Turkey. Data collected were subjected to reliability analysis using IBM SPSS Statistics Version 24 and Cronbach‘s Alpha value was 0.760. In the factor analysis, it was seen that the questionnaires were collected under 5 factors. This suggests that the survey is reliable and understandable.

Anahtar Kelimeler

Emotional Exhaustion, Desensitization, Occupational - Personal Failure

  
, (2017). ARMAĞAN K., BAYSAL M., ARMAĞAN C., Üniversitelerde Sosyal Medya Kabulü, Journal of Research in Education and Teaching, Cilt:6, Özel Sayı:1, Makale No: 32, ISSN: 2146-9199, Haziran, 2017, :

Özet Metin

Communication, which has been existed throughout the history of mankind, has gained a new dimension in recent years. This new dimension of the internet. The social media which is in our daily lives in company with internet has been more noticeable with every passing day. In addition to being a user-based environment, social media is also an important tool since it brings people together and increase interaction between them. Institutions and organizations are trying to reach their target audiences and transmit their messages through social media. Consequently, social media, which is associated with mass media plays a major role in socializing people. Thanks to internet and social networks, people have discovered and begun to use new communication opportunities. Social networks create opportunities for people to share their thoughts Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Haziran 2017 Cilt:6 Özel Sayı:1 Makale No: 32 ISSN: 2146-9199 381 and works, and offer a media, which is based on sharing and discussion. Social networks, Social media, , blogs and microblogs target the audience and are used to establish communication based on web applications electoronic media television, radio broadcasts are stimulation applicators that makes the individual reel the creation of virtual world stimulation, create strong interpersonal communication environments. This study has been conducted in order to examine the attitudes of university students towards social media. The study was conducted upon 304 students in Turkey. The SMAS (Social Media Attitude Scale) total points obtained from the sample group and points gathered from subscales were compared with regards to demographic variables. The results show that perceived ease of use has significant impact on perceived usefulness. Perceived ease of use, perceived usefulness and subjektif norm have significant impact on attitude. Attitude has significant impact on intention of use.

Anahtar Kelimeler

Sosyal medya, İletişim, Sosyal Medya Kabulü, Medya Kabulü.

  
, (2017). ARMAĞAN C., ARMAĞAN K., BAYSAL M., Analysis of Burnout Levels and Effective Factors of Health Personnel: Public Hospital Example, 9th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 May, Antalya, 2017, :

Özet Metin

Tükenmişlik, hizmetin ön planda olduğu meslek gruplarını içeren sektörlerde oldukça sıklıkla görülebilen bir sendromdur. Tükenmişlik sendromu bilgi çağının önemli sorunlarından birisidir. Günümüzde iş sağlığını olumsuz yönde etkileyen düşük iş doyumu ve yüksek tükenmişlik düzeyleri, farklı mesleklerden çok sayıda çalışanı tehdit etmektedir. Tükenmişlik kavramı genel olarak düşünüldüğünde mesleği icra edenlerin artık mesleği yerine getirmek istememesi ve amacından kopması, hizmet götürdüğü insanların memnuniyetini önemsememesi ve kendisini aşırı strese sokması olarak tanımlanmaktadır. Tükenmişlik sendromu duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı olmak üzere üç temel boyuttan oluşmakta ve bu boyutlar tükenmişliği yaşayan bireyin hayatında gerçekleşen değişimleri ifade etmektedir. Bu çalışmada, Sağlık Bakanlığı’na bağlı hizmet veren Kütahya ilindeki bir kamu hastanesinde görev yapan 250 sağlık çalışanının tükenmişlik düzeyleri, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslek, medeni durum, Kurum içi Memnuniyet, çocuk sahibi olma, aylık gelir durumu, çalışma süresi ve hizmet verdikleri bölümden memnuniyet değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmada ölçüm aracı olarak “Maslach Tükenmişlik Envanteri” kullanılmış, elde edilen verilerin değerlendirilmesinde alt boyutlar arası korelasyonlar araştırılmış ve değişkenler yönünden farklılaşmalar tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Tükenmişlik alt boyutları ile demografik faktörler açısından yapılan karşılaştırmalarda cinsiyet, yaş, eğitim, meslek ve gelir gibi demografik değişkenlerin yanı sıra iş yükü, hizmet süresi gibi mesleğe yönelik değişkenlerin etkilerinin önemli olduğu ortaya çıkmaktadır.

Anahtar Kelimeler

Tükenmişlik, Maslach Tükenmişlik Envanteri, Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma, Kişisel Başarı Hissi.

  
, (2017). ARMAĞAN K., BAYSAL M., ARMAĞAN C., Social Media Acceptance at Universities, 8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Mayıs, Antalya, 2017, :

Özet Metin

İnsanlık tarihi boyunca var olan iletişim internet ile son yıllarda yeni bir boyut kazanmıştır. İnternet‘in beraberinde gündelik hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelen sosyal medya her geçen gün önemini daha çok hissettirmektedir. Sosyal medya olarak kullandığımız bu ortamlar, kullanıcı tabanlı olmasının yanında kitleleri ve insanları bir araya getirmesi ve aralarındaki etkileşimi arttırması bakımından da önem taşımaktadır. Dolayısıyla kitle iletişim araçlarıyla birlikte ele aldığımız sosyal medya toplumsallaştırma da önemli rol oynamaktadır. İnsanlar internet ve sosyal ağlar sayesinde yeni iletişim fırsatları keşfetmişler ve kullanmaya başlamışlardır. Sosyal ağlar insanlara, düşüncelerini ve eserlerini paylaşacakları imkanlar yaratmakta, paylaşım ve tartışmanın esas olduğu bir medya sunmaktadır. Sosyal ağlar, sosyal medya, bloglar ve microbloglar, hedef kitle ile iletişimi kurmak için yararlanılan web tabanlı uygulamalar, elektronik ortamdaki televizyon, radyo yayınları bireyin kendini içinde bulduğu ya da hissettiği sanal alemlerin yaratıldığı simülasyon uygulamaları, kişiler arası iletişimi güçlü kılan ortamları doğurmaktadır. Bu çalışma öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Türkiye’de öğrenim gören 301 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubundan elde edilen SMTÖ (Sosyal Medya Tutum Ölçeği) toplam puanları ve alt boyutlardan alınan puanlar demografik değişkenlere göre karşılaştırılmıştır. Sonuçlar algılanan kullanım kolaylığı ile algılanan fayda arasında önemli bir etkinin olduğunu göstermektedir. Algılanan kullanım kolaylığı, algılanan fayda ve subjektif normun tutum üzerinde önemli bir etkinin olduğunu göstermektedir. Tutumun kullanma niyeti üzerinde önemli etkisi bulunmaktadır.

Anahtar Kelimeler

Social Media, Communication, Social Media Acceptance, Media Acceptance

  
, (2016). ARMAĞAN K. ve AKGÜL Y., The Mobbing and its Effects: A Study in the public institution, IX. ECSBS – Paris, France, February 3-6, 2016., :

Özet Metin

Psychologic pressures between employees called “psychologic terror in organizations” is observed and discouraged the employees. Mobbing is a multi dimentional, multi disciplined and a complex subject which exists in labor environment from the very beginning but it is ignored by everybody who takes place in this process due to human nature. Everybody with no difference in culture and in sex can be subject to mobbing which has very serious results. For researchers, mobbing is emotional attacks for exhaust the employees. Mobbing is an important term revealing the stress and decreasing the emloyees productivity. Studies shows in Turkey, mobbing events in all organizations especially in public sector cause succesful and with high work performance employees exposing emotional extinguish. It creates several negative results such as decrease of job satisfaction, increase of employee turnover rate, and even decrease of service quality. For this reason, it may useful making punishment arrangements about mobbing. In this study, employees in public institutions in Kütahya/Simav was questioned weither there is mobbing in this sector, which mobbing sources and its results are asserted.

Anahtar Kelimeler

Mobbing, Business, Psychologic terror

  
, (2012). DEMİRCİ K., ARMAĞAN K., Bürolarda Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi ve Olumsuz Çevresel Faktörlerin Çalışanlar Üzerindeki Etkisi, DPÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Aralık 2002, :

Özet Metin

Kurumlarda özellikle hizmet gereksinimlerinin karşılandığı bürolar, fiziksel ortamın düzenlenmesi verimlilik açısından önem kazanmaktadır. Fiziksel çevrenin kalitesi arttıkça çalışanların daha istekli olarak işe yöneldikleri, iş başarısının arttığı ve işlerin amaçlar doğrultusunda mobilize olmaktadır. Bu çalışmada, konu teorik boyutta değerlendirilip, bürolarda fiziksel çevre ortamının temel boyutları üzerinde durularak, olumsuz çevre faktörlerinin çalışanların verimlilikleri üzerindeki etkileri ortaya konulmaya çalışılacaktır.

Anahtar Kelimeler

Büro, Verimlilik, Ergonomi, Çevre

DPU

T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

DPUPortal Platformu

DPUPortal Nedir?

DPUPortal, Üniversitemiz ailesine mensup akademik ve idari tüm personelimizin kişisel bilgilerinin yer aldığı bir sistemidir.

Ayrıca değerli akademisyenlerimizin alanları ile ilgili güncel akademik yazılarına ulaşabileceğiniz önemli bir akademik kaynaktır.

Hızlı Erişimler

  • Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
  • Merkez Kütüphane
  • Öğrenci Bilgi Sistemi
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Uygulamalar

DPUMobil uygulamasını telefonunuza kurarak üniversitemiz hakkındaki herşeye cep telefonunuzdan ulaşabilirsiniz.

AppStore Android
© 2016 T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi - Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Tüm hakları saklıdır.
  • Kullanım Koşulları