DPUPortal - Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Bilgi Portalı
Nuran Ocakoğlu

Öğr. Gör. Nuran Ocakoğlu

Gediz Meslek Yüksekokulu

  • Profil
  • Kişisel
  • Eğitim Bilgileri
  • Görevler / İş Deneyimi
  • ÜAK Temel Alan
  • Dersler
  • Projeler
  • Yönetilen Tezler
  • Yayınlar
  • Tasarım/ Patent/ Ödül
  • Sanatsal Faaliyetler
  • Bilgi Paylaşımlarım
  • Galeri
  • İletişim

Yayınlar

  Yıllara Göre Grafiklerim Türlere Göre Grafiklerim Kapsamına Göre Grafiklerim Endeksine Göre Grafiklerim

Kitaplar

Makaleler

Ocakoğlu, N. (2018). TÜRK ÇİNİ VE SERAMİKLERİNDE KULLANILAN HAYVAN FİGÜRLERİ VE GİYSİ TASARIMINA YANSITILMASI. Kalemişi Geleneksel Türk Sanatları Dergisi, 6(13),409 - 425. DOI: 10.7816/kalemisi-06-13-04

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Çini,Seramik,Giysi,Tasarım

Ocakoğlu, N. (2018). OSMANLI SARAYI KADIN GİYSİLERİ VE GÜNÜMÜZ GİYSİ TASARIMINA BİR UYARLAMA. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 6(30),1537 - 1548. 10.7816/ulakbilge-06-30-02

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Osmanlı,Saray Kadını,Giysi Tasarımı

Ocakoğlu, N. (2018). GELENEKSEL DOKUMALARIMIZDAN KUTNU KUMAŞININ GİYSİ TASARIMINDA KULLANILMASI. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(52),1585 - 1591. 10.7816/idil-07-52-13

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kutnu,Geleneksel Dokumalar,Giysi Tasarımı

Ocakoğlu, N. (2018). GİYSİ TASARIMINA YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR. Asos Journal Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (83),539 - 551. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.14486

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Giysi Tasarımı,Moda,Yenilikçilik

Ocakoğlu, N. (2018). KÜTAHYA ÇİNİCİLİĞİ VE KÜTAHYA ÇİNİ DESENLERİNİN GİYSİ TASARIMLARINA YANSITILMASI. Asos Journal Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (81),355 - 367. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.14248

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Çini,Moda,Tasarım,Geleneksel

Bildiriler

Ocakoğlu, N. (2018). GELENEKSEL DOKUMALARIMIZDAN KUTNU KUMAŞININ GİYSİ TASARIMINDA KULLANILMASI, INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH IV, 27.04.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Ocakoğlu, N. (2018). GİYSİ TASARIMINA YENİLİKÇİ (İNOVATİF) YAKLAŞIMLAR, IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, 27.04.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Giysi Tasarım, Moda, Yenilikçilik

Ocakoğlu, N. (2018). KÜTAHYA ÇİNİCİLİĞİ VE KÜTAHYA ÇİNİ DESENLERİNİN GİYSİ TASARIMLARINA YANSITILMASI, 3. Uluslararası Akdeniz Sanat Sempozyumu Kültürel Mirasın Korunması Ve Yaşatılması Sempozyumu-Sergisi, 24.04.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Çini, Moda, Tasarım, Geleneksel

Ocakoğlu, N. (2018). OSMANLI SARAYI KADIN GİYSİLERİ ve GÜNÜMÜZ GİYSİ TASARIMINA BİR UYARLAMA, III. Uluslararası Türk Coğrafyası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 03.09.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Osmanlı, Saray Kadını, Giysi Tasarımı

Ocakoğlu, N. (2018). TÜRK ÇİNİ VE SERAMİKLERİNDE KULLANILAN HAYVAN FİGÜRLERİ VE GİYSİ TASARIMINA YANSITILMASI, III. Uluslararası Türk Coğrafyası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 03.09.2018

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Çini, Seramik, Giysi, Tasarım

Ocakoğlu, N. (2016). Türk Kültüründe Kına Gecesi Geleneği ve Kütahya Yöresi Kına Gecesi Kıyafetlerinden Günümüze Bir Uyarlama, III. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu,, 25.05.2016

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Kına gecesi,Tasarım,Geleneksel kıyafet

Nuran, O., , Ş. K., , K. Ç. &, Z. Y. (2013). GEDİZ MYO MODA TASARIM PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN MODA VE TOPLUMSAL DUYARLILIK KONUSUNUN GİYSİ TASARIMLARINA YANSITILMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sinanpaşa Meslek Yüksekokulu , Öğrenci Kongresi, 17.05.2013

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Moda Toplumsal duyarlılık, Giysi Tasarımı

Nuran, O., , B. K., , D. B. &, Ş. K. (2013). Moda Ürünlerinin Kabulünde Gediz Meslek Yüksekokulu Moda Tasarım Programı Öğrencilerinin Davranışları, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sinanpaşa Meslek Yüksekokulu , Öğrenci Kongresi, 17.05.2013

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tüketici Davranışları Giysi seçimi, Moda, Moda ürünleri, Stil

Nuran, O. &, B. K. (2013). GİYSİ TASARIMINDA YENİLİKÇİ BİR BOYUT LED IŞIKLI ELBİSE TASARIMI, I. ULUSAL SANAT TASARIM SEMPOZYUMU VE SERGİS, 09.10.2013

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tasarım Teknoloji, Moda, Fütürizm (gelecekçilik)

Nuran, O., , B. K. &, N. K. (2012). Buldan Yöresel Dokumalarının Tarihçesi Ve Kullanım Alanları, 1. Uluslararası Yöresel Bez Kongresi, 27.09.2012

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Buldan bezi , giyim ,dokumacılık

Nuran, O., , B. K. &, D. K. (2012). Yazmacılık Sanatı Ve Yazmanın Giysi Tasarımlarında Kullanılması, 1. Uluslararası Yöresel Bez Kongresi, 27.09.2012

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Yazmacılık Giysi Tasarım, El sanatları,

Nuran, O., , B. K. &, G. H. (2010). XVIII VE XIX YÜZYIL OSMANLI SARAYI KADIN GİYSİLERİ VE BİR MODERNİZASYON ÇALIŞMASI, Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, 21.10.2010

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Osmanlı kadın kıyafetleri modernizasyon, tasarım

Nuran, O., , B. K., , D. K. &, E. T. (2010). MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROGRAM TERCİHLERİNDE BİREYSEL FARKINDALIK DÜZEYLERİ GEDİZ MYO MODA TASARIM PROGRAMI ÖRNEĞİ, Ulusal Meslek Yuksekokulları Oğrenci Sempozyumu, 21.10.2010

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Mesleki eğitim öğrenci, kişisel özellik, farkındalık

Nuran, O., , D. K. &, B. K. (2010). Hazır Giyim Üretiminde Ütü Kalite Kontrol Paketleme Ve Örnek Bir Uygulama, Ulusal Meslek Yuksekokulları Oğrenci Sempozyumu, 21.10.2010

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Hazır giyim Kalite, Paketleme

Nuran, O., , B. K. &, N. K. (2009). DERİ GİYSİ ÜRETİMİNDE ÖRGÜ BİRLEŞTİRME TEKNİĞİ İLE YELEK TASARIMI ÇALIŞMASI, 1.Uluslararası 5.Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 27.05.2009

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

Tasarım Deri, Deri Giysi Tasarımı, El Sanatları

Editörlükler

Diğer Yayınlar

, (2020). İnternational Sille Mail Art Exhibition, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, 06-11 Nisan 2020, Konya, :

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

, (2020). PO-MO Uluslararası Posta Sanatı Sergisi, Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü, 21 Eylül -10 Ekim 22020, Konya., :

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

, (2019). Kafkas Üniversitesi Uluslararası Kağıt İşleri Sergisi, Karma Sergi Katılımı,18-26 Nisan 2019, Kars , :

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

, (2019). Kafkas Üniversitesi Uluslararası Eskiz Defterleri Sergisi, Karma Sergi Katılımı,18-26 Nisan 2019, Kars , :

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

, (2018). 5. Uluslararası Geleneksel ve Yöresel Değerler Sempozyumu/ Kültür Sanat Etkinlikleri. Karma Sergi. 26-28 Ekim 2018. Afyon, :

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

, (2018). “YAZMA‘dan“ Giysi Tasarımı Sergisi, “, III. Uluslararası Türk Coğrafyası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Kişisel Sergi. 03-05 Eylül 2018 Almatı / Kazakistan, :

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

  
, (2018). OCAKOĞLU, N., “Osmanli Sarayi Kadin Giysileri ve Günümüz Giysi Tasarimina Bir Uyarlama“, III. Uluslararası Türk Coğrafyası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 03-05 Eylül 2018, Almaty / Kazakistan, :

Özet Metin

Kültürün önemli bir göstergesi olan kılık kıyafet Osmanlı kültüründe çok önemli bir yere sahiptir. Sarayda giyilen giysilerinin ihtişamı Osmanlı devletinin gücünü, kudretini ve zenginliğini yansıtmaktadır. Osmanlı sarayında yaşayan kadınlar da giyim ve kuşamlarına son derece önem verir, statülerine göre değişen özelliklerde değerli kumaşlardan dikilmiş giysiler giyerlerdi. Saray kadınlarının giysilerinde daha çok brokar, kadife, çatma, seraser, diba, atlas, canfes, tafta, vala, çuha, sof ve al gibi kumaşlar kullanılmaktaydı. Altın tellerle işlenen kıyafetler, değerli mücevherlerle süslenmekteydi. Osmanlı kıyafetlerinin en önemli özelliği çok katlı, bol dökümlü, örtülü ve uzun olmalarıdır. Bu dönemde kadınların başlıca giyim eşyaları şalvar, hırka, gömlek, entari ve kaftanlardır. Şalvarla giyilen entariler, Türk kadın giyiminin en eski örneklerini teşkil etmektedir. Osmanlı sarayında giyilen kadın giysileri günümüz de zaman zaman birçok modacıya ilham kaynağı olmuştur. Bu çalışmada, Osmanlı sarayında kullanılan kadın giysilerinin model, kalıp, desen, kumaş ve süsleme özellikleri incelenerek giysilerin biçim ve karakterini bozmadan çağın teknik imkânlarına uygun olarak günümüze yansıtılması amaçlanmıştır. Bu amaçla Osmanlı kadın giysilerinin genel özelliklerini yansıtan günümüz modasına uygun bir modernize kıyafet tasarlanmıştır.

Anahtar Kelimeler

Osmanlı, Saray Kadını, Giysi Tasarımı,

  
, (2018). OCAKOĞLU, N., “Türk Çini Ve Seramiklerinde Kullanilan Hayvan Figürleri ve Giysi Tasarimina Yansitilmasi“, III. Uluslararası Türk Coğrafyası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 03-05 Eylül 2018, Almaty / Kazakistan, :

Özet Metin

Geleneksel Türk sanatları içinde çok önemli bir yeri olan Türk çini ve seramik sanatının kökeninin Orta Asya‘ya kadar dayandığı bilinmektedir. Asıl gelişimini Anadolu‘da gösteren Türk çini ve seramik sanatı, Anadolu Selçukluları ile başlayıp yüz yıllar içerisinde gelişerek kendine özgü estetik değerleri ile Osmanlı Dönem’inde altın çağını yaşamıştır. Türk çini sanatında kullanılan motiflerin kaynağı, Asya’da yaşayan Türk kavimlerine kadar uzanmaktadır. Bozkır kültüründen gelen Türklerde hayvan figürleri her zaman önemli bir süsleme unsuru olmuştur. Selçuklu dönemi çini ve seramiklerinde daha çok görülen hayvan figürü, Osmanlı döneminde İslamiyetin etkisiyle azalmış olsa da günümüze kadar gelen bu sanat dalı içerisinde hayvan motifleri ustaca resmedilmiştir. Sembolik anlamlar yüklenen, hayvan motiflerinin Türk çini sanatı içindeki önemi, oluşturulan olağanüstü eserler ile ortaya konulmaktadır. Bu çalışmada geçmişten günümüze Türk çini ve seramik sanatında kullanılan hayvan figürleri incelenerek, özgün değerlerini kaybetmeden çağdaş kadın giysilerine yansıtılması amaçlanmıştır. Önemli kültürel miraslarımızdan biri olan Türk çini ve seramik desenlerinin yaşatılması, gelecek nesillere aktarılması için modern yaşam içinde farklı kullanım özellikleri kazandırılması önem taşımaktadır.

Anahtar Kelimeler

Çini, Seramik, Giysi, Tasarım

  
, (2018). OCAKOĞLU, N., “Giysi Tasarımına Yenilikçi (Inovatif) Yaklaşımlar“, IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, 27-29 Nisan 2018, Budapeşte /Macaristan , :

Özet Metin

Giyim modasındaki gelişmelere baktığımızda son yıllarda giysi tasarımcılarının alışılmışın dışına çıkan, insanları şaşırtan, düşündüren, bunun yanı sıra farklı farklı ihtiyaçlara da cevap verebilen ürünler tasarladıkları görülmektedir.Teknolojik alanda yaşanan gelişmeler ile giyim alanında da gerek görsel anlamda gerekse gereklilikleri karşılamak amacıyla yeni yeni buluşlar giyim tasarımında yerini almaya başlamıştır. Günümüzde moda tasarımcıları etkili ve akılda kalabilir olmak için daha önce kimsenin düşünmediği yenilikleri tasarlayarak fark yaratma ihtiyacı duymakta, İşletmeler ise hızla değişen rekabet ortamında ayakta kalabilmek için ürünlerini ve üretim yöntemlerini sürekli olarak değiştirmek ve yenilemek zorundadır. Bu çalışma ile giysi tasarımında son yıllarda ortaya konan yenilikçi yaklaşımların, giysi tasarımını etkileyen teknolojik gelişmelerin neler olduğu, bunların giysi tasarımlarına nasıl ve ne şekilde yansıtılabildiği ve tüketicilerin bu ürünlere bakış açıları incelenerek ortaya koymak amaçlanmıştır. Gelişen teknoloji ile tasarlanan yenilikçi moda ürünlerinin giderek değer kazanması ve kullanımlarının giderek artması yaşantımızın köklü bir değişikliğe girdiğinin bir göstergesidir.

Anahtar Kelimeler

Giysi Tasarım, Moda, Yenilikçilik

  
, (2018). OCAKOĞLU, N., “Geleneksel Dokumalarımızdan Kutnu Kumaşının Giysi Tasarımında Kullanılması“, IV. Uluslararası Afro - Avrasya Araştırmaları Kongresi, 27-29 Nisan 2018, Budapeşte /Macaristan , :

Özet Metin

Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi ve kitle iletişim araçlarının her geçen gün biraz daha yaygınlaşmasıyla birlikte insan yaşantısında kültürel etkilerin azaldığı tekdüze yaşam tarzı hakim olmaktadır. Moda alanında da toplumsal farklılıklar ortadan kalkmakta ve yerini bütün dünyada görülebilecek giyim tarzlarının aldığı görülmektedir. Geleneksel dokumalar, üretim şekli, tekniği, malzemesi, renk ve desenleri ile geçmişi günümüze taşıyan kültür değerleri arasında yer almaktadır. Kültürümüzü yansıtan bu değerlerin korunması, yaşatılması ve öz değerlerini yitirmeden gelecek kuşaklara aktarılması geleceğin şekillenmesinde önemli bir kaynak olacaktır. Bu çalışma da modanın egemenliği altında kaybolmaya yüz tutan yöresel dokumaları, günün trendleri doğrultusunda giysi tasarımında yorumlayarak kültürel değerlerimizin yeniden hayat bulmasına katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Gaziantep ili ve çevresinde el tezgâhlarında dokunan kutnu kumaşının özellikleri araştırılmış ve kutnu kumaş ile bir giysi tasarımı hazırlanarak, kültürel öğelerin kullanımının tasarımlara özgünlük kazandırabileceği, fonksiyonel ve sembolik açıdan açıklanmaya çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler

Kutnu, Geleneksel Dokumalar, Giysi Tasarımı

  
, (2018). OCAKOĞLU, N., “Kütahya Çiniciliği ve Kütahya Çini Desenlerinin Giysi Tasarımlarına Yansıtılması“, 3. Uluslararası Akdeniz Sanat Sempozyumu. “Kültürel Mirasın Korunması Ve Yaşatılması Sempozyumu-Sergisi“, 24-25 Nisan 2018, Antalya, :

Özet Metin

Geleneksel sanatlarımız içinde çok önemli bir yere sahip olan çinicilik çok eski tarihlere dayanan bir sanat dalıdır. Kütahya ili de çiniciliğin gelişmesi için gerekli çoğu hammaddeye sahip olduğundan tarih boyunca çiniciliğin gelişmiş olduğu bir il olmuştur. Sahip oldukları renk ve desen güzelliği ve parlak görünümleriyle Kütahya çinileri her dönem ilgi ve talep görmüştür. Bir çok Türk sanatında olduğu gibi Kütahya çinilerinde de bitkisel hayvansal ve geometrik şekillerde derin anlamlar taşıyan pek çok desen mevcuttur. Bu desenleri kendi kullanım alanları dışında farklı alanlara taşımak Kütahya çiniciliğine olan ilgiyi arttıracağı düşünülmektedir. Birçok kaynaktan beslenen moda her zaman geleneksel sanatlardan da ilham almıştır. Kültürümüzü yansıtan bu değerlerin korunması, yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılması için modern yaşam içinde farklı kullanım özellikleri kazandırılması önem taşımaktadır. Giysi tasarımında geleneksel değerlerin modern yorumlarla giysi tasarımında kullanılması oldukça sık kullanılan bir yöntemdir. Bu amaçla çalışmada, Kütahya çiniciliği ve Kütahya çinilerinde kullanılan desenler incelenmiş eşsiz güzellikteki bu desenlerin giysi tasarımlarında kullanılması düşünülmüştür. Tasarım ilke ve öğelerine uygun olarak ve tasarım süreci izlenerek tasarlanan kadın giysilerinden bir tanesi örnek ürün olarak dikilmiştir. Önemli bir kültür öğesi olan çiniciliğin ve çini desenlerinin giysi tasarımlarında kullanılarak yaşatılması, gelecek nesillere aktarılması, farklı alanlarda kullanılarak yaygınlaştırılması açısından bu çalışma oldukça önem taşımaktadır.

Anahtar Kelimeler

Çini, Moda, Tasarım, Geleneksel

  
, (2016). OCAKOĞLU, N., “Türk Kültüründe Kına Gecesi Geleneği ve Kütahya Yöresi Kına Gecesi Kıyafetlerinden Günümüze Bir Uyarlama“, III. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, 25-27 Mayıs 2016, Bakü-Azarbeycan, :

Özet Metin

Türk Kültürü içinde önemli bir yeri olan düğün törenleri, insan hayatında dönüm noktası olan sosyal olaylarının başında gelir. Düğünden bir gün önce düzenlenen törene evlenecek kız, özel bir elbise ile katılır. Kına gecesinde gelin ile birlikte, gelinin arkadaşları, genç kızlar ve yengeler de bindallı ya da üç etek adı verilen, kadife veya atlas üzerine dival tekniğinde işlemeli ağır elbiseler giyerler, gelinin yüzüne pullu al duvak örtülür. Türk toplumunun zevkini ve inceliğini yansıtan bu geleneksel giysiler geçmişten günümüze gelen en güzel miraslarımızdandır. Bu çalışma ile geleneksel kültürümüzün bir parçası konumundaki kıyafetlerin korunması, tanıtılması, özel günlerde kullanılarak yaşatılması, gelecek kuşaklara aktarılması ile kültürel değerlerimizin yeniden hayat bulmasına katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada geleneksel kültürümüz içinde önemli bir yer tutan düğünün önemli bir parçası olan kına gecesi geleneği ve Kütahya yöresinde kına gecelerinde giyilen kıyafetler araştırılmış, geçmişin zevkini ve inceliğini yansıtan bu kıyafetlerin kesim, dikim, dokuma, desen ve motiflerinden yararlanılarak günümüz modasına uygun bir modernize kına kıyafeti tasarımı yapılmıştır. Bu amaç ve önem doğrultusunda araştırmada tarama modeli uygulanmış, öncelikle yazılı kaynaklar incelenerek alan da yapılan araştırma sonucunda gözlem, inceleme ve bulgular metne aktarılmıştır.

Anahtar Kelimeler

Kına Gecesi, Tasarım, Geleneksel Kıyafet

, (2013). I. Ulusal Sanat Tasarım Sempozyumu ve Sergisi. Karma Sergi Katılımı, 9-11 Ekim 2013, Konya , :

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

  
, (2013). OCAKOĞLU, N., KICIROĞLU, B., “Giysi Tasarımında Yenilikçi Bir Boyut Led Işıklı Elbise Tasarımı” I. Ulusal Sanat Tasarım Sempozyumu ve Sergisi, 9-11 Ekim 2013, Konya , :

Özet Metin

Modanın değişmeyen kuralı sürekli değişimdir. Son yıllarda giyim modasındaki gelişmelere baktığımızda pek çok tasarımcının çalışmalarında alışılmışın dışına çıkma, insanı düşünmeye sevk etme, şaşırtma gibi yaklaşımlarla ve gerçeküstücü yorumlarla ürünlerini tasarladıkları görülmektedir. Moda yaşamı güzelleştiren, keyif katan popüler bir tasarım kültürüdür. Dolayısıyla kesin ve ciddi kurallarla değil, bazen de keyifle ve neşeyle kendini iyi hissetmek için tüketilebilen içgüdüsel bir olgudur. Teknolojik gelişmeler insanı ürküten yapısıyla hızla ilerlemeye devam ederken diğer sanat dallarında kendini gösteren fütürizm (gelecekçilik) akımı, moda alanında da kendini hissettirmeye başlamıştır. Yaşamı kuralcı hale getiren giysilerde de değişim başlamıştır. Modern hayatın dinamizmine ve hızına dikkat çekmek isteyen modacılar, teknolojik öğeleri de kullanarak, asimetrik ve geometrik kesimler, parlak ve metalik kumaşlar, plastik, alüminyum ve metal aksesuarları tasarımlarında sıkça kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışmada giysi tasarımını teknoloji İle birleştirerek led ışıklı bir elbise tasarlamak amaçlanmıştır. Giysi tasarımında drapaj yöntemi kullanılmıştır. Giysinin bazı bölgelerine yerleştirilen led ışıklarla sıra dışı bir özellik kazandırılacaktır. Henüz toplumun her kesimi tarafından kabul edilebileceğini düşünmediğimiz bu tür giysilerin daha çok sahne sanatçıları, tv yıldızları, yada müzisyenler tarafından rağbet göreceği düşünülmektedir. Gelişen teknoloji ile birlikte gelecekte ışığın yanı sıra, renk, hareket, ses gibi unsurların giysi tasarımında daha yoğun olarak kullanılacağı tahmin edilmektedir.

Anahtar Kelimeler

Tasarım, Teknoloji, Moda, Fütürizm

, (2013). OCAKOĞLU, N., KICIROĞLU, B., BODUR, D., KARAKOÇ, Ş., “Moda Ürünlerinin Kabulünde Gediz Meslek Yüksekokulu Moda Tasarım Programı Öğrencilerinin Davranışları” Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sinanpaşa Meslek Yüksekokulu , Öğrenci Kongresi, 17-18 Mayıs 2013, Afyon, :

Özet Metin

Anahtar Kelimeler

  
, (2013). OCAKOĞLU, N., KARA, Ş., ÇEVİK, K., YILMAZ, Z., “Gediz Myo Moda Tasarim Programi Öğrencilerinin “Moda Ve Toplumsal Duyarlilik” Konusunun Giysi Tasarimlarina Yansitilmasina Yönelik Bir Çalışma” Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sinanpaşa Meslek Yüksekokulu , Öğrenci Kongresi, 17-18 Mayıs 2013, Afyon , :

Özet Metin

Modanın değişmeyen kuralı sürekli değişimdir. Moda trendlerindeki değişim ve yenilenme kaynaklarının giysi tasarımlarına aktarılmasındaki farklı yorumlar bugün moda da en son geldiğimiz noktayı açıklamaktadır. Son yıllarda giyim modasındaki en son gelişmelere baktığımızda pek çok tasarımcının çalışmalarında alışılmışın dışına çıkma, insanı düşünmeye sevk etme, şaşırtma gibi yaklaşımlarla sosyal durumlara ve toplumsal konulara dikkat çekmeye çalıştıkları görülmektedir. Bu araştırmada, Gediz Meslek Yüksekokulu Moda Tasarım Programı öğrencilerinin sosyal sorumluluklar konusunda toplumda duyarlılık kazandırmak fikrinden yola çıkarak çeşitli şekillerde tasarladıkları ve ürettikleri giysi projeleri tanıtılmaktadır. Araştırmada 2012- 2013yılı Drapaj dersi kapsamında tasarlanıp üretilmiş olan kıyafetler arasından seçilmiş küresel ısınma, orman yangınları, çevre kirliliği, terör, sigaranın zararları, kadına şiddet, obezite, bilinçsiz ilaç tüketimi, hayvan hakları, para ve açlık, kozmetikler, tarihin korunması, trafik kazaları, salgın hastalıklar, yeşili koru, geri dönüşüm vb. konulu kıyafetler, sosyal sorumluluk bakışı da irdelenerek tanıtılacaktır.

Anahtar Kelimeler

Moda, Toplumsal Duyarlılık, Giysi Tasarımı

  
, (2012). OCAKOĞLU, N., KARAYİĞİT, D., KICIROĞLU, B. “Yazmacılık Sanatı ve Yazmanın Giysi Tasarımlarında Kullanılması” 1. Uluslararası Yöresel Bez Kongresi, Marmara Üniversitesi, Tekstil Eğitimi Bölümü, 27-28 Eylül 2012. İstanbul., :

Özet Metin

Teknolojinin gelişimiyle seri üretime yenik düşen el sanatlarının birçoğu gibi el yapımı Yazmacılık da adeta yok olmaya yüz tutmuştur. Önceleri başörtüsü olarak kullanılan yazmalar günümüzde farklı tasarımlarla birleştirilerek ev dekorasyonunda ve elbise, etek, bluz vb. gibi çeşitli giysi tasarımında da kullanılmaktadır. Modacılarımızın ve bazı şehirlerde kurulu özel atölyelerin yazma motifleriyle tasarladıkları giysiler iç ve dış piyasada oldukça tutulmaktadır. Bu çalışmada, günlük hayatta çok az kullanılan el yapımı yazmaların, yaşatılması ve bilinen kullanım alanlarının dışında da değerlendirilmesinin yaygınlaştırılması amacıyla giysi tasarımı çalışılmıştır. Giysilerin modeli tasarlanırken, tasarım ilke ve yöntemlerinden hareket edilmiştir. Yazmaların dokuma sürecinden giysi oluşturmaya kadar tasarım evreleri bir örnek ürünle sunulmuştur.

Anahtar Kelimeler

Yazmacılık, Giysi Tasarım, El sanatları,

  
, (2012). OCAKOĞLU, N., KANLI, N., KICIROĞLU, B. “Buldan Bezinin Tarihçesi ve Kullanım Alanları” 1. Uluslararası Yöresel Bez Kongresi, Marmara Üniversitesi, Tekstil Eğitimi Bölümü, 27-28 Eylül 2012. İstanbul. , :

Özet Metin

Yöresel dokumalar içinde en bilineni ve geçmişi en eskiye uzananı Denizli’nin Buldan ilçesine özgü buldan bezidir. Osmanlı Sarayı’nda Osman Bey döneminden itibaren kullanılmaya başlanan buldan bezi, asırlar boyunca şehzadelere elbise, hanım sultanlara çeyizlik olarak itibar görmüştür. Günümüzde dokunan buldan bezleri evimizin her köşesinde yer aldığı gibi gömlek, bluz, etek,elbise,pantolon, şort gibi giysilerin üretiminde de kullanılan bezinbirçok avantajlarından söz edilebilir. Bu kumaşlar % 100 pamuktur, terletmez, vücuda nefes aldırır, serin tutar, rahat ve sağlıklıdır. Bu çalışmada,buldan dokumacılığının tarihsel süreci ve günümüzdeki konumu belirlenmiştir.Doğal ürünlere olan ilginin oldukça arttığı bu günlerde,Buldan’da dokunan kumaşlardan yapılan ürünlere dikkat çekerek üretiminin ve kullanımının teşvik edilmesiamaçlanmaktadır.

Anahtar Kelimeler

Buldan Bezi, Giyim, Dokumacılık

  
, (2010). OCAKOĞLU, N., KARAYİĞİT, D., KICIROĞLU, B., “Hazır Giyim Üretiminde Ütü- Kalite Kontrol -Paketleme ve Örnek Bir Uygulama” Myo-Os 2010- Ulusal Meslek Yuksekokulları Oğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010-Düzce , :

Özet Metin

Değişen dünya koşullarında paketlemenin pazarlamadaki yerinin anlaşılmasıyla, çağdaş paketleme kavramı gelişmiştir. Hazır giyim sektöründe üretimin son aşamasında yer alan ütü ve kalite kontrol işlemi de paketlemenin yanında ürünün fiyatını ve kalitesini etkileyen önemli etkenlerdir. Giysinin kalite kontrolü ürün tasarımıyla başlayan, işletme içerisindeki tüm bölümlerde hatasız giysi üretmeyi hedefleyen koordineli bir sistemdir. Bu süreçte ürün, istenilen özelliklere uygunluğu, dikişlerinin düzgünlüğü, renklerin uyumu, temizlik gibi kontrollerden geçirilir. Hazır giyim üretiminde ütülemenin özel bir önemi vardır. Ütüleme, özel ütü preslerinin kullanılması yanında malzemeye el ile sekil verildiği emek yoğun bir çalışmadır. Bu nedenlerle de kaliteyi ve maliyeti doğrudan etkiler. Üretim sürecini tamamlayarak müşteri kullanımına hazır hale gelen ve kalite kontrol işlemi biten ürünler paketleme bölümüne gelir. Paketleme işlemlerinde kullanılacak malzeme ve yöntemler çok çeşitlidir. Çünkü bunların seçiminde üretilen ürünün özellikleri, mevsim, müşteri istekleri, depolama şartları, nakliye türü ve süresi önemli bir etkendir. Bu çalışmada, hazır giyim işletmelerinde üretim sonrası ütü, kalite kontrol ve paketlemede yapılan işlemler ve kullanılan malzemelerin, özellikleri incelenerek, bir atlet-tşhirt kıyafeti üzerinde örnek bir çalışma sunulacaktır.

Anahtar Kelimeler

Hazır Giyim, Ütü, Kalite, Kalite kontrol, Paketleme

  
, (2010). OCAKOĞLU, N., TURHAL, E., KICIROĞLU, B., KARAYİĞİT, D., “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Program Tercihlerinde Bireysel Farkindalik Düzeyleri Gediz Myo, Moda Tasarim Programi Örneği”, Myo-Os 2010- Ulusal Meslek Yuksekokulları Oğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010-Duzce, :

Özet Metin

Meslek yüksekokulu yüksek öğretimde önlisans olarak ifade edilen bir öğretim birimidir. Öğrenciler mezun olduktan sonra meslek elemanı unvanı alarak kamu ve özel sektörlerin ilgili alanlarında istihdam edilirler. Mesleki eğitim, toplumsal hayatın her alanında ihtiyaç duyulan mesleklerde kalifiye teknik elemanlar yetiştirilmesi için gerekli bilgi ve becerilerin verildiği eğitimdir. Amacı, toplumun hedefleri ve iş çevrelerinin talepleri doğrultusunda genç insanlara başarılı bir meslek yolu hazırlayarak belirli bir mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri ve uygulama yeterliliklerinin kazandırılmasıdır. Mesleki ve teknik eğitim alacak olan öğrencilerin seçtikleri alanla ilgili az da olsa gerekli ön bilgi veya beceriye sahip olması gerekir. Birçok araştırma ve gözlem öğrencilerin bir kısmının program tercih ederken bilinçsiz davrandıklarını ortaya koymaktadır. Şöyle ki bazı öğrencilerin hangi programı seçtiklerinden bile haberdar olmadıkları gibi ebeveyn ya da öğretmenler tarafından yapılmış tercihlerden dolayı ya da herhangi bir yükseköğretim programına yerleşmiş olmak için tercih yaptıkları düşünülmektedir. Oysaki kaliteli bir meslek eğitimi için en başta öğrencilerin, kendi kişisel ilgi alanlarını ve beceri düzeylerini dikkate alarak tercih yapmaları hem mesleki eğitimin düzeyini arttıracak hem de bireylerin ilerideki meslek yaşantılarında daha başarılı ve verimli olmalarını sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, Moda tasarım programı öğrencilerinin program tercihi yaparken kişisel nitelik ve becerilerinin ve doğru özelliklere sahip olup olmadıklarının farkındalığını araştırmaktır. Bununla birlikte elde edilen sonuçlar incelenerek öğrencilerin meslek tercihi yapmalarında farkındalık düzeylerinin arttırılmasına yönelik çözüm önerileri sunulacaktır. Ne kadar çok öğrenirsen, ne kadar çok bilirsen, ne kadar çok gelişir ve farkına varırsan o kadar olgunlaşır, güçlenir, kendini ve dünyayı tanımanın verdiği bir bilinçle yaşamını kendi bireysel seçimlerinle yaşama olasılığını canlı tutarsın.

Anahtar Kelimeler

Mesleki eğitim, öğrenci, kişisel özellik, farkındalık

  
, (2010). OCAKOĞLU, N., KICIROĞLU, B., HASARLI, G., “ XVIII. Ve XIX Yy. Osmanlı Sarayı Kadın Giysileri ve Bir Modernizasyon Çalışması”, Myo-Os 2010- Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010-Düzce , :

Özet Metin

Osmanlı sarayında yaşayan kadınlar giyim ve kuşamlarına son derece önem verir, lüks kumaşlardan dikilmiş kaftanlar giyerlerdi. Onların kalite arayışları bu dönemde dokumacılığın gelişmesinde de önemli bir yer tutmuştur. Bu dönemde kadınların başlıca giyim eşyaları şalvar, hırka, gömlek, entari ve kaftanlardır. Şalvarla giyilen entariler, Türk kadın giyiminin en eski örneklerini teşkil eder. 19. yüzyılın başlarında üç etek ve dört etek denilen modeller, gözde olmuştur. Üç etekler yanları yırtmaçlı, önü açık, belden birkaç adet düğmeli, boyu yere kadar olan entarilerdir. 1867′de Sultan Abdülaziz’in Avrupa seyahati dönüşünden sonra iki etek entari modası görülmeye ve batı modasının etkisi hissedilmeye başlandı. Değişik kültürlerin de etkisi altında kalan ülkemizde Osmanlı kültürünün etkilerine hala rastlanmaktadır. Folklorik giysilerde, özel günlerde veya yöresel giysi olarak çeşitli bölgelerde görülen tarzlar geçmişten günümüze uzantılarını sunmakta ve tüm dünyadaki moda olgusuna ışık tutmaktadır. Moda kendini tekrar eden bir olgu olduğundan tasarımcılar sık sık tarihi kaynaklara başvurmaktadır. Osmanlı sarayında giyilen kadın giysileri de zaman zaman birçok modacıya ilham kaynağı olmuştur. Geçmişte giyilen giysilerin biçim ve karakterini bozmadan çağın teknik imkânlarına uygun olarak yeniden düzenlenmesine modernizasyon denir. Başka bir deyişle geçmiş yılların tarzına farklı bir yorum getirmektir. Bu çalışmada, son dönemde Osmanlı sarayında kullanılan kadın giysilerinin model, kalıp, desen, kumaş ve süsleme özellikleri incelenerek günümüze yansıması bir modernize çalışmasıyla örneklendirilmiştir.

Anahtar Kelimeler

Osmanlı Kadın Kıyafetleri, Modernizasyon, Tasarım

  
, (2009). OCAKOĞLU, N., KANLI, N., KICIROĞLU, B. “Deri Giysi Üretiminde Örgü Birleştirme Tekniği İle Yelek Tasarımı Çalışması” 1.Uluslararası 5.Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 27-29 Mayıs 2009, Konya., :

Özet Metin

ÖZET Deri, insanoğlu için köklü bir geçmişi olan, aynı derecede de güçlü bir geleceği olması beklenen bir sektördür. Günümüzde derinin her alanda olduğu gibi giyim alanında da kullanımı yaygınlaşmıştır. Derinin estetik çekiciliği, doğallığı, izolasyon özelliği, sağlamlığı, hijyeni ve belki de en etkili gücü olan prestij unsuru oluşu, deri giysileri tercih edilir hale getirmiştir. Son yıllarda oldukça hızlı değişmekte olan moda kavramı, tasarım ve tasarımcıya olan ihtiyacı da artırmıştır. Tüketiciler, ürün tercihlerinde moda çizgilerini taşıyan ve farklı özelliklere sahip ürünlere yönelmişlerdir. Giysilerde farklı model tasarımlarının tercih edilmesi, deri giysi üretiminde de tasarım faktörünü ön plana çıkarmıştır. Türk dericilik sanatının geleneksel özelliklerinin korunması ve günümüz ihtiyaçları doğrultusunda yeni ve diğer tasarımlardan ayırt edilebilen ürün şekillendirme çalışmalarının yapılması gerekmektedir. Bu çalışmada derinin tarihi, yapısı, giysilik deri çeşitleri ve özellikleri, derinin kullanım alanları ve deri süsleme tekniklerine değinilmiştir. Ayrıca örgü birleştirme tekniği kullanılarak özgün deri yelek tasarımı yapılıp, deri giysi tasarımına farklı bir bakış açısı sunulmuştur.

Anahtar Kelimeler

Tasarım, Deri, Deri Giysi Tasarımı, El Sanatları

  
, (2004). OCAKOĞLU, N., “Türkiye Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörünün Uzakdoğu Ülkeleri Karşısında Rekabet Gücü Analizi“. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. 2004 , :

Özet Metin

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, dünya ticaretinde rekabetin en yoğun yaşandığı sektördür. Bu sektör gelişmekte olan ülkelerin kalkınma sürecinde önemli roller üstlenmektedir. Günümüzde gelişmiş ülkelerin hazır giyim üretimi ve ticaretindeki oldukça yüksek olan payı gittikçe azalırken, gelişmekte olan ülkelerin payı da sürekli artış göstermektedir. Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Türkiye ekonomisi açısından da lider sektör olma özelliğini sürdürmektedir. Sürekli büyüme süreci içerisinde olan sektör, maliyet ve fiyat konusunda Uzakdoğu ülkeleri, kalite ve tasarım konularında ise Avrupa Birliği ülkeleriyle rekabet etmek zorundadır. Özellikle gelişme süreçleri açısından Türkiye ile benzerlik gösteren Uzakdoğu ülkeleri, Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün en önemli rakipleridir. Üretimde kullanılan, işgücü, sermaye, üretim yeri, çevresel, siyasal ve yasal özgürlükler gibi faktörlerin zenginliği, ucuzluğu, kullanılabilirliği ve verimliliği hazır giyim sektörünün bu ülkelerde yoğunlaşmasına neden olmuştur. 2005 yılında kotaların kalkmasıyla, başta Dünya Ticaret Örgütü‘ ne üye olan Çin olmak üzere, Uzakdoğu ülkeleri, Türkiye için çok büyük tehlike oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada Türkiye hazır giyim sektörünün, rekabet gücünü etkileyen unsurlar ele alınmıştır. Bu unsurların Türkiye hazır giyim işletmelerdeki önem dereceleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon sektörü moda, marka ve kaliteyi ön plana alan bir yaklaşımla doğru stratejiler geliştirirse, gerek Uzakdoğu gerekse diğer hazır giyim üreticisi ülkelerle rekabet edebilecek güce sahiptir

Anahtar Kelimeler

Hazır giyim, Rekabet, Rekabet gücü, Türk ekonomisi, Uzak Doğu ,

DPU

T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

DPUPortal Platformu

DPUPortal Nedir?

DPUPortal, Üniversitemiz ailesine mensup akademik ve idari tüm personelimizin kişisel bilgilerinin yer aldığı bir sistemidir.

Ayrıca değerli akademisyenlerimizin alanları ile ilgili güncel akademik yazılarına ulaşabileceğiniz önemli bir akademik kaynaktır.

Hızlı Erişimler

  • Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
  • Merkez Kütüphane
  • Öğrenci Bilgi Sistemi
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Uygulamalar

DPUMobil uygulamasını telefonunuza kurarak üniversitemiz hakkındaki herşeye cep telefonunuzdan ulaşabilirsiniz.

AppStore Android
© 2024 T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi - Dijital Dönüşüm ve Yazılım Ofisi Koordinatörlüğü , Tüm hakları saklıdır.
  • Kullanım Koşulları