Tüm Bilgi Paylaşımlarım

Değişimin Köprüsü Z Kuşağı

  Değerli Araştırmacılar,https://zgen.holistence.com/ KONGREYE DAVET Değerli Araştırmacılar, Sessiz kuşak, Babyboomer’lar X, Y derken Z hatta K kuşağından bahseder olduk. Biz kuşakları tartışadururken onlar değişmeye devam ediyor. Kuşaklar değişirken hayat görüşlerinin, yaklaşımlarının, gereksinmelerinin, dünyayı algılama biçimlerinin de değiştiğine tanıklık ediyoruz. Araştırmalarda yanlış anlaşıldıklarını düşünen hatta çoğu zaman anlaşılmadıklarına inanan Z kuşağı mensuplarından öğrendiklerimiz, geleceğin yeni normalini şekillendirecek. Bu değişimlere uyum sağlamak, anlamak, birlikte düşünmek ve yeni gereksinmelere yanıt bulabilmek adına hazırlanan bu kongrede Z Kuşağı ile ilgili araştırmalar ve hâlihazırdaki alan yazını (literatür), atölye çalışmaları ve forumlar vasıtasıyla/ aracılığıyla da konuyu farklı pencerelerden ele alma ve deneyimleme fırsatı elde edeceğiz.  “Değişimin Köprüsü Z Kuşağı” mottosuyla düzenlediğimiz kongremiz, özde yaşanan dönüşüm sürecinin Z Kuşağı üzerine etkilerini ortaya koymayı ve Z kuşağının geleceği şekillendirmedeki rolüne odaklanan bir platform oluşturmayı hedeflemektedir. Meselenin toplumsal, siyasal, kültürel ve ekonomik boyutlarının kapılarını aralayarak, bu alanlarda çalışmalar yürüten  yetkin isimlerle Z kuşağını bir araya getirerek karşılıklı tecrübelerinden faydalanma fırsatı sunmayı amaçlıyoruz. Oturumlarda Türkiye genelindeki Z kuşağının temsilcilerini alanının profesyonelleriyle buluşturmayı planlıyor; uzmanların engin bilgisi ve tüm zenginliğiyle Z kuşağının yaşam deneyiminin dinleyicilerle paylaşılacağı dopdolu bir zirve gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Kongremiz 26-28 Ekim 2022 tarihlerinde İstanbul Beykoz Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilecektir. Pandemi koşulları nedeniyle, kongremiz Hibrit kongre olarak planlanmıştır. Fiili olarak kongrede bulunamayacak katılımcılar Zoom Platformu üzerinden çevrimiçi (online) olarak katılım sağlayabileceklerdir. İkinci Dünya Savaşı sonrasında, ağırlıklı olarak Batı toplumlarında öncelikle tarih, antropoloji, sosyoloji ve demografi, sonrasında siyaset bilimi ve piyasa- tüketim araştırmaları alanlarında daha çok gençlik çalışmaları ekseninde başlayan ve 1968’de altın çağını yaşayan kuşak çalışmaları günümüzde psikoloji, iletişim ve medya, sanat ve tasarımla teknoloji alanlarındaki araştırmalarla da hızla gelişiyor.  Değişimin Köprüsü Z Kuşağı Kongresi salt yukarıda bahsi geçen alanlarla sınırlı olmamak kaydıyla en geniş anlamda diğer disiplinlerden katkılara açıktır ve Z kuşağı konusunda özellikle çok disiplinli ve disiplinler arası çalışmalara ev sahipliği yapmayı hedeflemektedir. Kongre teması ile ilgilenen akademisyen, araştırmacı, eğitimci, sivil toplum kuruluşları çalışanları ve hak savunucularıyla her düzeyden  öğrenciyi bu bilgi şölenine katkı yapmaya  davet ediyoruz. Kongrenin dili, İngilizce ve Türkçedir. Konferans kapsamında sunulacak bildiriler, konferans web sitesinde yayınlanan kriter ve standartlar doğrultusunda, Bilimsel Komiteden en az iki üye ve diğer bağımsız hakemler (ihtiyaç olması halinde) tarafından çift-kör hakem değerlendirmesi ile incelenecektir. Tam metin bildiriler, kongre bildiri kitabında yayımlanacaktır. Ayrıca, dileyen yazarların bildirileri editoryal kitapta ve uluslararası endeksli kongre dergilerinde hakem değerlendirmesi sonrasında yayınlanabilecektir. Organizasyon komitemiz adına sizleri, Konferansımıza davet etmekten onur duyuyoruz. En iyi dileklerimizle… ÖNEMLİ TARİHLER 1 EKİM 2022 Bildiri özetlerinin son gönderim tarihi 3 EKİM 2022 Kabul Edilen Bildirilerin ilan 5 EKİM 2022 Kayıt için Son Tarih 7 EKİM 2022 Konferans Programının ilanı 26 EKİM 2022 Kongrenin Başlangıç Günü 15 KASIM 2022 Tam Metinlerin Gönderilmesi İçin Son Tarih TEMALAR Z kuşağını tanımlamak Z kuşağı ve liderlik Z kuşağı nelerden, nasıl etkilenir Aile hayatı ve aile ile yakın ilişkiler Bireyselleşme Kabul görme isteği Karşıt değiliz Saygı görmek isteği Anne & Baba rol model Üniversite tercihleri Yakın ilişkiler Eğitim Temel Değerlere Yönelik Yaklaşımlar Din Cinsellik Para Aşk Sosyal kredibilite Sivil Toplum ve Z Küşağı Kariyer Küresel Meslekler Dijital Meslekler Beyin Göçü Z Kuşağının Kültürü Düşünce ve İfade Özgürlüğü Sanat Teknoloji Pandemi Dijitalleşme Siyaset Z kuşağının diğer kuşaklardan farkı Z kuşağı ve çeşitlilik Z kuşağının alışveriş anlayışı Z kuşağı ve mobilite Z kuşağı ve yaratıcılık Z Kuşağı ile ilgili diğer konular YAYIN OLANAKLARI Bildiriler Kitabında Özet ve Tam Metin yayın Konferansta sunulan bildiriler ISBN’li e-kitap olarak basılacaktır. Dileyen yazarlar özetlerini veya tam metinlerini konferans tam metinler kitabında yayınlatabilirler Yayın Ücreti: Konferans özet ve tam metinler kitapları için yayın ücreti konferansa katılım bedeli içerisinde tahsis edilmekte olup, ayrıca bir ücret talep edilmemektedir. Editoryal Kitapta Bölüm Yayını Konferansta sunulan bildiriler alanlarına göre uluslararası editoryal kitaplar halinde basılacaktır. İsteyen yazarlar bildirilerini alanlarına uygun ISBN’li ve bandrollü editoryal kitapta makale bölümü olarak yayınlatabileceklerdir. Editoryal kitaplar basılı ve elektronik olarak çıkarılacaktır. Bu kitaplara gönderilen çalışmalar ilgili kurulların incelemelerine tabi tutulacak ve İngilizce çalışmalar için gerektiği takdirde proof-reading talep edilebilecektir. Yayın Ücreti; Editoryal kitap yayın ücreti konferansa katılım bedeli içerisinde tahsis edilmekte olup, ayrıca bir ücret talep edilmemektedir. *Editoryal kitapların başlıkları ve diğer tüm detayları çok yakında ilan edilecektir. İndeksli Dergilerde Yayın Dileyen katılımcılar sundukları bildirileri -dergi kurullarından geçmek koşuluyla, uluslararası hakemli ve indeksli Holistence Academy dergilerinde yayınlatabilecektir. Yayın Ücreti; Dergi yayın ücreti konferansa katılım bedeli içerisinde tahsis edilmekte olup, ayrıca bir ücret talep edilmemektedir. Dergiler hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: https://journals.g    

Bir Başarının Sırrı Bu Öyküde Saklı...

Ülkemize hizmetleriyle değer katan, tüm kadınlarımıza örnek olacak başarılarıyla adından söz ettiren, genç nesillere ışık tutan, geleceğimize yönelik tehditler karşısında dimdik duran, cesur ve özgüveni yüksek emekçi kadınlarımız geleceğe yürüyüşümüzde en önemli güvencemizdir. Tüm emekçi kadınlara saygılarımızla... i- Betül Kaçar,Türk astrobiyolog,profesör Yeryüzünde kalıntı bırakan mikro-boyuttaki canlıların biyolojik yapısını anlamak için çalışmalar yapan Kaçar, laboratuvarda canlandırdığı geçmişe dair biyolojik yaşamı, güneş sistemi ve dışındaki gezegenlerden elde edilen veriler ile karşılaştırarak evrendeki yaşamın izlerini arayan bir bilim insanı. 2017 yılından bu yana çalışmalarını Atlanta'daki    Arizona Üniversitesi'nde sürdürmektedir ii-  Özlem Türeci (d. 1967, Lastrup, Almanya), Alman biyomedikal bilimci ve iş insanı Kanser araştırmaları konusunda deneyimli bir araştırmacı olan Türeci,BioNTech  adlı biyoteknoloji firmasının kurucularından ve baş tıbbi sorumlusu.. Kanser İmmünoterapi Derneği (CIMT) Başkanı olarak görev yapmakta ve Mainz Johannes Gutenberg Üniversitesi'nde  dersler vermektedir. Almanya'nın Mainz şehrindeki Bireyselleştirilmiş Bağışıklık Müdahalesi Takımı'nın  ( Ci3)   da kurucularındandır.. Kurucularından olduğu Ganymed Pharmaceuticals adlı şirket, günümüzde Japon firması Astellas'ın yan şirketi olarak faaliyetini sürdürür iii- Asu Özdağlar MIT’nin En Büyük Departmanına Bölüm Başkanı (*) 2012 yılından beri MIT Elektronik Mühendisliği ve Bilgisayar Bilimleri bölümünde profesörlük yapan Özdağlar, 1 Ocak 2018 itibari ile bölüm başkanı olarak görev yapacak. Bölümün eski başkanı Anantha Chandrakasan, Özdağlar için şöyle diyor:“Profesör Özdağlar herkese ilham olan bir araştırmacı ve optimizasyon teorisi ve algoritmaları, oyun teorisi ve network alanlarında gerçek bir lider olarak doğmuş. Bir eğitimci olarak vizyonu ve özverisi de aynı şekilde etkileyici. Öğrencileri için yorulmak bilmeyen bir koç ve bu bölümdeki eğitim alanında yapılacak yenilikleri her zaman güçlü bir şekilde savundu" iv- Dr.İclal Ersin (**) İlk Kadın Muhasebeci  İlk Kadın Banka Müdürü İlk Kadın Ekonomi Doktoru  Yurtdışına bankacılık eğitimi almaya gönderilen ilk kadın Türkiye'de kadın olarak pekçok ilke imzasını atan İclal Ersin, ilk kadın muhasebeci, ilk kadın banka müdürü ve ekonomi doktorudur. 1928 yılında Adana Türkiye İş Bankası Şubesi'nde muhasebeci olarak göreve başladı. İclal Ersin, Türkiye İş Bankası'nın ilk imza sahibi kadın elemanı. İlk kadın Şube Müdürü. Kandilli Lisesi'nde okurken İş Bankası'nda çalışmaya başladı. Kısa süre sonra Muhasebe Müdürü olup, imza yetkisi alarak, banka tarihine geçti. İş Bankası'nın kurucusu Celal Bayar tarafından Atatürk'e ilk kadın muhasebeci olarak tanıtılınca, Atatürk'ün ilgisini çekmiş, en büyük arzusunun yurtdışında eğitim almak olduğunu söylemesi üzerine, Türk kadınının gelişmesine ve iş yaşamında yer almasına çok önem veren Atatürk tarafından 1939 yılında Cenevre'ye eğitime gönderildi. Türkiye'de meslek gelirlerinin vergilendirilmesi başlıklı tezini Fransızca olarak hazırlayıp doktorasını tamamlar ve 1941 yılında Türkiye'ye dönüp Türkiye'nin ilk iktisat doktoru ünvanını elde eder. İş Bankası'nın Ankara Merkez Şubesi'nin Teftiş Servis Şefliği, İstanbul-Beyoğlu ve Galata şubelerinde kontrolörlük görevlerinin ardından, 1953 yılında açılan İş Bankası Nişantaşı Şubesi Müdürlüğü görevine atanır ve on yıl süreyle bu görevde kalır. Böylece Türkiye'nin ilk kadın banka müdürü ünvanını da elde etmiş olur. --------------------------------------------- Referans: (*)  http://bit.ly/2z85B09 (**)İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Muhasebe Enstitüsü Müdürlüğü http://muhasebe.istanbul.edu.tr/tr/_    

İlgilenenler İçin Doktora Tezi ve Akademik Yayın Hakkında Tavsiyeler, İpuçları. Ayrıca Ulaşılabilir 500 Bin Doktara Tezi

https://ethos.bl.uk/Faq.do  International Business Review Volume 29, Issue 4, August 2020, 101717 The art of writing literature review: What do we know and what do we need to know? Author links open overlay panelJustinPaulabAlex RialpCriadocd "The art of writing literature review: What do we know and what do we need to know?" In explaining the purpose, methodology, and structure of a systematic review, the article provides guidelines for developing most insightful and useful review articles. By outlining steps and thumb rules to keep in mind, the article presents an overview of different types of review articles and explain how future researchers could potentially find them useful. I strongly recommend this article to the younger researchers to get more insighful details how to write an effective literature review of the scholarly paper. ------------------------------ Bilimsel araştırmaların kalitesi, büyük oranda kullanılan yöntemin ve verilerin amaca uygunluğuna ve tutarlılığına bağlıdır. Gerek nicel, gerekse nitel verilerle yapılan sosyal araştırmalarda anket yöntemi ağırlıklı olarak kullanıldığı için, bu yöntemin bilimselliği ve uygunluğu daha sıklıkla irdelenir hale gelmiştir. Anket sorularında uygun ölçeklerin kullanılması, geneli temsil edebilen örnekleme ulaşılması, doğru yanıtların alınması ve dönüt oranının yeterli olması anket yönteminin başlıca sorun alanlarıdır. Araştırmacıdan veya anketörden kaynaklanan sorunlar yanında, yanıtlayıcıdan veya çevresel ortamdan kaynaklanan hatalar da olabilmekte.. Soru Şu: Sosyal Bilimlerde “Anket Yöntemi” sonuçları ne kadar gerçekçi, ve bu sonuçların Sosyal Bilime katkısı ne? Umarım bu çalışma, genç araştırmacılar tarafından bir rehber olarak kullanılır. Handbook of Survey Methodology for the Social Sciences  Introduction Lior Gideon 1.1 Introduction Surveys have become a major part of our lives. In an era in which a wealth of information is highly accessible and rapidly changing, many researchers use surveys to inform knowledge, challenge existing assumptions, and shape policies. Surveys are used by so many people for so many different purposes that it gives the impression that conducting a survey is as easy as a walk in the park. Many beginning researchers think surveys are simply a way of collecting information by asking questions—nothing sophisticated or difficult, just ‘‘ask and you will know.’’ Unfortunately, such an attitude pervades the foundations of social research, leading some people in the field to contribute knowledge that may be unreliable at best, and outright damaging at the worst. The dangers become even clearer when researchers design and execute a full survey-based study under the name of a respectable academic institution, while knowing very little about method. In the end, they deliver only low quality results that, due to the institution’s prestige, are nonetheless used to inform public policy. This is all mainly due to the fact that in the course of their studies, not many social scientists have received adequate training in survey methodology. I have seen this time and again when graduate students have approached me to advise on their doctoral work, and just as often when looking at research papers presented in professional conferences by those who have already completed their dissertations and are now conducting independent research. While their topic of research is interesting, often their data collection tool is badly designed, so their results show low reliability and validity. All of them nonetheless proudly declare that their results are valid and can be generalized to the population, as they have used probability as the sampling technique. In fact, it seems that more emphasis is typically given to sampling techniques than to data collection methods and proper data collection protocols. It is within this context that the current handbook has been written to provide social scientists with a simple point of reference and to educate on the nuts and bolts of this important method. The aim of this book is to examine the various issues surrounding survey methodology, and there is no better way to jump in than to begin with the concept of total survey error (TSE), the theoretical heart of survey methodology, as well as the chapters that follow. While there are many available books and guides on this topic, many of them are either too difficult for students or appear to be somewhat unfriendly to non-statisticians. 1.2 Total Survey Error Many who use surveys as their primary data collection method fail to think of the process as a scientific method. ‘‘What’s the big deal about asking questions?’’ people may say with a shrug. Instead, the focus of research is usually on sampling and the number of questions to be asked. Much less attention is paid to the lurking sources of bias that are not sample-related. Weisberg (2005) warns that this single-minded focus on sampling error is only the tip of the iceberg in surveys: The total survey error is much greater than that. Unfortunately, the emphasis has been—and for many young researchers, continues to be—on sampling errors simply because they are easy to deal with mathematically and can be relatively estimated and resolved by increasing the sample size. On the other hand, errors not related to sampling— what we will call non-sampling errors —have typically been seen as too difficult to estimate, and it has been assumed that their effect on the results would be minimized if samples were big enough and properly representative. In Chap. 4, Bautista discusses the silent bias in survey research while focusing on the concept of total survey error. But for the purpose of paving the way to the other chapters in this book, we will make a brief introduction of this important theoretical framework here. TSE, as the combined total of both sampling and non-sampling errors, should be the dominant paradigm for developing, analyzing, and understanding surveys and their results. Among researchers using surveys as the main method for data collection, many have assumed people will respond honestly to questions presented to them. There is also a basic assumption that people are generally willing to share their views, opinions, experiences, and attitudes with researchers and thus, all researchers have to do is ask the questions. Such assumptions, however, have been revealed to be untrue. As a result, survey researchers have recently shown an increased interest in what other factors that cause bias in surveys. Returning to the iceberg metaphor, survey researchers have since been able to identify and focus on the submerged part of the iceberg: the core of error not related to sampling, which was previously hidden from view. This effort, along with an accumulated wealth of survey experience in recent decades, has resulted in a better understanding of the multiple sources of survey bias. Figure 1.1 illustrates the concept of TSE using the wellknown Pythagorean Theorem as a metaphor: The sum of the squares of both the sampling error and the non-sampling error is equal to that of the squared total survey error—in short, the TSE becomes much bigger than each of its components. Differently put, when both sampling and non-sampling errors occur in a survey, the TSE is exponentially higher. Of course you cannot actually place actual error values and calculate this theorem for the TSE, but it should give readers a good idea of what the actual problem is.  Sampling errors stem from the sampling method used. So researchers must initially identify their population of interest and then clearly define their unit of analysis and what elements will best serve the aim of their study. Once these issues are addressed, researchers progress to the sampling method—either probability or non-probability. It is understood that by using non-probability sampling, bias will naturally be introduced into the research, and no generalization will be possible. This is not to say that one should never use such sampling techniques, but merely to indicate their salient weakness and the corresponding criticism of them. On the other hand, using probability sampling that relies on the principle of randomness will provide a more representative sample, one that better reflects the target population and thus enables generalizations from the sample to the larger population. However, depending on the type of probability sampling used (e.g., simple random, systematic random, stratified proportional, stratified non-proportional, cluster, etc.), the level of sampling error in the model may increase or decrease. Using such methods, a researcher can estimate the sampling error and warn the potential audience of the source and magnitude of the error. (In Chap. 5, Hibberts, Johnson, and Hudson discuss sampling in more detail, while focusing on the advantages and disadvantages of each sampling method in relation to the researcher’s ability to generalize.) ----------------------------------- Bilimsel bir makale nasıl yazılır: Yeni başlayanlar için adım adım rehber,   Yayıncı ELSEVIER (2015) Tam Metin'i burada bulabilirsiniz:  https://lnkd.in/gUz8225d European Geriatric Medicine Volume 6, Issue 6, December 2015, Pages 573-579   Research paper Writing a scientific article: A step-by-step guide for beginners Author links open overlay panelF.EcarnotM.-F.SerondeR.ChopardF.SchieleN.Meneveau Show moreAdd to Mendeley Share Cite https://doi.org/10.1016/j.eurger.2015.08.005Get rights and content Abstract Many young researchers find it extremely difficult to write scientific articles, and few receive specific training in the art of presenting their research work in written format. Yet, publication is often vital for career advancement, to obtain funding, to obtain academic qualifications, or for all these reasons. We describe here the basic steps to follow in writing a scientific article. We outline the main sections that an average article should contain; the elements that should appear in these sections, and some pointers for making the overall result attractive and acceptable for publication.     --------------------------------------------     How to write the discussion section of a scientific article https://bit.ly/37KBccc Rogério Faria Vieira1*         , Renan Cardoso de Lima2 and Eduardo Seiti Gomide Mizubuti3   1Empresa de Pesquisa Agropecuária de Minas Gerais , Vila Gianetti, 47, 36570-900, Viçosa, Minas Gerais, Brazil. 2Instituto Federal do Mato Grosso, Sorriso, Mato Grosso, Brazil. 3 Departamento de Fitopatologia, Universidade Federal de Viçosa, Viçosa, Minas Gerais, Brazil. *Author for correspondence. E-mail: rfvieira@epamig.br   ABSTRACT. The Discussion is the hardest section of a scientific article to write, as cognitive skills must be used to properly contextualize the findings of a study. In this article, we guide scientific writers, particularly unexperienced ones, on how to structure a Discussion section based on an article by Docherty and Smith (1999). According to these authors, a discussion should be prepared by organizing information in the following order: (a) statement of principal findings; (b) strengths and weaknesses of the study; (c) strengths and weaknesses in relation to other studies, discussing particularly any differences in results; (d) meaning of the study: possible mechanisms and implications; and (e) unanswered questions and future research. Each component of this sequence is discussed in detail with examples drawn from the literature. Keywords: writing the discussion; discussion section; conclusion; scientific writing.   Received on October 26, 2017. Accepted on March 16, 2018.  

Holistik Ekonominin Alt Yapısının Oluşturulmasında Vizyon Arayışları: Sürdürülebilirlik Fakülteleri

Sürdürülebilirlik bilimini, olduğu gibi dünya ile olması gerektiği gibi dünya arasındaki köprüyü hem kavramsal hem de ampirik olarak araştıran, gelişmekte olan ancak henüz konsolide edilmemiş bir araştırma alanı olarak tanımlıyan,  tematik öncelikler belirleyen çeşitli kavramsal, teorik ve metodolojik "helostik" yaklaşımlarla bir arada inceleme olanağı sunulan Fakülteler gündemde. Sürdürülebilirlik kavramı, 1987 yılında yayımlanan Brundtland Raporu’ndan bu güne kadar geçen zamanda, ulusal ve uluslararası düzeyde giderek önem kazanmıştır. “Ortak Geleceğimiz” adlı bu raporda sürdürülebilir kalkınma, “gelecek kuşakların kendi gereksinmelerini karşılayabilme olanaklarını tehlikeye atmadan bugünkü kuşakların gereksinmelerini karşılamak” olarak tanımlanmıştır. Sürdürülebilirlik yaklaşımının işletme düzeyindeki tanımı olan kurumsal sürdürülebilirlik ise şirketlerin tüm paydaşları için uzun vadeli ve sürdürülebilir değer yaratmak amacıyla, finansal ve ekonomik faktörlerin yanı sıra çevresel ve sosyal faktörleri şirket faaliyetlerine ve karar mekanizmalarına uyarlanması olarak ifade edilen bir kavrama dönüşmüştür.,Bu bağlamda,''sürdürülebilirlik'' temalı yatırımların artması ve günümüzde artık şirketler için faaliyet raporlarında yer verilmekten öte "olmazsa olmazlar" arasına giren konu olan İklim değişikliği ve sürdürülebilirlik alanlarında "holistik"yaklaşımla bilimsel çözümler üretmeye odaklanmıştır.Belki de   tek bir akademik birimde bir araya gelmesini hayal bile etmediğimzi benzersiz bir dizi disiplini barındaracak ve "Holistik Ekonomi"nin temellerin oluşturacak " 'Sürdürülebilirlik Fakülte"'ler ya faaliyet geçmiş ya da kuruluş aşamasında...   https://bit.ly/3M1NWtO https://bit.ly/3vWEjY0 Stanford'da yeni bir fakültenin bölümleri: https://sustainability.stanford.edu/ https://stanford.io/3FBEhI7  Precourt Enerji Enstitüsü Dünya, Enerji ve Çevre Bilimleri Okulu Stanford Woods Çevre Enstitüsü  İnşaat ve Çevre Mühendisliği Fakültesi Hopkins Marine Station Tesisleri ------------------------------------------- (*)Holistik nitemi bütün anlamına gelen “holos kökünden gelmektedir. Yunanca’dan kaynaklı bu sözcüğün 1926’da Jan Christiaan Smuts tarafından “Holizm ve Evrim” yapıtında holizm olarak kullanıldığını görüyoruz. SmutsH holizm ile indirgemeci yaklaşıma karşıt bir biyolojik evrim anlayışını ortaya atmıştır: bütünsellik. Batı’da 1960’lardan sonra üç onyıl pek fazla akademik radarlara girmeyen holizm 1990’lardan sonra tekrar gündeme gelmiştir. Oysa Doğu’da bu kavram yaşamın ana felsefesidir.Holistik yaklaşımın dizgesel (sistemik) ve diyalektik bakış açılarıyla birlikte düşünülmesi gereğinin altını çizerek belirtelim. Aksi halde beklenilmedik ekonomik krizler anlamındaki siyah kuğuyu; iklim değişikliğinin getirdiği karmaşık krizler anlamındaki yeşil kuğuyu anlamak olanaklı olmayacaktır. Ekonomik olguları sosyal ve ekolojik boyutlarla birlikte ele almanın gerektiği açıktır. Bu üçgen ilgili kuram ve uygulamada sürdürülebilirlik olarak adlandırılmaktadır. Beri yandan uluslararası ilişkiler ya da siyaset bilimine giriş kitaplarında yaygın bir kavram vardır: MEP üçgeni. Olguları ele alırken ekonomik-siyasal-askeri boyutlarıyla birlikte ele almak gerekliliğini ifade eder.https://bit.ly/39BOHeP Design of Holistic Economics for Sustainable World Ing. Ivan Klinec, Institute for Forecasting, Slovak Academy of Sciences, Bratislava The search for new economic theories for a sustainable world is one of the preconditions of change of present patterns in economic life of the individual, the society and the whole civilisation. The whole present human civilisation is under pressure to change its activities toward sustainable development, toward support of sustainable living and toward the creation of a new sustainable world. In the last decades of the 20th century, we are witnesses of failure of old classic economic theories especially at the end of last decade, when the global crisis of human civilisation and the global economy is growing with high speed and the danger of destruction of human civilisation is interconnected with present economic theories and the international economic and financial institution as World Bank, International Monetary Fund and World Trade Organisation. Especially now, monetary theory is a huge source of destruction of economies and societies on the national and also global level. The last two decades of the 20th century were also characterised by an emerging number of new economic theories as the new economics (Paul Ekins, Hazel Henderson, Pat Conaty, Manfred Max-Neef, Ernst Schumacher); green economics (Sara Parkin); steady-state economics (Herman Daly, John Cobb); geonomics (Patrick Carson, Julia Moulden); bioeconomics (Nicholas Georgescu-Roegen); socioeconomics (Amitai Etzioni); regenerative economics (Paul Hawken); humanistic economics, real-life economics and many others. All these new economic theories are characterised by diversification of the view of economic reality, search for designing new economic theories based on the law of Nature and the Universe and common dialog or multilog in searching for ways from the present global crisis of mankind. Common for all these theories is also a holistic view of economic, social and civilisation reality. We are witnesses of an emerging holistic economic theory, which is created together by all new economic thinkers oriented toward sustainable development and a sustainable world. The basic characteristics of the emerging new holistic economic theory are following: 1.      The view of the economy as an open subsystem and part of higher systems as are the society, Nature and the Universe (Henderson, Parkin, Georgescu-Roegen, Daly, Ekins, Goldsmith, Schumacher, Capra, Gore). 2.      The view of the global world economy as one undivided whole, the view of this economy as implicit order and the view of economic development and the globalization process as holomovement, with using the theory of wholeness and implicit order, which was created by David Bohm. 3.      The view of partial economic theories and economic theoretical schools as partial maps of economic reality, as fragmentary views of one undivided reality and the view of economics as one science connected from a great number and diversity of parcial economic theories, all of which have their own time, space, purpose and limits, and no economic theory is possible to be absolute in any time and any space. 4.      The change of view of reversibility of economic processes and view of economic processes as irreversible with the focus on economic dynamics instead of economic statics. 5.      The implementation of term and conception of entropy into economic theories with its relationship to the whole economy and society instead of using the term uncertainty only in relationship to decision making processes and management (Georgescu-Roegen). 6.      The change of view of the role of information in economy in direction to view it as in-formational and structure creating factor, which is creating a new structure of economy, society and civilization (Toffler, Naisbitt, Drucker, Davis, Davidson, Tapscott, Kelly). 7.      The view of economy as a dissipate structure, which is dissipating energy, materials and information and creating a new structure of society and whole civilisation around the civilisation attractors in the form of economic productive factors as are soil, work, capital and information and which determining structure and profile of economy, society and civilisation. 8.      The value reorientation of individuals, society and civilisation toward sustainable values and respect to Nature and to the laws of Nature and the Universe. 9.      The view of the emerging global economy as the challenge and chance of renewing the original significance of economics as the science about householding and overcoming alienation of their original significance in the industrial era, in global world economy man has to be housekeeper first and manager, businessman and financier second. The design of holistic economic theory is at a starting point and must be done by a great number and great diversity of economic thinkers from the whole world from various countries, but the speed of its creation is one of the main preconditions of changing the present direction of humankind toward a sustainable world and overcoming the emerging global crises.

Herkes Metaverse Konusuyor.. Metaverse Nedir ? Ne Değildir ?

Dillere Pelesenk Olmuş... Herkes metaverse konusuyor.. Metaverse Nedir ? Ne Değildir ? Erdem ERKUL https://bit.ly/3LW2M56. Erhan ErRKUT https://bit.ly/3P8fgbL https://bit.ly/3L4f7TO https://bit.ly/387Ml7n     Metaverse eğitimde nasıl kullanılabilir? Unicef'e göre, dünya çapındaki öğrencilerin %91'inin eğitimi koronavirüs pandemisi tarafından kesintiye uğradı . 2020'nin başından beri hem öğrenciler hem de öğretmenler yeni, uzaktan öğrenme stiline uyum sağlamak zorunda kaldılar. Teknoloji, küresel kilitlenmeler boyunca öğrenmenin devamı için çok önemli olmuştur. Ve şimdi teknoloji uzmanları ve eğitimciler aynı şeyi merak ediyor: İnternet şu anki durumunda öğrenmeye faydalıysa, meta veri deposuyla ne tür şeyler yapabiliriz?