Yüksek Öğretimin Fırtınalı Sularında Akademide Mobbing/ Toksit Kültür...
İlk Söz:Ödediğimiz bunca bedel neden?
Asistanlıktan yardımcı doçentliğe..yardımcı doçentlikten doçentliğe,doçentlikten profesörlüğe ve sonrasını anlatsam roman olur..Kendi yandaşları Kadro veren bizi doçentlik kadrosu için 36 ay bekleten.sonra 15 temmuz hain darbe girişiminde üniversiteden atılan bir rektör..Bir başkası da profesörlük kadrosu için 18 ay bekletip sonra giderayak bizi üniversitenin etik kurul başkanlığına getiren Rektör... Bilimsel hiç bir yeteneği olmayan kripto 15 temmuz Dekanları /Bölüm başkanl,.Ana Bilim Dalı başkanları...
Drama bağlamak istemiyorum ama bir kötülüğün tesbitik niyetim ..,
Yapılan tüm haksızlık, hukuksuzluk ve adaletsizliğin farkındalığını ortya koymak..
Tüm bu Yükseköğretim toksit kültürün temelli "biat kültürü" ...https://shorturl.at/aeJrt
Keşke tetikleyici içerik yazsaydım başına RTÜK sembolü gibi. Tetiklendiyseniz kusura bakmayın :=)
(Mobbing nedir Kimse sorunları çözmeye çalışmadığı, aksine çoğunluğun mobbing sırasının kendisine gelmesini beklediği yerde hiçbir sorun çömeniz mümkün değil...
Aksine, daha yaratıcı yöntemler bulunuyor....
Bu zehirli kültür bir noktadan sonra sistematik hale geliyor ve normalleşiyor.
Vefa, gelenek, kurum kültürü gibi cilalı sözlerle bezenen bu kültür özellikle çembere sonradan dahil olanların ruhunu yok edip herkesi kendine benzetmeyi hedefliyor.
Akademide mobbing, yükseköğretim kurumlarında çalışan akademisyenler ve diğer personeller arasında yaşanan psikolojik şiddet türü. Bu durum, bireyin mesleki itibarını ve özgüvenini zedeleyen sistematik ve tekrarlayıcı davranışlar bütünü...Zehirli kültürün yedi boyutu
İşin kendisi üzerinden baskı kurma: Yani ağır iş yükü ve haksız görev dağılımı ile işini hakkıyla yapmaya çalışanların baskı altına alınması. Besin zincirinin üstüne çıktıkça değişen görev tanımlarının sadece belli bir kesim için değişmesi. Bir grup için saçları da beyazlasa yapılması gereken daimi işler. Asıl işine, araştırmaya zaman ayırmanın engellenmesi. Çelme takılması…
Toksik liderlik: Yani güç ve kontrol odaklı liderlik anlayışı. Seni beni, yani bireyleri geçtim; tuvaletteki çöp kutusunun renginden kullanılacak sıvı sabunun markasına her şeyi yönetmek istiyorlar. Her şeyden haberdar olmak, her konuya gerektiğinde müdahale etmek istiyorlar. Bu da neyi beraberinde getiriyor. Zorbalık ve mobbingi.
Zorbalık ve mobbing: Yani ya baskı uyguluyor, ya görmezden geliyor. Ya da ikisi birden. Taleplerine cevap vermiyor. Uzmanlığını yok sayıyor. Parıldamana müsaade etmiyor. Halihazırda parıldıyorsan ışığını söndürmeye çalışıyor. Tıpkı ilkokul zorbaları gibi tek amacı var seni hayattan bezdirip sindirmek. Sinmiyorsan seni göndermek. Caydırmak. Yapıyorlar da. Çünkü kolaylaştırıcıları var.
Kolaylaştırıcı iş arkadaşları: Toksik sisteme sessiz kalan veya katkı sağlayan çalışanlar sayesinde bunu yapmaları çok kolay. Hal böyle olunca bir noktadan sonra bireysel fikirler değil, grupların fikirleri oluyor. Doğrular grupların doğruları oluyor. Bu da güçlendirilmiş toksik sosyal normları yaratıyor.
Güçlendirilmiş toksik sosyal normlar: Mobbing ve zorbalık yaygınlaştığında sessiz kalma, boyun eğme ve kabullenme kültürü gelişiyor. Bu kültür kaotik değişimlere bile ayak uydurabilmeyi beraberinde getiriyor.
Amaçlı, kaotik değişim: Yukarıda sıraladıklarım olurken sistemi elinde tutanlar sürekli yapısal değişiklikler gerçekleştiriyor, bu değişikliklerin dikkati dağıtmasını bekliyorlar. İtiraz edenlere verilecek cevap ise hazır: Kurum kültürü, usuller, sonradan gelenlerin cehaleti, üslupsuzluğu ve art niyeti…
Sistem, yapı ve süreçlerin manipülasyonu: Yani akademik süreçlerin belirli çıkar gruplarına hizmet edecek şekilde yönlendirilmesi. Çıkar çatışmaları. Nepotik arkadaşlık ve akrabalık ilişkileri.
Akademide Mobbingin Özellikleri:
Akademide Mobbingin Yaygın Görülen Biçimleri:
Akademide Mobbingin Nedenleri:
Akademide Mobbingin Sonuçları:
Akademide Mobbinge Karşı Alınabilecek Önlemler:
Mobbinge Maruz Kalanlar İçin Öneriler:
Akademide mobbing, hem mağdurun hem de kurumun sağlığını olumsuz etkileyen ciddi bir sorundur. Bu konuda farkındalık yaratmak ve etkili önlemler almak, sağlıklı bir akademik ortamın oluşturulması için önemli....
Son Söz: Umutlarımızın,Acılarımızın, Gözyaşlarımzın
Hesabını kim soracak?