Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Innovative Human Capital
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Entrepreneurship,The regional development agencies,entrepreneur
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Anahtar Kelimeler
Özet Metin
Psikolojik sermaye kavramı günümüz çalışma hayatının gelişimi için insan kaynağının üstün yönleri ve psikolojik kapasiteleri üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda ortaya çıkmış pozitif yönelimli bir kavramdır. Bu çalışmada, KOSGEB Girişimcilik eğitimine katılan kursiyerlerin psikolojik sermaye seviyelerini tespit ederek bu değişkenin girişimci olmaya etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar neticesinde katılımcıların sadece %10’unun bir işletme kurmaya yöneldiği görülmüştür. Psikolojik sermayesi yüksek bireylerin zorluklara daha fazla göğüs gereceğinden girişimci olma isteğinin daha yüksek olması beklenmektedir. Psikolojik sermaye iyimserlik, umut, öz yeterlilik ve dayanıklılık açısından 4 boyutta incelenecektir. Araştırmanın katılımcıları KOSGEB girişimcilik eğitimi almış bireylerden oluşacaktır. Verilerin analizi için çoklu regresyon yöntemi kullanılacaktır. Elde edilen bulgular, hem bazı demografik özelliklerin hem de psikolojik sermaye alt boyutlarından öz yeterlilik ve umudun çalışanların girişimci olma yönündeki niyetlerini etkilediğini göstermektedir. Buna göre, dayanıklılık ve iyimserlik girişimcilik niyetini anlamlı olarak etkilemezken, öz yeterlilik ve umut boyutları girişimcilik niyetini anlamlı ve pozitif olarak etkilemektedir
Anahtar Kelimeler
KOSGEB, Girişimcilik Eğitimi, Psikolojik Sermaye
Özet Metin
Günümüzde teknolojik sistemler iş hayatımızda ve sosyal hayatımızda her geçen gün payını arttırmaktadır. Teknolojinin bu denli hızlı ilerlemesi hiç kuşkusuz bazı kesimler tarafından kolaylıkla kabul edilmesini zorlaştırmaktadır. Bu direnç işletmeler açısından maliyet unsuru oluşturmakta, katlanılan her maliyet ise rekabet yapabilmeyi zorlaştırmaktadır. Bireyler, kullanmasını bilmedikleri ya da kullanamayacaklarını düşündükleri yeniliklere karşı tepki geliştirmekte ve değişime direnmektedir (Çelik ve Bindak, 2005: 29 Hsiao ve Yang, 2011: 130). Diğer taraftan bilginin en temel olgu haline gelmesi bilgiden, kas gücü ya da makine gücünden daha fazla faydalanılmasının, bilginin işlenmesinde bilgi teknolojilerini gerekli kıldığı açıktır (Alexander, 2006: 35). Fakat yeni sistemlerin çalışanlar tarafından kabul edilme güçlüğü bu sistemlerin fonksiyonlarını yeterince yerine getirememesine sebep olmaktadır. Bu çalışmada, teknoloji kabul modelleri bağlamında SSCI kapsamında yayınlanmış olan çalışmalar bibliyometrik analize tabi tutulacaktır. Bibliyometrik analiz disiplinler arası bir yaklaşım olup, yapılan bilimsel araştırmalara daha geniş bir perspektiften bakarak onları anlamlandırmaya yaramakta ve disiplinlerin özelliklerini anlama ve değerlendirmede etkili bir yöntemdir (Huang ve diğerleri, 2006: 76 Samiee ve Chabowski, 2012: 369). Yapılacak analiz sonucunda, teknoloji kabulü ile ilgili literatürde en sık rastlanan modeller arası karşılaştırmalar yapılacaktır. Çalışma sonucunda, model oluştururken kullanılan birleştirilmiş modeller üzerine yapılmış çalışmalar değerlendirilerek yeni bir kavramsal model için gerekli unsurlar üzerinde durulacaktır.
Anahtar Kelimeler
Bilgi teknolojileri, teknoloji kabul modeli (TAM), Birleştirilmiş TAM kabul teorileri
Özet Metin
The innovation concept and process are presented as fundamental ingredients of the economic development and growth processes not only on the regional and national levels but also on the organizational level (Teece, 2010). Innovation is also analyzed on the individual basis representing the group of individual competencies that are considered under talent management. In this study, innovation will be used more at the organizational and individual level. Human capital (HC) represents one of the critical components of the organizations as primarily human capital is seen as an important factor of economic growth (Damanpour, 1991). It is claimed that economies having a higher value of human capital are tended to grow higher (Mincer, 1984). Thus, business organizations are able to grow faster as much as they own the HC amount in terms of quantity and quality (Rauch et al., 2005 Noe et al., 2017). HC may be considered as a useful tool to reach out realizing innovations on the organizational level, and HC capacity of organizations increase with training and employment of more effective methods (Santos-Rodrigues et al., 2010). The mainstream of Intellectual capital takes three basic forms: human capital, customer capital and structural capital HC includes knowledge, abilities and skills of employees (Edvinsson and Malone, 1997).
Anahtar Kelimeler
Innovative Human Capital
Özet Metin
Toplam Kalite Yönetimi, müşteri ihtiyaçlarını ve örgütsel hedefleri karşılamaya odaklanmak için tüm örgütsel işlevleri (pazarlama, finans, tasarım, mühendislik ve üretim, müşteri hizmetleri vb.) entegre etmeye çalışan bir yönetim felsefesidir. Toplam Kalite Yönetimi (TKY), bir organizasyonu süreçler topluluğu olarak görür. Kuruluşların, çalışanların bilgi ve deneyimlerini de dahil ederek bu süreçleri sürekli iyileştirmek için çabalamaları gerektiğini savunmaktadır. TKY’nin en temel ilkesi “ilk seferinde, her seferinde doğru şeyleri yapın”dır. TKY, sonsuz şekilde değişken ve uyarlanabilirdir. Her ne kadar TKY anlayışı, öncelikle imalat faaliyetlerine uygulanmış olsa da, TKY artık hizmet ve kamu sektörü kuruluşlarında geçerli olduğu kabul edilen genel bir yönetim aracı olarak tanınmaktadır. TKY süreç iyileştirme ve sürekli gelişim ilkelerine odaklanarak şirketin başarısı için ciddi katkı yapmaktadır (Chang, 2005).
Anahtar Kelimeler
Toplam Kalite Yönetimi
Özet Metin
Sosyal bir sistem olan işletmeler zaman içerisinde meydana gelen ekonomik, politik, sosyal ve teknolojik gelişmelerden etkilenmektedir. Bu bağlamda işletmeler varlıklarını devam ettirebilmek için gelişmelere uyum sağlamak durumundadır. Günümüzde değişime uyum sağlamada öğrenme önemli bir destek sunmaktadır. İşletmelerde başarının sürekliliği öğrenme olgusunu yaşam stili haline getirmesi ile mümkün olabilmektedir. Ayrıca işletme başarısının bir diğer anahtarı da çalışan memnuniyetinden geçmektedir. Bir işletmede çalışanların işlerinden memnun olması işletmenin amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bununla birlikte işletme içinde çalışanlar ile yöneticiler arasındaki ilişkide iş başarısı da etkili bir değişkendir. Çalışanların bireysel başarısı işletme başarısının göstergesidir. Bu çalışmanın amacı işletmelerde lider-üye etkileşiminin iş doyumu üzerine etkisinde öğrenen organizasyon değişkeninin aracılık rolü olup olmadığının tespit edilmesidir. Lider-üye etkileşimini çıklamak için Liden ve Maslyn (1998)’in geliştirdiği ölçek kullanılmıştır. İş doyumu için Chen ve ark. (2009)’dan alınmış Türkçe uyarlamasını Turunç ve Çelik (2012)’in yaptığı ölçek kullanılmıştır. Öğrenen organizasyon değişkeni için de Sarışahin (2013) tarafından Tükçe’ye uyarlanan ve orijinal hali Dimensions Of The Learning Organization Questionnaire tarafından hazırlanan ifadelerden yararlanılmıştır. Çalışma, tekstil sektöründe faaliyet gösteren iki ayrı işletmede çalışanların katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçlara göre öğrenen organizasyon değişkeni iş doyumu ve lider üye etkileşiminde aracılık rolü üstlendiği sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Öğrenen Organizasyon, İş Doyumu, Lider-Üye Etkileşimi
Özet Metin
İşletmeler günümüz rekabet koşulları altında varlıklarını devam ettirebilmek için daha fazla çalışmak zorundadırlar. Aksi halde güçlü rakipler karşısında faaliyetlerine son vermek durumunda kalabilirler. Bu bağlamda işletmenin başarıya ulaşması iş performansına bağlıdır. İşletmelerde “insan” faktörü diğer üretim girdilerinden farklı olarak stratejik bir öneme sahiptir. Üretim sürecine yön veren insan sermayesi, işletme amaçlarının gerçekleştirilmesinde de kilit rol oynamaktadır. Yönetim alanında iş performansını artırmak için farklı yöntemler geliştirilmiştir. Son yıllarda yönetim ve organizasyon alanına yeni giren bir kavram olan Mantar Yönetim de bunlardan bir tanesidir. Bu çalışmanın temel amacı işletmede çalışan işgörenlerin iş performansı ile mantar yönetim arasındaki ilişkiyi açıklamaktır. Aynı zamanda işgörenlerin çalıştığı pozisyonun işgören performansına etkisi araştırılmıştır. İş performansını ölçmek için Sigler ve Pearson (2000)’ın Kirkman ve Rosen (1999)’dan aldığı 4 ifadeyi Türkçe’ye çeviren Çöl (2008)’ün ifadeleri kullanılmıştır. Mantar yönetim için de Kılıç ve Olgun (2017)’un 8 soruluk ifadelerinden faydalanılmaktadır. Analiz sonucunda mantar yönetimin daha yoğun bir şekilde uygulanması ile işgören performanslarının azaldığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte mavi yakalılar ile beyaz yakalıların iş gören performansı arasında da farklılıklar tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
İş Performansı, Çalışan, Mantar Yönetim
Özet Metin
Girişimcilik literatürüne bakıldığında daha çok girişimci özelliklerinin üzerinde durulduğu dikkat çekmektedir. Psikolojik sermaye kavramı, günümüz çalışma hayatının gelişimi için insan kaynağının üstün yönleri ve psikolojik kapasiteleri üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda ortaya çıkmış pozitif yönelimli bir kavramdır. Bu çalışmada, KOSGEB Girişimcilik eğitimine katılan kursiyerlerin psikolojik sermaye seviyelerini tespit ederek bu değişkenin girişimci olmaya etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar neticesinde katılımcıların sadece %10’unun bir işletme kurmaya yöneldiği görülmüştür. Psikolojik sermayesi yüksek bireylerin zorluklara daha fazla göğüs gereceğinden girişimci olma isteğinin daha yüksek olması beklenmektedir. Psikolojik sermaye iyimserlik, umut, öz yeterlilik ve dayanıklılık açısından 4 boyutta incelenecektir. Araştırmanın katılımcıları KOSGEB girişimcilik eğitimi almış bireylerden oluşmaktadır. Verilerin analizi için çoklu regresyon yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, hem bazı demografik özelliklerin hem de psikolojik sermaye alt boyutlarından öz yeterlilik ve umudun çalışanların girişimci olma yönündeki niyetlerini etkilediğini göstermektedir. Buna göre, dayanıklılık ve iyimserlik girişimcilik niyetini anlamlı olarak etkilemezken, öz yeterlilik ve umut boyutları girişimcilik niyetini anlamlı ve pozitif olarak etkilemektedir.
Anahtar Kelimeler
KOSGEB, Girişimcilik Eğitimi, Psikolojik Sermaye