Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Hizmetkar liderlik,Presentizm,Frigya
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Örgütün bir ya da daha fazla yükümlülüğü yerine getirmemesi veya sözünü tutmaması olarak ifade edilen psikolojik sözleşme ihlali, çalışanların performanslarına etki eden unsurlardan biri olduğu bilinmektedir. Psikolojik sözleşme ihlali, hizmet sunulan otel işletmeleri açısından da önemli bir konu olmaktadır. Araştırma ile beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanlarının psikolojik sözleşme ihlali düzeylerini belirlemek ve bireysel işletmeye ait özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Psikolojik sözleşme ihlaline ilişkin ilgili literatür taraması yapılmış olup, uygulamalı bir nitelik taşıyan bu araştırmada anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Afyonkarahisar ilinde bulunan beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanları oluşturmakta olup araştırma 421 çalışan ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, çalışanların psikolojik sözleşme ihlaline ilişkin genel algı düzeylerinin orta düzeyin altında olduğu görülmüştür. Çalışanlarının psikolojik sözleşme ihlali algı düzeylerinin çalıştıkları departmanlara, turizm sektöründe çalışma sürelerine ve bulundukları oteldeki çalışma süresine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Psikolojik sözleşme ihlali, Beş yıldızlı oteller, Afyonkarahisar
Özet Metin
Bu araştırma, otel çalışanlarının presenteeism düzeylerini belirlemeyi ve demografik özelliklere göre farklılıklar olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Frigya Bölgesi kapsamında faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde 692 çalışana anket uygulanmıştır. Anket uygulaması sonucunda, elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, MannWhitney U ve Kruskal-Wallis H analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Frigya bölgesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerindeki çalışanların presenteeism düzeylerinin ortalamanın altında olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, örneklem kapsamında yer alan çalışanların presenteeism düzeylerinin bazı demografik değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Presenteeism, Frigya bölgesi, Otel işletmeleri.
Özet Metin
Bu araştırmanın amacı Uşak ili Ulubey ilçesinde yaşayan yerel halkın turizme bakış açısını ve tutumlarını saptamaktır. Araştırmada ayrıca bölgede gerçekleştirilen turizm faaliyetlerinin çevreye, bölgenin ekonomisine ve kültürel yapısına olan etkilerinin katılımcı algıları doğrultusunda belirlenmesi amaçlanmıştır. Ulubey ilçesinde ikamet eden 380 kişi ile gerçekleştirilen anket uygulaması sonucunda, temel olarak yerel halkın turizm gelişimine bağlı olarak doğal ve kültürel çekiciliklerin turizme kazandırılmasına yönelik olumlu algıya sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları, yerel halkın turizmin gelişimi ile bölgenin tanınırlığının artacağı, yöre ekonomisinin iyileşeceği ve sosyo-kültürel alanda ilerlemelerin olacağını düşündüğünü göstermektedir. Araştırmaya katılan yerel halkın demografik özellikleri (cinsiyet, yaş, eğitim, meslek grupları ve gelir) ile turizmi olumlu ya da olumsuz algılamaları arasında anlamlı farklılıklar olduğunun tespiti araştırmadan elde edilen bir diğer önemli bulgudur.
Anahtar Kelimeler
Yerel Halk, Algı ve Tutum, Turizm Gelişimi