Özet Metin
İnsan kaynakları günümüz iş dünyasında başarının anahtarı konumunda bulunmaktadır. Bu nedenle rekabetçilik açısından insan kaynaklarının güçlendirilmesine yönelik uygulamalara yoğun bir ilginin olduğu görülmektedir. İşletmelerin sahip olduğu insan kaynakları içerisinde satış elemanları müşterilerle yakın temas kurdukları için, işletmelerin hedef ve amaçlarına ulaşmalarında önemli roller üstlenmektedir. Günümüzün iş ve yaşam koşulları içerisinde insan kaynağı açısından verimliliği düşürücü etkisi olduğu ifade edilen tükenmişlik sendromu önemli bir sorun haline gelmiştir. Tükenmişlik sendromu ile etkili bir mücadele için bu soruna yol açan kaynakların belirlenmesi gerekmektedir. Tükenmişlik Sendromuna yol açan temel kaynakların belirlenmesi ile işletmeler insan kaynağının daha verimli hale gelmesine yönelik başarılı stratejiler geliştirebileceklerdir. Bu çalışmada, içsel pazarlamada ifade edilen, çalışanlarla müşteriler arasındaki etkileşim açısından, satış elemanlarını tükenmişlik sendromu düzeyleri ve tükenmişlik sendromuna etki eden temel faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Satış Elemanları, Satış Yönetimi, Satış Yönetimi Fonksiyonları, Tükenmişlik Sendromu, Lojistik Regre